کد خبر: ۹۰۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۹

فاطمه خاتمی: امام می گفت بگویید خانم رهنورد که آقای موسوی شوهر اوست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فاطمه خاتمی خرداد ماه را ماهی پرحادثه توصیف کرد و با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) گفت: «موضوع دوم خرداد که در حال حاضر برخی آن را سیاسی کرده‌اند و عده‌ای اصلا اجازه نمی‌دهند از دوم خرداد بحث شود، اما واقعا حماسه‌ای دیگر بود که حتی مقام معظم رهبری هم از آن با همین عنوان یاد کردند».

خاتمی به برخی ویژگی‌های حضرت امام چون عدم تاثیر قدرت در ایشان، تحمل و صبر بالا، شجاعت و درایت و اندیشه‌های عمیق و بالای ایشان اشاره کرد و افزود: «این ویژگی‌های ایشان بود که موجب شد عقل عام و خاص همه او را پذیرفتند».

وی ادامه داد: «حضرت امام آفت‌هایی را برای جامعه برشمرده‌اند که یکی از آن‌ها استبداد است و در حال حاضر باید بیندیشیم که آیا با نام بزرگ و با عظمت نظام جمهوری اسلامی این موارد در جامعه ما به نحوی وجود دارد یا خیر؟ که امام آن را خطر معرفی کرده‌اند».

خاتمی دومین آفت جامعه را به نقل از حضرت امام استحمار معرفی کرد و گفت: «و آن عبارت است از مردم را فریب دادن، بی اطلاع گذاشتن، اجازه ندادن به آنها که خود نظر بدهند و تصمیم بگیرند و مردم را به حماقت واداشتن».

خواهر سیدمحمد خاتمی به نقل از یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: «زمانی که لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد پرونده‌هایی را که از برخی بزرگان و اندیشمندان و حتی علما بودند نزد امام بردند و ایشان فرمودند با آقایان به گونه‌ای برخورد نکنید که اگر خواستیم از آنها استفاده کنیم نتوانیم، اما امروز همسر شهید رجایی را لجن‌مال می‌کنند و او را عایشه زمان می‌خواندند، آیا اینها شهید رجایی را در گور نمی‌لرزاند»؟

وی درباره این که برخی افراد در مورد فرزندان هاشمی و خود وی به لحاظ مالی نظر می‌دهند گفت: «حضرت علی (ع) می‌فرمایند بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است، حضرت سلیمان ثروتمندترین پیامبران بود ولی هم از قدرت بالایی برخوردار بود و هم آسمان و زمین و باد را در تسخیر ‌ او قرار داده بودند ولی آیا می‌توان گفت چون آن حضرت ثروتمند بوده و همه چیز مسخر امر او پس انسان درستی نبوده است».

وی ادامه داد: «این‌ها به قول مهندس موسوی بیشتر به محاکمه غیرحضوری شبیه است تا مناظره».

خاتمی درباره نشان‌دادن عکس همسر میرحین موسوی نیز گفت: «زهرا رهنورد کسی است که لیسانس و دکترای معتبر دارد و پژوهشگر قرآن است. کسی است که زمانی که حضرت امام وارد ایران شدند، اول کسی بود که نزد ایشان رفت، وقتی ایشان را خانم موسوی معرفی کردند، اما فرمودند نگویید خانم موسوی، بگویید خانم رهنورد که آقای موسوی شوهر اوست. اما امروز به ناموس مردم اهانت می‌کنند؛ آن هم دروغ و با صراحت».

وی در ادامه با بیان این که ما نمی‌خواهیم کسی را که رییس‌جمهور است تضعیف کنیم، اظهار کرد: «مناظره 13 خرداد ماه دو حالت داشت؛ یا راست و یا دروغ، اگر راست است حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی از 17 سالگی پشت سر امام بوده، حکم‌هایی که در دوران انقلاب ایشان دارند، زندان رفته و شکنجه دیده است. آقایانی که از ولایتی بودن دم می‌زنند بدانند ایشان از مقام معظم رهبری حکم امام جمعه موقت را دارد و یکی از ویژگی امام جمعه عدالت است. ایشان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، رئیس مجلس خبرگان است و سیاستمدار آبدیده‌ای است که در غیابش او را زیر سوال برده‌اند؛ یعنی رهبری را زیر سوال برده و بالاترین اهانت را به ایشان داشته‌اند».

وی افزود: «اگر هم دروغ می‌گویند پس وای به حال جامعه‌ای که متوجه این امر نشود».

فاطمه خاتمی هم‌چنین به بخشی دیگر از اظهارات مطرح‌شده در مناظره 13 خرداد اشاره و اظهارکرد: «هر کسی می‌داند که در زمان نخست‌وزیری موسوی ارتباط ما با عربستان قطع شد و علت آن کشتار مکه بود و امام منع کرد، مگر موسوی می‌توانست روی حرف امام حرف بزنند»؟

وی ادامه داد: «آقای احمدی‌نژاد فرمودند در زمان نخست‌وریزی موسوی ارتباط ایران با اروپا قطع شد، غافل از این که آن دوران زمانی بود که حضرت امام حکم قتل سلمان رشدی را داد و ارتباط ما با اروپا قطع شد».

خاتمی در ادامه مناظره رضایی و موسوی را خوب ارزیابی کرد و گفت: «هر دو حرف‌های خود را مودبانه و دوستانه زدندو مطالبشان را بیان کردند».

وی ریاست‌جمهوری را پس از رهبری نماد درایت و فکر مردم خواند و گفت: «ما به خود اجازه نمی‌دهیم 30 سال ارزشهای نظام و انقلاب و خون شهدا نادیده گرفته شود».

فاطمه خاتمی در پایان اظهار کرد: «در سال 1386 در کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرده‌اند 7 میلیون و 303 هزار نفر در ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند که البته با کثرت جمعیت و گرانی فعلی بیش از 12 میلیون نفر در جامعه ما زیر خط فقر زندگی می‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
2
2
درود بر خانواده ی خاتمی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین