کد خبر: ۹۰۲۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

خودروی تسلا جان راننده‌اش را از سقوط جرثقیل نجات داد

به شکلی باورنکردنی، راننده تسلا مدل Y که یک قطعه از جرثقیل روی آن سقوط کرد، بدون آسیب از این حادثه جان سالم به در برد.
خودروی تسلا جان راننده‌اش را از سقوط جرثقیل نجات داد
آفتاب‌‌نیوز :

صحنه‌ای وحشتناک در فورت لادردیل فلوریدا ناشی از خرابی یک دستگاه جرثقیل ساختمانی رخ داد که باعث شد یک قطعه عظیم از آن روی یک پل شلوغ سقوط کند و به شکلی باورنکردنی، راننده خودروی تسلا مدل Y که تحت تاثیر این سقوط قرار گرفته بود، بدون آسیب از این حادثه دور شد.

متاسفانه در این حادثه یک کارگر ساختمانی جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر مجروح شدند.

چطور این اتفاق افتاد؟

استفان گولان رئیس آتش‌نشانی فورت لادردیل توضیح داد که خود جرثقیل مشکلی نداشته است و خرابی ناشی از یک سکوی کار متصل به جرثقیل بوده است.

یکی از اهالی که شاهد این حادثه بوده آن را چیزی شبیه به فیلم‌های سینمایی توصیف کرده است. به گفته وی، بخشی از جرثقیل که در حال سقوط بود به خودروی تسلا برخورد کرد و سپس روی یک مینی‌ون در همان نزدیکی فرود آمد. وی گفت: ما هر روز با خودرو رانندگی می‌کنیم، بنابراین فکر کردن به آن بسیار ترسناک است.

خود راننده تسلا که از این حادثه جان سالم به در برده نیز می‌گوید اگر ترمز نکرده بودم، حالا اینجا با شما صحبت نمی‌کردم.

مارک سرزین راننده تسلا، خود را فوق‌العاده خوش شانس می‌داند. او به خبرنگاران گفت که به طور غریزی درست زمانی که آوارها ریخته‌اند، پا روی ترمز گذاشته است.

سقوط جرثقیل روی خودروی تسلا، قسمت جلوی آن را تخریب کرد، اما اتاق خودرو آسیب ندید.

فیلم‌های دوربین مدار بسته حتی نشان می‌دهند که سرزین به راننده مجروح مینی‌ون نیز کمک می‌کند و از پیراهن خود برای جلوگیری از خونریزی وی استفاده می‌کند.

وی در یک شبکه اجتماعی از زنده بودنش ابراز خوشحالی کرد و گفت که خوشحالم به خانه پیش همسرم بازگشتم. خوشحالم که به خانه پیش خانواده و دوستانم بازگشته‌ام.

ایمنی خودروهای تسلا در کانون توجه

در حالی که این تصادف یک اتفاق وحشتناک بود، بحث‌های بیشتری را در مورد ویژگی‌های ایمنی تسلا برانگیخته است.

سقف شیشه‌ای مدل Y به سرزین اجازه داد از آنچه بالای سرش در حال وقوع است، اطلاع پیدا کند و احتمالاً به واکنش سریع او کمک کرده است. همچنین این حادثه، یکپارچگی ساختاری این خودرو را هنگام مواجهه با ضربه شدید نشان می‌دهد.

این حادثه یادآور خطرات غیرمنتظره‌ای است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد و مزایای بالقوه نجات دهنده زندگی فناوری مدرن ایمنی خودروها را نشان می‌دهد، چیزی که متاسفانه ما در کشور خودمان کمترین بهره را از آن می‌بریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین