کد خبر: ۹۰۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۲
در ادامه سر پوش‌گذاری بر ناکارآمدی‌های دولت مطرح شد

اتهام زنی و خیال‌پردازی در همایش حامیان نفتی احمدی‌نژاد

80 درصد از متخصصان وزارت نفت خواستار تغییر دولت هستند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: همایش حامیان محمود احمدی‌نژاد از سوی ستاد نفت تبلیغات انتخابات این کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری با حضور 200 نفر از کارکنان و حامیان او در شرکت‌های تابع وزارت نفت در مسجد امام صادق میدان فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، در حالی که نزدیکان احمدی‌نژاد برای حضور حداکثری کارکنان وزارت نفت در این همایش تبلیغاتی برنامه‌ریزی کرده بودند اما تنها 200 نفر که اکثر آنها از اعضای بسیج مستقر در شرکت‌های وزارت نفت بودند در این برنامه حضور داشتند.

در این همایش ضیغمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی سخنرانی کرد و ضمن انتقاد از عملکرد وزارت نفت در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی و وزارت بیژن نامدار زنگنه به دفاع از دولت نهم پرداخت.

در حالی سخنرانان در این همایش نسبت به عملکرد گذشته وزارت نفت انتقاد کردند که اکثر کارشناسان حوزه انرژی دستاوردهای بسیاری را در دوران ریاست جمهوری خاتمی در حوزه انرژی برمی‌شمارند.

کارشناسان همچنین عملکرد وزارت نفت در 8 سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی را مثبت می‌دادند وتاکید می‌کنند که در این دوره با توجه به نیاز کشور به سازندگی بعد از جنگ، هاشمی رفسنجانی و مدیران او در وزارت نفت توانستند زیرساختها را برای توسعه همه جانبه در حوزه انرژی و نفت فراهم سازند و در عین حال تاسیسات آسیب دیده را نیز بازسازی کنند.  

برخی از کارشناسان و حتی مسئولان بلندپایه اسبق وزارت نفت در انتقاد از عملکرد دولت احمدی‌نژاد در وزارت نفت با اشاره به افزایش چشمگیر درآمدهای ارزی ایران در چهار سال گذشته تاکید می‌کنند که وزارت نفت نتوانسته در جهت توسعه این بخش اقدامات مهم و موثری انجام دهد.

آنان در واکنش به برخی آمارهای عجیب دولت که با هدف معرفی دستاوردهای چهار سال گذشته و تبلیغات انتخاباتی احمدی نژاد مطرح می‌شود خاطرنشان می‌کنند: «با توجه به افزایش درآمدهای نفتی دولت نهم در اجرای پروژه‌های جدید و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های گذشته عملکرد مثبتی نداشته است». 

این کارشناسان معتقدند هر آماری باید بازتاب واقعی در بخش‌ اقتصاد داشته باشند اما آمارهای اخیر وزارت نفت که ارائه آن با نزدیک شدن به انتخابات سرعت بیشتری می‌گیرد با حقیقت سازگاری ندارد و نمی‌توان آن را متناسب با عملکرد مدیران احمدی‌نژاد در صنعت نفت دانست. 

برخی شرکت‌کنندگان در همایش حامیان نفتی احمدی‌نژاد، با طرح چند ادعا از جمله تضاد در قراردادهای نفتی در دوران خاتمی، افت تولید از میادین با عدم تزیق گاز، رانت جویی و بروز تخلفات عدیده و واگذاری طرح‌های توسعه‌ای به شرکت‌های خارجی در صنعت نفت و واگذاری مسولیت‌ها به افراد غیر متخصص تلاش کردند که دستاوردهای مدیران دولت‌های گذشته صنعت نفت را زیر سوال برند. 

در این همایش ضیغمی مدیر عامل شرکت مناطق مرکزی نفت، کیان معاون وزیر نفت در امور بهداشت و درمان، ‌جشن‌ساز مدیر عامل شرکت نفت، بخشیان معاون منابع انسانی وزیر نفت، اسدی فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت، مروی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت نفت، جمعی از اعضای پایگاه‌های بسیج شرکت‌های نفتی و شیوا بازرس ویژه احمدی‌نژاد در نفت حضور داشتند.

گفتنی است مدیران وزارت نفت از روسای بسیج تمام شرکت‌های نفتی خواسته بودند که اعضای بسیج زیر نظر خود را راهی این همایش کنند با این حال مجموع شرکت‌کنندگان در همایش حامیان احمدی‌نژاد در صنعت نفت به بیش از 200 نفر نمی‌رسید. 

یکی از مدیران وزارت نفت درباره این همایش به خبرنگار اقتصادی آفتاب گفت: «80 درصد متخصصان، کارشناسان و کارکنان وزارت نفت به دلیل عملکرد ضعیف دولت در صنعت نفت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواستار تغییر دولت هستند و از میرحسین موسوی حمایت می‌کنند».

او می‌افزاید: «به‌جز برخی مدیران و معاونان وزارت نفت که از حامیان احمدی‌نژاد محسوب می‌شوند شرکت‌کنندگان در این همایش ارتباطی با بدنه اصلی وزارت نفت و کارشناسان آن ندارند. سخنان مطرح شده در این همایش نیز متناسب با علم اکثر شرکت‌کنندگان غیر کارشناسانه بود و می‌توان آن را ادامه سخنان غیر واقعی دانست که این روزها زیاد شنیده می‌شود».

لازم به توضیح است که چند تن از برگزار کنندگان این همایش، جشن ساز مدیرعامل شرکت نفت، ضیغمی مدیرعامل شرکت مناطق مرکزی و شیوا بازرس ویژه رئیس‌جمهور در نفت از اعضای اصلی ستاد انتخاباتی نفت محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین