کد خبر: ۹۰۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۳

رضایی: دیگر نمی‌توانند با عوامفریبی سر مردم را کلاه بگذارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ محسن رضايی در جمع مردم ياسوج گفت: «امروز ديگر عوام‌فريبی چه به صورت سنتی و چه به صورت مدرن پايان يافته و ديگر نمی‌شود سر اين ملت را كلاه گذاشت چرا كه ملت ايران ملت باشعوری است».

محسن رضايی در جمع مردم ياسوج و در مصلای اين شهر گفت: من «افتخار می‌كنم كه از ميان شما مردم زاگرس، دنا و زردكوه برخواسته‌ام و از اقوام لر هستم».

اين كانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری با بيان اين‌كه فرزندان اين استان در انقلاب و دفاع مقدس شناسنامه درخشانی داشته‌اند و بسياری از آنان در مقابله با تجاوزات عراق افتخارات بزرگی آفريده‌اند، افزود: «‌آن دوران پرافتخار با دستيابی به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و بعد از آن با دستيابی به اقتدار ملی و آبرو و حيثيت ايران اسلامی به پايان رسيد و جزو نقاط درخشان شما ملت عزيز ايران است».

رضايی خاطرنشان كرد: «ايران سرافراز امروز بر امتداد پيروزی‌های بزرگ در ابعاد سياسی، دفاعی، امنيتی توانسته است خوش بدرخشد چنانچه به آسمان‌ها برود، ماهواره پرتاب كند و ناو، هواپيما، تانک و توپ داشته باشد و به عنوان يک قدرت سياسی و دفاعی در منطقه شناخته شود».

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه ضمن اين‌كه مردم را صاحبان اصلی چنين پيروزی‌هايی دانست، اظهار كرد: «اما در كنار اين پيروزی‌ها بخش ديگری از جامعه و كشور ما در مشكلات و عدم آسايش به سر می‌برد چنانچه امروز می‌بينيد كه بسياری از جوانان ما بيكار هستند و بسياری از مردم در مراجعه به بيمارستان‌ها با نارضايتی برمی‌گردند مردم ما از يک دست از دولت كمک می‌گيرند ولی به خاطر وجود تورم و گرانی بايد اين كمک را پس دهند».

رضايی تورم را ماليات ناجوانمردانه‌ای كه بر عموم مردم تحميل می‌شود، دانست و اضافه كرد: «ملتی كه ميلياردها دلار ثروت و منابع انسانی دارد چرا نبايد امروز در منطقه و دنيا برتر باشد. اين ملتی كه توانسته صدام را شكست دهد و شاه را بيرون كند چرا نمی‌تواند فقر و بيكاری را از كشور خود براند».

رضايی با بيان اين‌كه ما آمده‌ايم تا به اين فقر و بيكاری پايان دهيم و ثابت كنيم كه جوانان عزيز ما همانطور كه صدام را بيرون كردند می‌توانند فقر و بيكاری را نيز بيرون كنند، اظهار كرد:‌ «در اين راستا بايد توجه داشت كه با تكرار گذشته نمی‌توانيم آينده را بسازيم و از آنجا كه جوانان فرشتگان نجات اين ملت هستند بايد به دست همين جوانان كشور را ساخت».

وی در ادامه با ابراز تاسف از اين‌كه عده‌ای از دولتمردان و نامزدهای انتخاباتی جوانان را باور نكردند، تصريح كرد: «جوانان می‌توانند معجزه‌ ديگر بيافريند و فقر، بيكاری و گرانی را از كشور بيرون كنند».

رضايی گفت: «من 12 سال است كه تمام كارشناسان اقتصادی، علمی و فناوری كشور را يک به يک در مجامع مختلف ديده‌ام و با آن‌ها صحبت كرده و به اين نتيجه رسيدم كه آينده‌ درخشانی پيشروی ماست».

وی با بيان اين‌كه امروز ديگر عوام‌فريبی چه به صورت سنتی و چه به صورت مدرن در كشور پايان يافته است و ديگر نمی‌شود سر اين مردم كلاه گذاشت، گفت: «ملت ايران با شعور هستند و من در اين راستا به آقايان رسانه‌ ملی توصيه كردم كه بين كانديداها مناظره برگزار كنند تا كسی نتواند سر مردم كلاه بگذارد».

وی افزود: «حدود 28 سال پيش وقتی انقلاب پيروز شد و ما عده‌ای از مجاهدين خلق را دستگير كرديم من به آقای بهشتی گفتم اجازه بدهيد اين افراد در تلويزيون آزادانه حرف بزنند تا مردم خود قضاوت كنند شهيد بهشتی به من گفتند اين ريسک بزرگی است اما ما گفتيم اگر اين كار را انجام دهيم بهتر است بنابراين من و بنی‌صدر و گروه‌های چريكهای فدايی خلق روبروی تلويزيون صحبت كرديم و من گفتم اين آقايانی كه اينجا حضور دارند چنين ويژگی‌هايی دارند و زمانی مردم را می‌كشتند، حال شما مردم خود قضاوت كنيد ولی بعد از آن مناظرات تعطيل شد اما امروز اين مناظرات ادامه پيدا كرد».

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: «اگرچه ملت ايران به احساسات نياز دارد اما ملت ايران نيازمند وحدت هم است. تا كی بايد در اين كشور تفرقه و جنگ و جدال باشد بايد دانست كسی كه توانايی اداره كشور را داشته باشد جيغ و داد نمی‌كند».

وی خاطرنشان كرد: «امروز مسير جمهوری اسلامی برای رسيدن به يک قدرت بزرگ اقتصادی باز است و ما همه بايد با وحدت در اين راه قدم برداريم».

وی در ادامه با تاكيد بر اين‌كه ما تشنه‌ رياست و مقام نيستيم، گفت: «ما آمده‌ايم كه اگر به لطف پروردگار متعال شما ملت ايران دولت را در اختيار ما قرار داديد دست به يک تحولات اساسی در بخش‌هايی كه روزی زمين مانده است بزنيم و از همه توانايی‌ها استفاده كنيم».

وی در ادامه به بيان ويژگی‌های استان كهكيلويه و بويراحمد از ديدگاه خود پرداخت و گفت: «اين استان بهترين طبيعت و سخت‌كوش‌ترين انسان‌ها را دارد اما بايد گفت كه آيا اين انسان‌ها به توسعه‌ صنعتی و كشاورزی رسيده‌اند، دانشگاه پيشرفته‌ای دارند، از پارک علم و فناوری و پژهشكده‌ فناوری‌های جديد برخوردارند يا نه؟»

رضايی گفت: «قبل از انقلاب هم به شهرهای شما آمده‌ام و 40 سال است كه مردم شما را می‌شناسم و معتقدم كه جوان‌های شما می‌توانند مشكلات را حل كنند».

رضايی در ادامه با بيان اين‌كه آزادی بايد با شغل و درآمد همراه باشد، گفت: «اگر جوان‌ها فقط آزادی داشته باشند ولی مشكلاتی را نيز در مسير خود ببينند، همچنين اگر حقوق شهروندی‌شان تامين شود ولی آينده‌ تامين شده‌ای نداشته باشند اين نمی‌تواند مطلوب باشد».

وی سپس به طرح پيشنهادی خود برای كارآفرينی در دانشگاه‌ها پرداخت و اظهار كرد: «طی برنامه‌ای كه ما داريم هر دانشگاه در شش ماه آخر منتهی به فارغ‌التحصيلی‌اش مهارت خواهد آموخت و از سوی ديگر به تمام بنگاه‌ها، شركت‌ها و كارخانجات اعلام مي‌كنيم كه اگر هر كدام از اين دانشجويان را استخدام كنيد تا سه سال كامل 50 درصد حقوق آن دانشجو را به آن بنگاه می‌دهيم».

رضايی در ادامه گفت: «در دولت مورد نظر من يارانه‌ها برقرار خواهد بود اما ما اين يارانه‌ها را به سمت اشتغال و توليد خواهيم برد».

وی در ادامه به طرح مشكلاتی در عرصه‌ ورزش كشور اشاره و خاطرنشان كرد: «متاسفانه طی سال‌های اخير ديديم كه در ميادين ورزشی با نتايج ضعيفی مواجه بوديم چنانچه وقتی تيم‌های دسته چندم منطقه به تهران آمدند توانستند ما را به زمين بزنند و حيثيت جوانان ما را ببرند در اين راستا به نظر ما مسائل سياسی را بايد از ورزش جدا كرد».

رضايی با بيان اين‌كه ورزش سكو و پلكانی نيست كه سياستمداران بخواهند از آن بالا بروند، گفت: «ما می‌گوييم بايد وزارت ورزش ايجاد شود».

وی افزود: «ما همچنين تلاش خواهيم كرد يک دوره بازی‌های آسيايی و المپيک را به ايران بياوريم و نشان دهيم كه ايران می‌تواند ميزان خوبی برای اين بازی‌ها باشد و معتقديم در اين صورت تمام بخش‌های خصوصی و دولتی طی يک سال به اندازه 10 سال كار خواهند كرد».

وی در ادامه با بيان اين‌كه زمانی روستاهای كشور مادر ايران بوده‌اند‌، افزود: «ببينيد كه امروز چه بر سر روستاها و عشاير ايران آمده است. روستايی كه فقير مي‌شود از بيخ و بن از بين می‌رود در اين صورت حاشيه‌نشينی ايجاد می‌شود».

وی احيای اقتصاد روستايی را از جمله برنامه‌های مورد نظرش در راستای حل چنين مشكلاتی دانست و اظهار كرد: «ما سعی می‌كنيم فعاليت‌های مكمل را رونق دهيم و ميزان بهره‌وری و كارآفرينی را از طريق دانش و تجهيزات مدرن كشاورزی بالا ببريم».

رضايی در ادامه با تاكيد بر اينكه همه زمين‌هايی كه دولت از مردم گرفته است را به خود روستاييان باز می‌گردانيم، گفت: «اگر دولت اين زمين‌ها را به ديگران داده باشد بايد جبران كنيم».

محسن رضايی قبل از ديدار مردمی خود در ياسوج به دفتر نماينده ولی فقيه و مجلس خبرگان رهبری استان كهكليويه و بويراحمد رفت و با آيت‌الله سيدكرامت‌الله ملک‌حسينی نماينده ولی فقيه در استان كهكليويه و بويراحمد و نماينده مردم استان كهكليويه و بويراحمد در مجلس خبرگان ديدار كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین