کد خبر: ۹۰۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۵

ادامه دعوا بر سر جعلی یا اصلی بودن نامه دخالت بسیج در انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی‌که نیروی مقاومت بسیج با انتشار اطلاعیه‌ای، نامه منتشره منتسب به بسیج را تکذیب کرده است، سایت «آینده» که نخستین‌بار این نامه را منتشر کرده، ضمن اصرار بر درستی و اصالت نامه منتشر شده، آن‌چه را که در خبرگزاری فارس با عنوان نامه اصل انتشار یافته، جعلی دانسته و آن خبرگزاری را به «ماله‌کشی» متهم کرده است.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، ماجرا از آن‌جا آغاز شد که سایت آینده در گزارشی نوشت: «در حالی که مطابق با نص صریح قانون اساسی نیروهای مسلح از دخالت در انتخابات منع شده‌اند،‌ نیروی مقاومت بسیج کلیه نیروهای تحت امر خود در تهران را با لباس شخصی و با هزینه سپاه پاسداران فراخوان کرد.

براساس این بخشنامه به امضای سرهنگ پاسدارحسن رجبی رسیده است، هر پایگاه بسیج برادران موظب به حضور 80 نفر و هر پایگاه بسیج خواهران موظف به آوردن 120 نفر به میتینگ امروز احمدی‌نژاد در مصلی تهران شده است.

بنابر این بخشنامه، کلیه بودجه‌های این اقدام از سوی معاونت بودجه سپاه تأمین شده و نیروهای اطلاعاتی موظف به حل مسایل گردیده‌اند.

ضمناً به کلیه نیروهای فراخوان شده تذکر داده شده است که با لباس شخصی در این رأس ساعت 30/15 در مصلی حضور پیدا کنند».

این سایت تصویر نامه مذکور را نیز منتشر کرد.






در واکنش به این خبر، روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب این خبر، نامه منتشر شده را جعل شده دانست و اعلام کرد که با عاملان جعل این نامه برخورد خواهد کرد.

در اطلاعیه نیروی مقاومت بسیج آمده است: «در این شرایط حساس انتخاباتی که برخی از افراد از هر وسیله‌ای برای به التهاب کشاندن فضای رقابتی انتخابات تلاش ‌می‌کنند، چند سایت اینترنتی در یک اقدام غیراخلاقی نامه‌ای را از سپاه ناحیه ابوذر تهران منتشر کرده‌اند که در آن فرمانده این ناحیه از بسیجیان خواسته تا در مراسم انتخاباتی دکتر محمود احمدی نژاد در مصلای تهران در روز دوشنبه 18/3/88 در ساعت 16 شرکت کنند.

در صورتی که نیروی مقاومت بسیج با توجه به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) نمی‌تواند له و یا علیه نامزدی فعالیت کند، بر همین اساس نیروی مقاومت بسیج نامه منتشره را جعلی دانسته و آن را در راستای ایجاد جنگ روانی و همچنین خدشه‌دار کردن بسیجیان و سپاه پاسداران می‌داند».

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «مردم هوشیار و قدرشناس ایران اسلامی همواره در مقابل این توطئه‌ها بصیرت داشته و نخواهد گذاشت تا در تعیین سرنوشت خود، دیگران دخالت کنند».

در پایان این اطلاعیه آمده است: «سازمان حقوقی نیروی مقاومت بسیج پیگیر این موضوع بوده و از طریق مراجع قانونی با منتشر کنندگان این نامه برخورد خواهد کرد».

هم‌زمان با صدور این اطلاعیه، خبرگزاری فارس، که با بودجه غیر مستقیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره می‌شود، ضمن تأکید بر جعلی بودن نامه منتشره در سایت آینده، دست به انتشار تصویر نامه‌ای زد که بر اساس ادعای فارس، «آینده» نامه را از روی آن جعل کرده است.




این خبرگزاری نوشت: «به دنبال جعل نامه فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج ابوذر از سوی برخی سایت‌های خبری مبنی بر دخالت بسیج در تبلیغات انتخاباتی به نفع یکی از کاندیداهای انتخابات دهم ریاست جمهوری، اصل نامه‌ای که توسط برخی سایت‌ها در آن عملیات جعل انجام شده در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت».

فارس مدعی شد: «جعل کنندگان نامه بسیج با ایجاد تغییراتی در نامه‌ای که به منظور شرکت ده‌ها هزار نفر از بسیجیان سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در حرم مطهر امام خمینی(ره) صادر شده بود، به ایجاد شبهه درخصوص دخالت بسیج در انتخابات پرداختند».

بر اساس گزارش فارس: «جعل کنندگان با دست بردن در تاریخ آن که مربوط به مراسم حرم امام خمینی (ره)، زمان استقرار(11:30) ، مکان مراسم ( حرم مطهر امام خمینی "ره") و ساعت شروع برنامه (ساعت 12:00 ظهر) اقدام به جعل آن کردند».

فارس در ادمه محتوای اصل این نامه را این‌چنین گزارش کرد:
«تاریخ مراسم روز دوشنبه 11/3/88
زمان استقرار راس ساعت 11:30 ظهر
مکان مراسم حرم مطهر امام خمینی(ره)
ساعت شروع قطعی مراسم راس ساعت 12:00 ظهر».

اما ساعتی پس از انتشار این نامه در خبرگزاری فارس، سایت «آینده» ضمن تأکید دوباره بر صحت و اصالت نامه‌ای که خود منتشر کرده‌بود، نامه منتشر شده در خبرگزاری فارس را جعلی و نوعی «ماله‌کشی» دانست.

آینده نوشت: «عجله و دستپاچگی نیروهای فتوشاپ‌کار خبرگزاری فارس برای ماله‌کشی افشای فراخوان ده‌ها هزار نیروی نظامی با لباس شخصی در مصلای تهران باعث شد این خبرگزاری که با بودجه صدها میلیونی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران فعالیت می‌کند و عملا باید آن را خبرگزاری وابسته به سپاه نامید، با رفع شبه‌های مطرح‌شده، مهر تاییدی بر نامه منتشرشده توسط «آینده» و برخی سایت‌های دیگر بزند».

این سایت در ادامه به 3 مورد از آنچه که آن را «اشتباهات مکرر در جعل نامه اصلی» در اثر «شتاب بیش از حد برای ماله‌کشی نامه مذکور»، نامیده اشاره کرد و افزود: «1. سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ هیچ همایشی در روز دوشنبه 11 خرداد برگزار نکرده است. 2. دوستان فارس فرصت دستکاری در صفحه دوم نامه را نیافته‌اند، چون معمولا در همایشهای سپاه توصیه نمی‌شود که نیروها با لباس شخصی شرکت نمایند و به علاوه استفاده از وسایل تبلیغی بسیج و سپاه و نیز خودروهای سپاه نه تنها در همایشهای رسمی سپاه و بسیج بلا اشکال ، بلکه معمول و لازم است. 3. از دوستان فارس که با انتشار «اصل نامه جعل شده نیروی مقاومت بسیج »! به شبهات همکاران باصداقت خود در رجانیوز که با اشاره به نبود مهر در پایین نامه و این که این نامه هیچ‌گونه طبقه بندی اعم از عادی، محرمانه، فوق محرمانه و سری ندارد، تلاش کردند سندیت آن را زیر سوال برند، پاسخ گفتند، کمال تشکر را داریم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
3
1
خيلي تابلو بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۰
4
1
واقعا از نوع واکنش سپاه متاسفم چرا که این نوع حرکت سازماندهی شده دو روز قبل که آقای احمدی نژاد به ارومیه سفر کرده بودند نیز از طریق بسیج انجام شد و مدارک و نوع ابلاغ ها در پایگاه های اینترنتی ستاد مهندس موسوی (هم آوا ، سلماس نیوز و....) موجود است . در این روز طیق ابلاغ ماموریت از طرف فرمانده بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان آذربایجان غربی تعداد زیادی بسیجی از روستاها و شهر ها به ارومیه گسیل داشته شده بودند ...واقعا حرکت برخلاف وصیت حضرت امام (ره) برای آقایان جای تاسف دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
4
1
تکلیف بعضی ها خیلی وقته که روشنه
اینها با همین کارها احمدی را آوردن و حالا هم می خوان نگهش دارن که فکر نکنم بتونند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین