کد خبر: ۹۰۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶

مکارم شیرازی: مردم را با دروغ و تهمت بدبین نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: «ما نمی‌توانیم با دروغ، توهین، تهمت و افترا کاری کنیم که همه مردم به همه چیز بدبین شوند؛ این‌که همدیگر را خدای نکرده متهم به دزدی کنیم، برای مردم ایجاد بدبینی می‌کند که به هیچ وجه به صلاح کشور نیست».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم و در جمع صد‌ها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «باید فضای انتخابات کشور سالم و آرام باشد». 

این مرجع تقلید همچنین اظهار كرد: «کاندیداها نباید برای برنده شدن در انتخابات از هر وسیله‌ای استفاده کنند و به خاطر اهداف‌شان این رفتار را توجیه کنند؛ زیرا هرگز هدف وسیله را توجیه نمی‌کند».

وی تصریح کرد: «من نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، متاسفانه هم‌اینک شاهد هستیم که فضای انتخابات ناسالم شده و برخی برای رسیدن به این هدف از هر وسیله‌ای بهره می‌گیرند».

این مرجع تقلید تأکید کرد: «ریاست‌جمهوری چونان آش دهن‌سوزی نیست که کسی بخواهد برای رسیدن به آن از همه نوع ابزار و وسیله بهره ‌گیرد؛ زیرا این پست مسؤولیت سنگین مردمی در دنیا و مسوولیت بزرگ الهی در آخرت دارد و کسانی که در این میدان می‌روند لحظه‌ای آسایش ندارند و باید هدف و مقصدشان را الهی کنند تا تحمل سختی‌ها را داشته باشند».

مکارم شیرازی افزود: «ما نمی‌توانیم با دروغ، توهین، تهمت و افترا کاری کنیم که همه مردم به همه چیز بدبین شوند؛ این‌که همدیگر را خدای نکرده متهم به دزدی کنیم، برای مردم ایجاد بدبینی می‌کند که به هیچ وجه به صلاح کشور نیست».

وی تأکید کرد: «کاندیداها باید به آرا، اهداف و برنامه‌های خود بپردازند و نباید با ایجاد محیط سوء ظن موجب دلسردی مردم شوند؛ زیرا انتخابات ما باید با انتخابات آمریکا، انگلستان و فرانسه متفاوت باشد و این‌که همچون آن‌ها از هر وسیله‌ای برای برنده‌ شدن استفاده نکنیم».

مكارم شیرازی افزود: «کسانی که در کشورهای غربی کاندیدا می‌شوند در زمان انتخابات به همه گروه‌ها، مسلک‌ها و ایده‌ها امتیاز می‌دهند تا بتوانند رای آن‌ها را به خود جلب کنند؛ در حالی که ما در کشور اسلامی نمی‌توانیم از این روش استفاده و حتی رای گروهای منحرف را هم به خود جلب کنیم».

وی در پایان با اشاره به بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار كرد: «امیدواریم مردم عزیز ما همچون سال‌های پیش حضوری پرشور و باشكوه در مراسم رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی داشته باشند و در این روز مجالس و مراسم بزرگداشتی را در سراسر كشور برگزار كنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین