کد خبر: ۹۰۳۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱

ایرلند به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

وزیر امور خارجه ایرلند از برنامه دولتش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.
ایرلند به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه ایرلند از برنامه دولتش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.

«مایکل مارتین»، وزیر امور خارجه ایرلند در سخنرانی در پارلمان اعلام کرد نسبت به ارتکاب جنایات جنگی از سوی رژیم صهیونیستی در غزه «تردید ندارد» و «بمباران ادامه‌دار مردم غزه را قاطعانه محکوم می‌کند.»

به نوشته روزنامه «آیریش اگزماینر»، مایکل مارتین که رهبر حزب «فیانا فیل» ایرلند است گفت: «ما این اقدام را در میان احزاب دولت مورد بحث قرار داده‌ایم و من قصد دارم به مجرد تکمیل بحث‌های گسترده‌تر بین‌المللی، یک طرح پیشنهادی رسمی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را به دولت ارائه کنم.»

ایرلند و چند کشور دیگر اتحادیه اروپا اخیرا از قصد خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

مارتین اظهارکرد با همکاران و مقام‌های دیگر درباره اینکه چطور به رسمیت شناختن کشور فلسطین «کمک به مردم غزه و کرانه باختری تسهیل کرده و ابتکار عمل صلح تحت رهبری اعراب را به پیش می‌برد» رایزنی کرده است.

مارتین تاکید کرد: «تردیدی نداشته باشید که به رسمیت شناختن کشور فلسطین اتفاق خواهد افتاد.»

وزیر امور خارجه ایرلند چارچوب زمانی قطعی برای این برنامه اعلام نکرد.

اسپانیا هم اخیرا اعلام کرد به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

مارتین بعد از اولین سخنرانی رسمی «سایمون هریس» به عنوان نخست وزیر جدید ایرلند در پارلمان که در پی استعفای «لئو وارادکار» به این سمت رسید این مواضع را مطرح ساخته و گفت برای دولت او «فاجعه انسانی وخیم در غزه و الزام فوری و قاطع برای بازگرداندن امید به این منطقه به عنوان یک اولویت فوری مطرح است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین