کد خبر: ۹۰۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۴

3 سؤال کلیدی علی مطهری از احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مردم تهران با طرح 3 سوال کلیدی، تلویحاً صداقت احمدی‌نژاد را در افشاگری شب انتخابات علیه گروهی که از وی حمایت نکرده‌اند و سکوت درباره کسانی که اتهامات مشابهی دارند، زیر سوال برد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب رئیس جمهور! برای اثبات صداقت خود دو روز فرصت دارید!
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی و کاندیدای دورۀ دهم،

با اهدای سلام و آرزوی توفیق برای جناب عالی، مباحث مطرح شده در تبلیغات انتخاباتی از سوی شما شبهات و سؤالاتی را پدید آورده که خوب است برای رفع این شبهات پاسخ آنها را بدانیم:

1. چرا در طول چهار سال ریاست جمهوری خود، اسامی مفسدین اقتصادی را اعلام نکردید و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دست به این کار زدید؟

2. چرا در میان افشاشدگان، نامی از وابستگان حامیان شما دیده نمی شود در حالیکه خوب می دانید در میان وابستگان برخی حامیان نامدار شما نیز چنین افرادی – در حد همین اتهامها - وجود دارند؟

3. آقای پالیزدار هم همین سخنان شما را به علاوۀ چند مطلب دیگر از همین سنخ مطرح کرد. چرا بر خلاف رکسانا صابری از او حمایت نکردید تا در نهایت پس از نه ماه سلول انفرادی (به گفته وکیلش) به 9 سال زندان محکوم شد؟

من پیشنهاد روشنی برای شما دارم. در این چند روز باقیمانده تا انتخابات برای اثبات صداقت و خلوص نیت خود اسامی لا اقل یک تن از نزدیکان حامیان مهم خود را – که در میان وابستگان برخی روحانیون سرشناس حامی شما هم پیدا می شوند و در گذشته مناصبی هم داشته اند – به عنوان مفسد اقتصادی اعلام نمایید تا مردمی که می‌پندارند یک ناجی واقعی برای رفع فساد پا به میدان گذاشته، قانع شوند که این افشاگری‌های شما برای خداست نه برای خود و از ترس از دست دادن مقام ریاست جمهوری و در قالب یک پروژۀ سیاسی.

خود بهتر می دانید که اینجانب در دی ماه 82 یعنی سال‌ها پیش از جنابعالی مسألۀ فعالیتهای اقتصادی برخی نزدیکان جناب آقای هاشمی را مطرح کردم و خواستار شفاف شدن آن و رفع ابهامات شدم. بنابراین نمی‌توان اینجانب را متهم به حمایت کور از افراد مورد انتقاد شما کرد.

سخن در این است که آیا شما مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عنوان یک حقیقت و در راستای اجرای عدالت قبول دارید یا به عنوان یک ابزار و وسیله برای پرونده‌سازی و استفاده از آن در رقابت‌های سیاسی؟

رفتار شما این دومی را تأیید می‌کند. این امر با اصولگرایی سازگار نیست، همچنان که انکار نظارت بر وضعیت فرهنگی جامعه از قبیل پوشش اسلامی و ممیزی کتاب که این روزها ورد زبان شما است، شما را از حوزه اصول‌گرایی خارج می‌کند.

اینجانب بارها گفته‌ام جنابعالی یک کاندیدای مستقل هستید و ارتباطی با اصول‌گرایی ندارید و پیروزی یا شکست شما پیروزی یا شکست اصول‌گرایی نیست. برای شما حرکت در مسیر رضای الهی را آرزو می‌کنم.

با تقدیم احترام، علی مطهری 18/3/88
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
0
اي فرزند معلم شهيد انقلاب بر همه رهروان اصول ناب اسلام محمدي درود و انشاءالله همانطور كه براي سلامتي نظام با پاليزدار برخورد شده با مسول بي نزاكت برخورد شود . بياد مي آورم وقتي رهبر انقلاب در زمان رياست جمهوري خودش در مورد احكام ثانويه اسلام اعتراض نمودند ‘امام امت با چه حساسيت برخورد نمودند . اميواريم رهبري بعد از انتخابات دل ملت شهيد داده راشاد كنند تا از این پس مسولين در سطح سران اصلي كه بايد رفتارشان نمايانگر صبر ‘ متانت ‘ بزرگواري و.... باشد ؛چنين جمهوري اسلامي را زير پا نگذارند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین