کد خبر: ۹۰۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹
هشدار کروبی در مورد تحرکات نیروهای خودسر در اجتماع دانشگاه تبریز؛

کروبی ابعاد تازه‌ای از پرونده 700 میلیون دلاری احمدی‌نژاد را فاش کرد

معرفی جمیله کدیور و محمد رحمانی به عنوان دو عضو کابینه کروبی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی در جمع دانشجویان تبریز، جمیله کدیور و محمد رحمانی را به عنوان اعضای کابینه احتمالی خود معرفی کرد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهدی کروبی طی سخنانی در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه تبریز مرکز تغییر و مشروطه خواهی است و بنابراین من دو نفر دیگر از اعضای کابینه‌ام را در این شهر اعلام می‌کنم، گفت: «دکتر جمیله کدیور را با توجه به سابقه و تجربه‌اش و بنابر توانایی اش به عنوان وزیر زن در کابینه‌ام معرفی می‌کنم و در واقع ایشان اولین زنی است که در جمهوری اسلامی ایران در کابینه دولتی قرار می‌گیرد». 

وی در ادامه با معرفی محمدعلی رحمانی به عنوان دیگر عضو کابینه‌اش به سوابق وی اشاره کرد و گفت: «محمدعلی رحمانی عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز، عضو دفتر امام و از کسانی است که همواره مورد توجه حضرت امام قرار داشته است و حتی حضرت امام در نامه‌ای از ایشان به عنوان مبارز و دوستش قدردانی کرد. ایشان 17 سال مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با حکم فرمانده کل قوا بوده است. در سال‌هایی که او این مسئولیت را برعهده داشت، استانداران، ائمه جمعه و مسئولان و مدیران استانی همواره از ایستادگی وی در برابر مشکلات و تعاملش با نیروها سخن گفته‌اند. آقای رحمانی فردی است که هنگام دعوت مجمع روحانیون مبارز، از آقای خاتمی برای حضور در عرصه انتخابات علی رغم مسئولیتی که داشت، بر حضور ایشان پافشاری کرد و به حمایت از وی برخواست. من فردی شفاف و صادق را که همواره مواضعش روشن بوده است، به عنوان عضو کابینه‌ام انتخاب کرده‌ام».
 
کروبی افزود: «من می‌دانم آقای رحمانی با صراحت و شجاعتی که دارد می‌تواند مفاسد و ول انگاری را کنترل کند و دیگر نیازی نیست تا گشت ارشاد در خیابان‌ها باشد. ایشان به گونه‌ای امنیت و عزت را برای مردم میسر می‌کند که دختر و پسر با احساس امنیت در خیابان‌ها راه بروند». 

رییس مجلس اصلاحات با اشاره به معرفی کرباسچی، نجفی و عباسی فرد به عنوان اعضای کابینه‌اش گفت: «اکنون با معرفی کدیور و رحمانی، پنج نفر از اعضای کابینه‌ام مشخص شده است و می‌توانید ترکیب آن را تا حدودی حدس بزنید. من کابینه‌ای تشکیل می‌دهم که با قدرت کارش را انجام دهد و نیروهای خودسر را سر راهش بنشاند و دولتی تشکیل می‌دهم که زیرمجموعه‌ام بداند وظیفه‌اش چیست و در کارهایی که به او مربوط نیست، دخالت نکند».
 
مهدی کروبی با اشاره به اینکه محمدعلی نجفی را به عنوان ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی معرفی کرده است گفت: «ایشان به عنوان یکی از اعضای کابینه بنده فردی نیرومند و قوی است و چنانچه مدیریتی را که به او واگذار کرده‌ام را هم نپذیرد، در هر وزارتخانه‌ای می‌تواند به بهترین وجهه به ایفای نقش بپردازد». 

وی با اشاره به سوابق محمدرضا عباسی فرد، به عنوان معاون پارلمانی و حقوقی‌اش گفت: «ایشان از پرتجربه ترین آدم‌های حقوقی و اهل ایستادگی است. او 12 سال عضو شورای نگهبان، 8 سال نماینده مجلس و سال‌ها رئیس دیوان عدالت اداری و 8 معاون قضایی بوده است و من نسبت به توانایی‌های او اطمینان دارم». 

دبیرکل اعتمادملی با اشاره به اینکه چرا تاکنون فردی حزبی را به عنوان اعضای کابینه‌اش انتخاب نکرده است، گفت: «اعضای حزب بنده در اولویت قرار دارند که در این رابطه در آینده بطور مفصل توضیح خواهم داد و با آنان گفتگو می‌کنیم». 

مهدی کروبی همچنین طی سخنانی در دانشگاه تبریز، با اشاره به ماجرای 700 میلیون دلار در دولت محمود احمدی‌نژاد به توضیح این پرونده پرداخت و گفت: «درگیری که در ماجرای این پرونده به وجود آمد، موجب برکناری رئیس کل بانک مرکزی شد». 

کروبی توضیح داد: «در مناظره با احمدی نژاد از ماجرای 700 میلیون دلاری که در دولت وی روی داده است، صحبت کردم، ولی این یک شعار تبلیغاتی نبود بلکه امروز توضیحاتی بیشتری در این باره می‌دهم. آقای رئیس جمهور قصد داشت تا به فردی 700 میلیون دلار بدهد. در این راستا رئیس کل بانک مرکزی، می‌گفت که باید این برداشت با مجوز و مصوبه مجلس باشد و یا اینکه رهبری اجازه دهند زیرا باید بدانیم که سند و مدرک آن چیست؟ این موضوع منجر به درگیری میان رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی شد و بنابراین از رهبری خواستم تا وارد این ماجرا شود و هنگامی که به محضر رهبری رسیدم، رهبری اجازه ندادند چنین برداشتی صورت بگیرد. چند روز بعد از این درگیری رئیس کل بانک مرکزی برکنار می‌شود». 

وی همچنین به ماجرای پرونده اردبیل اشاره کرد و گفت: «داستان پرونده اردبیل ماجرایی دارد که بعد از انتخابات باید بررسی و پیگیری شود، البته همان شب در مناظره آقای احمدی‌نژاد گفت که پرونده اردبیل به مقامات قضایی و روزنامه‌ها داده شود. من از همین جا اعلام می‌کنم بعد از پایان انتخابات و مشخص شدن سرنوشت آن، هر سرنوشتی که برای آن رقم خورده باشد، پرونده نفت اردبیل را به روزنامه اعتمادملی می‌دهم». 

کرویی در ادامه با تاکید بر اینکه چنانچه در انتخابات پیروز شوم، از فردای انتخابات برنامه‌هایم را عملیاتی خواهم کرد گفت: «من با صراحت و صداقت با مردم صحبت می‌کنم و هرچه را که وعده داده‌ام، از لحظه‌ای که انتخاب شوم، اجرا خواهم کرد. من در مناظره با آقای موسوی هم گفتم که خودم را برای دشواری‌ها و سختی‌ها و رنج‌هایی که به آن عادت دارم آماده کرده‌ام و چنانچه توفیق پیروزی نصیب بنده شود و جاده صاف باشد، وعده‌هایم را اجرا خواهم کرد». 

رییس مجلس اصلاحات افزود: «ریاست جمهوری اختیاراتی دارد که من با جدیت به دنبال استفاده از آن هستم. البته به طور طبیعی از برخی اختیارات برخوردار نیستم ولی با تعامل و گفت وگو برای حل مشکلات تلاش می‌کنم». 

مهدی کروبی همچنین هشدارهایی را به مسئولان اجرایی و نظارت در عرصه انتخابات بیان کرد و گفت: «نشانه‌هایی وجود دارد که احساس می‌کنم نیروهای خودسر قصد دارند وارد عرصه شده و تحرکاتی انجام دهند. من امیدوارم این اتفاق رخ ندهد ولی رسما اعلام می‌کنم در روزی که رای گیری می‌شود، از همان لحظات اول مراقب اوضاع هستم و نیروهای ما نیز در سراسر کشور باید مراقب باشند، ما نیروهایی را طبق قانون در پای صندوق‌های رای آماده کرده‌ایم و چنانچه تخلفی صورت گیرد، آنها به من گزارش می‌دهند و من در برابر این تخلفات اقدامات لازم را انجام خواهم داد».
 
وی تصریح کرد: «در دوره انتخابات قبلی من تمام شب را بیدار بودم و بعد از نماز صبح خوابیدم که آن اتفاقات افتاد، اما در این دوره دیگر بعد از نماز صبح هم نمی‌خوابم. تمام نیروهای ما در پای صندوق‌ها حضور دارند و مراقب اوضاع هستند و اگر خدای ناکرده گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات سازمان یافته و تشکیلاتی دریافت کنم، گزارش‌ها را به وزارت کشور اعلام می‌کنم و اگر تا ساعت 11 صبح اقدامات لازم از سوی وزارت کشور انجام نشد، من مصاحبه‌ای خواهم کرد و برخی قضایا را مطرح می‌کنم». 

کرویی با اشاره به اینکه اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر تحرکات نیروهای خودسر وجود دارد گفت: «برای اینکه نگویید من قبلا در این باره صحبت نکرده‌ام و هشدار نداده‌ام، می‌گویم که خبرهایی می‌رسد که برخی نیروهای خودسر راه افتاده‌اند و حرف‌هایی را با مردم می‌زنند، چون کمیته امداد چنین روزها تحرکات خاصی را آغاز کرده است، ولی ما می‌گوییم حواسشان جمع باشد و بگذارند مردم آزادانه انتخاب کنند». 

وی افزود: «من اعلام می‌کنم کسی در انتظار اینکه با چک پول و پول‌هایی که توزیع شده است، رای بیاورد نباشد. بلکه رای متکی به اراده مردم است. اگر پولی هم به مردم داده شده است، برای خودشان اشکال ندارد ولی آگاهانه انتخاب کنند». 

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: «من به همه می‌گویم مراقب باشیم و حتی اگر طرفداران بنده حزبی و یا غیرحزبی تخلفاتی را انجام داده‌اند، خوب است به مسئولان مربوطه گزارش دهند و من در برابر کوچکترین تخلف اقدمات لازم را انجام می‌دهم». 

کرویی خطاب به مسئولان اجرایی و نظارت گفت: «انتخابات این دوره امتحان بزرگی برای مسئولان اجرایی و نظارت است. چراکه در انتخابات این دوره دستان ما خالی است و مسئولان حواسشان باشد که در این امتحان سرافکنده نباشند. با کمال تاسف چهار سال پیش انتخاباتی برگزار شد که همه بدان معترض بودند. من به رهبری نامه نوشتم و حرف‌هایی را مطرح کردم. آقای‌هاشمی به خدا شکایت کرد. مهرعلیزاده گفت رای مرا خورده‌اند و البته من فکر می‌کردم آقای احمدی‌نژاد که پیروز انتخابات بود، از آن انتخابات راضی بود ولیکن 3 میلیون از رای ما در این انتخابات برای وی رفته است. پس انتخابات دوره نهم به گونه‌ای برگزار شد که بازنده و برنده آن ناراضی بوده است و اکنون انتخابات ریاست جمهوری دهم بهترین آزمون برای شورای نگهبان، ناظران، آقای محصولی و همه مدیران اجرایی است که باید با سربلندی از آن عبور کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Cambodia
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۰
1
0
احمدی نژاد مرد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۰
1
0
احمدي نژاد مرد است؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
1
0
واقعا كروبي اميدوار است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
1
0
جوجه راآخرپاییز می شمارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین