کد خبر: ۹۰۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷

دعاگو: مردم پرخاشگری و بداخلاقی رانمی‌پسندند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه شميرانات معتقد است اگر شورای نگهبان شناخت كنونی از نامزدهای تخريب‌گر داشت در تائيد صلاحيت بی‌تقوايان تخريب‌گر و منطق‌گريزان پرخاشگر تامل می‌كرد.

حجت‌الاسلام محسن دعاگو، با اشاره به نحوه مناظره كانديداهای رياست جمهوری با يكديگر گفت: «مناظره عرضه ديدگاه‌ها به يكديگر و تبادل ديدگاه‌های برتر برای آگاه‌سازی افكارعمومی از منش ‌ها، روش‌ها، رويكردها وعملكردها است».

وی افزود: «‌مناظره‌ها سطح آگاهی مردم از دينداری، خردگرايی، دورانديشی و انگيزه مردم‌گرايی و تلاش‌های سياسی مناظره‌كنندگان را افزايش می‌دهد. مناظره‌ها انديشه‌ همگانی را به شناخت شخصيت و ماهيت مناظره‌كنندگان هدايت می‌كند و به شفافيت فضای خدمت و رشد و شكوفايی فرهنگی و سياسی ملت می‌انجامد».

عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز مناظره نامزدهای رياست جمهوری را نماد شفافيت و ارتقای سطح دموكراسی ايرانی نسبت به نظام‌های ليبرال دموكراسی غرب دانست و گفت: «بايد مناظره‌كنندگان منطق مناظره سياسی و ادبيات گفتمانی و نقد و تحليل سياسی ـ اجتماعی را بشناسند و به قواعد مناظره وفادار باشند».

وی خاطر نشان كرد:‌ «بداخلاقی ‌سياسی، فرافكنی، خودبزرگ‌بينی، دروغ‌پردازی وتوهين و تهمت به رقبا و شخصيت‌های سياسی سازگار با فرهنگ مناظره و شان و شخصيت نامزدهای رياست جمهوری نيست».

دعاگو در پاسخ به سوالی در خصوص حق كسانی كه در مناظره سياسی حضور ندارند ولی توسط نامزدهای رياست جمهوری از آنها نام برده می‌شود نيز گفت: «تعرض به افراد و شخصيت‌هايی كه در جلسه مناظره حضور ندارند و قادر به دفاع در شرايط برابر برای آنها ميسر نيست خلاف عقل، شرع و قانون وناسازگار با وجدان انسانی و تحليل افكار عمومی موجب رسوايی و ريزش آرای انتخاباتی است».

وی تصريح كرد: «‌كسانی كه در عرصه رقابت قافيه را می‌بازند به انتحار سياسی می‌پردازند و با آلودگی به ناهنجاری و پلشتی سياسی امواج تخريب را سازمان‌دهی می‌كنند و به تصور كودكانه خود از رقيبان انتخاباتی انتقام می‌گيرند».

امام جمعه شميرانات در خصوص وظيفه شورای نگهبان در برابر كانديداهای تخريب‌گر نيز گفت: «اگر شورای محترم نگهبان شناخت كنونی را از نامزدهای تخريب‌گر داشت در تائيد صلاحيت بی‌تقوايان تخريب‌گر و منطق‌گريزان پرخاشگر تامل می‌كرد و عرصه‌های رقابت را با نقش‌آفرينی شايستگان حقيقی می‌آراست».

وی ادامه داد: «كسانی كه نفش‌آفرينی پيشينيان را در عرصه‌های وحدت و امنيت ملی و افزايش اعتبار و اقتدار جمهوری اسلامی نمی‌پذيرند، نگران اعتبار نظام دينی و مصالح ملی نيستند وحرمت‌شكنی و ارزش‌سوزی را با دينداری و پيام‌های دينی ناسازگار نمی‌دانند ، صلاحيت حضور در مناصب حكومتی و لياقت برخورداری از حمايت و عنايت اقشار ملی را ندارند».

دعاگو در پايان تاكيد كرد: «مردم پرخاشگری و بداخلاقی رانمی‌پسندند و حريم‌شكنی، بی‌ادبی، تهمت و توهين به شخصيت‌های ملی را تقبيح می‌كنند و ديانت، متانت و صداقت را می‌ستايند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین