کد خبر: ۹۰۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶

توضیحات معاون عملیات ناجا درباره مرگ یکی از هواداران موسوی در مشهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون عملیات نیروی انتظامی کشور از برخود پلیس با اخلال گران در انتخابات خبر داد و گفت: «تا امروز تنها دو مورد حمله به ستادهای انتخاباتی نامزدها گزارش شده است».

سردار حسین ساجدی‌ نیا روز شنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «نیروی انتظامی قاطعانه با افراد سود جویی که از فضای خوب انتخابات می‌خواهند بهره برداری سیاسی کنند و نظم و امنیت رقابتهای انتخاباتی را برهم بزنند برخورد می‌کند».

وی با اشاره به اینکه پلیس از فضای ایجاد شده که شور و نشاط انتخاباتی در آن موج می‌زند استقبال می‌کند، گفت: «چنانچه کسی بخواهد در این تجمعات اخلال و ناهنجاری به وجود آورد برخورد قاطع خواهیم کرد».

معاون عملیات نیروی انتظامی کشور درباره وظایف پلیس در برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: «مسئولیت پلیس حفظ و ایجاد امنیت در برگزاری هر گونه انتخابات است و پلیس سعی کرده است تا فضای با نشاطی که در این روزها ایجاد شده را حفظ و بر افزایش شور و نشاط انتخاباتی بیفزاید».

ساجدی نیا ادامه داد: «پلیس در 2 مرحله امنیت انتخابات را تامین خواهد کرد که در مرحله اول زمان قبل از رأی‌ گیری است که باید فضای ایجاد شده برای شهروندان فضایی آرامش بخش باشد تا همگی کاندیداها بتوانند فارغ از نگرانی فعالیت‌های انتخاباتی خود را انجام دهند و در مرحله دوم روز انتخابات و هنگام شمارش آرا و در نهایت چنانچه انتخابات به مرحله دوم برسد نیروی انتظامی آمادگی لازم برای اجرای مرحله دوم انتخابات را دارد».

وی تاکید کرد: «در مرحله دوم مسئولان ستادهای تبلیغاتی نیز با برگزاری جلسات هماهنگی میان طرفداران خود باید از بروز اتفاقات ناشایست در فضای انتخاباتی خودداری کنند».

معاون عملیات نیروی انتظامی کشور همچنین از به کار گیری 200 هزار مامور پلیس برای تامین امنیت انتخابات گفت: «بهتر است طرفداران رعایت اخلاق را کرده و از توهین به طرفداران دیگر کاندیداها بپرهیزند».

وی همچنین به طرفداران توصیه کرد از درگیری‌های فیزیکی خودداری کنند زیرا پلیس به محض مشاهده درگیریهای فیزیکی وارد عمل شده و با هر 2 گروه برخورد مقتدرانه‌ای خواهند کرد».

ساجدی نیا همچنین با اشاره به این مطلب که تاکنون در سطح کشور هیچ خودرویی متوقف نشده است، گفت: «پلیس قصد توقف خودروهای انتخاباتی را ندارد. همان گونه که افراد زیادی را هم دستگیر نکرده است».

معاون عملیات نیروی انتظامی کشور درباره شایعاتی مبنی بر حمله به یکی از ستاد های انتخاباتی در مشهد و کشته شدن یکی از هواداران گفت: «علت مرگ وی بیماری بوده و مرگ این فرد هیچ ارتباطی به درگیری ندارد و طبق گزارشهای پلیس تنها دو مورد حمله به ستاد های انتخاباتی در سراسر کشور گزارش شده است که تمام این افراد از سوی پلیس دستگیر شده‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین