کد خبر: ۹۰۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۵
ادامه تن گویی احمدی‌نژاد در آخرین مناظره تلویزیونی

محسن رضایی پیروز قطعی مناظره با احمدی‌نژاد

ریزش آرای احمدی‌نژاد در بین اصولگرایان بیشتر شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر خلاف اینکه برخی معتقد بودند احمدی‌نژاد در مناظره با محسن رضایی از لحن مناسب‌تری برای سخن گفتن استفاده می‌کند او در آخرین مناظره رودر رو همچنان به برخورد و سخنان تهاجمی خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، احمدی‌نژاد با وجود آرامش و صبوری محسن رضایی که از نظر فکری نزدیکترین کاندیدا به او محسوب می‌شود به جای پاسخگویی درمورد علت چند نمونه از مشکلات اقتصادی که در دولت نهم ایجاد شده است و از طرف رضایی مورد سوال قرار گرفت سعی در دروغ جلوه دادن بخش‌هایی از سخنان رضایی درمورد وضعیت نامناسب اقتصادی مردم و کشور و همچنین تجربه مدیریتی او داشت.

احمدی‌نژاد که کارنامه عملکرد چهارساله‌اش برای تمام کارشناسان روشن است در مواجه با اظهارات رضایی درخصوص مشکلات معیشتی مردم و همچنین تائید آمار تورم 25 درصدی کشور که پیش از این از سوی میرحسین موسوی و کروبی نیز مطرح شده بود از مشکلات احتمالی در سال‌های آینده که از طریق برنامه محسن رضایی ایجاد می‌شود سخن گفت و افزود: «مردم امروز کاهش تورم و گرانی را خود احساس می‌کنند».

او همچنین منکر دخالت بیش از اندازه دولت در امور اقتصادی و نظام بانکی شد و در عین حال از اینکه نمی‌خواست اینگونه با دوستان خود سخن بگوید صحبت کرد.


احمدی‌نژاد در پایان، وقت خود را برای پاسخ‌گویی به مطالب بیان شده در مناظره‌های قبلی که به‌زعم او اتهام‌زنی‌هایی بوده، محفوظ دانست.

محسن رضایی نیز که از ابتدا تا با اعتراض احمدی‌نژاد مواجه بود در پاسخ به بخشی از سخنان ویدر مورد غیر واقعی بودن هشدار حمله آمریکا به ایران گفت: «متاسفانه آقای احمدی‌نژاد خود را کارشناس ارشد در تمام امور کشور می‌داند و این یکی از مشکلات او است. مسئله حمله آمریکا قطعی بود و حتی مقام معظم رهبری نیز در این مورد با نیروهای مسلح سخن گفته بودند».

وی‌ با بیان اینکه دولت نسبت به نظر کارشناسانی که حتی برای او نامه نیز نوشتند بی‌توجه بود افزود: «بهتر است احمدی‌نژاد روحیه و لحن سخن گفتن خود را تغییر دهد». 

در عین حال اعتراف احمدی‌نژاد به وجود تورم 25 درصدی در کشور، سکوت او نسبت به بسیاری از روشنگری‌های محسن رضایی و در نهایت حالت پراسترس او در مناظره با محسن رضایی حاکی از آن است که وی به‌طور قطع مغلوب مناظره تلوزیونی با محسن رضایی بوده‌است.

همچنین مواضع اصولی محسن رضایی در این مناظره، مخصوصاً ادای احترام او به شهدای انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه و دلایل متقن و کارشناسی وی در مقایسه با رفتار تهاجمی احمدی‌نژاد نسبت به او، باعث شده که پس از ریزش خیل عظیمی از آرای اصولگرایان به سمت موسوی، بخش دیگری از آرای این جریان سیاسی نیز به رضایی گرایش یابد و بدین ترتیب عملاً احمدی‌نژاد فاقد هرگونه پشتوانه مشخصی درمیان گروههای اصیل اصولگرا گردد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
0
بنده در انتخابات قطعا به آقاي مير حسين موسوي راي خواهم داد، اما بنظرم بهترين مناظره همين آخري بود. اينكه آقاي رضائي بسيار شجاعانه و در كمال خونسردي با اطلاعات كامل و دقيق موارد را يك به يك توضيح داد بنده بسيار خوشحال شدم از اينكه هنوز نسل اول انقلاب و جنگ در صحنه هستند و اميدوار شدم به اينكه از اين انسداد سياسي خارج شده و بالندگي كشور ادامه يابد. ضمنا مطمئن شدم آقاي رضائي چه رئيس جمهور بشود و چه نشود با همه توان در راه سربلندي كشور فعاليت خواهد كرد. اميدوارم موفق باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
0
هیچ کس به خوبی آقای رضایی از پس احمدی نژاد بر نیامد. واقعا عالی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
0
موفقيت اين نيست كه خودت عملكرد خودتو ستايش كني بلكه وقتي اتفاق مي افتد كه رقبا تو را تحسين كنند. افتخار مي كنم كه به رضايي راي ميدم. يا حق
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین