کد خبر: ۹۰۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰

مرضیه موسوی: تشکل‌های زنان باید برای رفع تبعیض علیه خود تلاش کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خواهر مهندس میر حسین موسوی معتقد است که زنان باید در قالب گروه‌ها و تشکل‌های مختلف برای به دست آوردن حقوق مسلم خود تلاش کنند و مانع ایجاد تبعیض‌ها در جامعه شوند».

خواهر مهندس میرحسین موسوی در نشستی که در یکی از ستادهای انتخاباتی او در خیابان فخر رازی برگزار شد، به بررسی وضعیت زنان ایران در مقایسه با کشورهای دیگر بر اساس شاخص‌های بین‌المللی پرداخت و گفت: «‌زنان ایران درمقایسه با سایر کشورهای جهان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند».

وی با بیان اینکه تبعیض‌ها و محدودیت‌هایی که در کشور نسبت به زنان صورت می‌گیرد، بزرگترین دلیل عقب ماندگی زنان در ایران است ،گفت: «متاسفانه نمره شاخص توانمند سازی زنان که با جمع نمره مشارکت سیاسی زنان‏‌، میزان تحصیلات و دارایی‌های آنها سنجیده می‌شود، 36 است که این نمره برای ایران بسیار کم است».

وی تصریح کرد: «با وجود این که میزان تحصیلات زنان و سطح آگاهی‌های آنها در کشور نسبت به قبل از انقلاب افزایش فراوانی داشته است اما همچنان درصد مدیریت در زنان ، از 5/2 تا 3 درصد بالاتر نرفته است» .

این استاد دانشگاه الزهرا افزود: «تعداد زنان نماینده مجلس نیز چندان افزایش پیدا نکرده و حتی در دوره قبلی مجلس تعداد نمایندگان زن کاهش نیز یافته است» .

موسوی گفت: «همه اینها نشان دهنده این است که در کشور مشکلات فراوانی در راه پیشرفت زنان وجود دارد و زنان درجامعه ایران با مشکلات فروانی دست به گریبان هستند».

وی با بیان اینکه انتخابات فرصت مناسبی است که زنان با توجه به برنامه‌های کاندیداهای مختلف در رابطه با زنان، به انتخاب رییس جمهوری که توجه و حساسیت بیشتری نسبت به مسایل آنها دارد، اقدام کنند ، گفت: «زنان باید بررسی کنند که با انتخاب چه فردی به ریاست جمهوری این احتمال وجود دارد که موقعیت بهتری در جامعه پیدا کنند و تبعیض‌های ناروا بر علیه آنها از بین برود و به او رای بدهند».
وی با ابراز خرسندی از اینکه در این دوره از انتخابات زنان به صورت فعال حضور یافته و مطالبات خود را از کاندیداهای ریاست جمهوری خواستار شدند، گفت: «گروه‌ها و تشکل‌های زنان به طور جدی در این دوره از انتخابات تلاش کردند تا کاندیدادهای ریاست جمهوری را متوجه مسائل و مشکلات زنان کنند».

خواهر میرحسین موسوی افزود: «کاندیداهای ریاست جمهوری هم نتوانستند از مطالبات زنان شانه خالی کنند».

وی ابراز امیدواری کرد که تشکل‌ها و گروه‌های زنان که به طور فعال هم اکنون در عرصه تبلیغات انتخاباتی وارد شده و سعی در جذب زنان برای مشارکت صحیح در انتخابات ریاست جمهوری دارند بعد از انتخابات نیز به فعالیت خود ادامه دهند و در جهت دست یابی به مطالبات زنان تلاش کنند. 

این استاد دانشگاه الزهرا افزود: «این گروه‌ها باید سعی کنند که به طور متشکل عمل کنند تا صدای زنان را به گوش جامعه برسانند و به حقوق طبیعی خود دست یابند».

وی با انتقاد از این که درحال حاضر میزان مشارکت اجتماعی زنان در ایران بسیار اندک است ، گفت: «اگر زنان خود از حقوق مسلم خود دفاع نکنند و سعی در رفع تبعیض‌ها نکنند، چه کسی باید از حقوق آنها دفاع کند»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
خواهشاً این دفعه نظر من رو به استاد ابلاغ کنید ،هر طور خودتون صلاح میدونید
از ایشون بپرسید چه راهی به ما پیشنهاد میکنند که در راه دفاع از حقوق خود سر از نا کجا آباد در نیاریم !!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین