کد خبر: ۹۰۳۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

هاشم شرقی، موسس دکتری شیمی دانشگاه شیراز درگذشت

 پروفسور هاشم شرقی از موسسان دوره دکتری شیمی در دانشگاه شیراز و چهره ماندگار فارس دار فانی را وداع گفت.
هاشم شرقی، موسس دکتری شیمی دانشگاه شیراز درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

پروفسور هاشم شرقی پس از سال‌ها تلاش علمی و کسب جایگاه‌های ملی و بین المللی در رشته شیمی به دلیل بیماری و کهولت سن در ۷۵ سالگی درگذشت.

این استاد برجسته، عناوینی، چون دانشمند برتر جهان اسلام، شیمی‌دان برجسته کشوری، استاد نمونه کشوری، چهره ماندگار استان فارس و برگزیده جایزه نخبگی علامه طباطبایی و عنوان پژوهشگر و استاد نمونه دانشگاه شیراز را در کارنامه کاری خود دارد.

نام پروفسور هاشم شرقی از سال ۲۰۰۲ در فهرست دانشمندان جهان در نمایه مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) قرار گرفت و عضو انجمن علمی نیویورک، انجمن علمی شیمی آمریکا و انجمن علمی شیمی و مهندسی شیمی ایران است.

این شیمیدان برجسته کشوری سال‌های پایانی عمر در بستر بیماری بود و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و از شاگردان این استاد پیشکسوت، در سفر ۲ سال گذشته خود به شیراز با حضور در منزل پروفسور شرقی از او عیادت کرد.

روابط عمومی دانشگاه شیراز در پیامی با بیان اینکه هجرت این دانشمند فرزانه و شخصیت علمی، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه علمی کشور است، بیان کرد: شادروان پروفسور شرقی، عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم فرزندان این مرزوبوم کرد و عاملی بسیار مؤثر در رشد و تعالی جامعه علمی کشور، به‌ویژه دانشگاه شیراز بود.

هاشم شرقی، موسس دکتری شیمی دانشگاه شیراز درگذشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین