کد خبر: ۹۰۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۳:۱۱
احمد خرم خبر داد

خارج شدن قطار بم زاهدان از ریل در روز افتتاح!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد خرم با غیر استاندارد خواندن پروژه‌های راه آهن اصفهان ـ شیراز و بم ـ زاهدان افتتاح این پروژه‌های ناقص را شوی تبلیغاتی دولت برای رای جمع کردن دانست.

به گزارش گروه اقتصادی آفتاب، احمد خرم ـ وزیر اسبق راه و ترابری در گفت‌وگو با خبرنگار قلم‌نیوز اظهار کرد: «بارها در دولت نهم از موضع نقد مشفقانه و اصلاح امور در قالب مصاحبه یا گزارش مطالبی بیان داشته‌ام اما با کمال تاسف گوش شنوا نیافتم و در برخورد با اطلاعات دقیق و تحلیل و ارزیابی مبتنی بر اطلاعات درست با برخورد زورمدارانه و خارج از نزاکت وزیر راه و ترابری دولت نهم مواجه شدم که فرموده بودند من برای درافتادن با ایشان خیلی کوچکم. پاسخ آن را انشاء‌الله فردا صبح به سایت‌ها و مطبوعات اعلام خواهم کرد. اما یکی از مواردی که طی 40 ـ 50 روز گذشته به دولت تذکر دادم اقدامات خلاف نقشه راه مشخصاً و استاندارد پروژه راه‌آهن اصفهان- شیراز بود که روز 14 خردادماه ( ارتحال امام خمینی (ره) ) شاهد افتتاح آن بودیم؛ افتتاح پروژه‌ای ناقص».

وی ادامه داد: «صد کیلومتر این پروژه به جای اینکه 60 سانتی‌متر با سنگدانه‌های زیر ریل که بار اصلی ترافیک را تحمل می‌کند که طبق نقشه و مشخصات است 30 سانتی‌متر سنگدانه روی این قسمت از ریل ریخته‌اند. در این صد کیلومتر با سرعت بیش از 20 کیلومتر نمی‌توان حرکت کرد چراکه خطرآفرین است این در حالی است که سرعت طراحی این خط 160 کیلومتر است. تونلی هم در این مسیر است که پوشش و کف‌سازی آن انجام نشده و ریل‌گذاری کرده‌اند. در این تونل هم بیش از 5 کیلومتر در ساعت نمی‌شود حرکت کرد چراکه تونل ریزش کرده و برای مسافرین و اموال بیت‌المال خطرآفرین است».

خرم تاکید کرد: «مسیری را که باید طبق سرعت طرح هفت تا هشت ساعت طی می‌کردند 20 ساعت طی کرده‌اند و سختی و فشار زیادی را بر زائران مرقد امام (ره) تحمیل کردند این شرایط در حالی است که علائم و ارتباطات راه آهن را مطلقا انجام ندادند. این راه‌آهن برای انجام عملیات مداوم یک سال و نیم دیگر کار دارد، یعنی یکسال و نیم دیگر آماده افتتاح است اما به خاطر انتخابات و جذب رای مردم به این شکل مفتضحانه پروژه را افتتاح کردند و شاهد خواهید بود که دیگر قطاری در روزهای آینده از این مسیر عبور نخواهد کرد این یک بازی و نمایش بود؛ شو و نمایش دولت برای رای جمع کردن».

وی گفت: «جالب است بنده مصاحبه کردم و ناایمن و خطرناک بودن این خط را متذکر شدم. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تذکر دادند بازرسی کل کشور گزارشی مبنی بر مطالبی که گفته شده تهیه و ارائه کرده اما دولت وقعی به هیچ کدام ننهاد. متاسفانه مملکت حساسیت خود را بر حیف و میل بیت‌المال از دست داده‌اند».

وی با اشاره به گشایش راه‌آهن بم ـ زاهدان اظهار کرد: «قسمت‌هایی از این محور خارج از نقشه و استاندارد کار شده است. یک تونل آن ریزش کرده و پوشش کفسازی آن تمام نشده یک مسیر انحرافی کنار تونل غیر استاندارد ایجاد کرده‌اند و عبور قطار را از این مسیر غیر استاندارد عبور داده‌اند».

وزیر اسبق راه و ترابری افزود: «این پروژه در زمان دولت قبل طراحی شد و به پیوست قانون رفت و قانونی و تامین اعتبار شد. برای تمام قطعات آن پیمانکار گرفته شد، زیرسازی و خرید ریل‌های آن در دولت قبل انجام شده و فقط اجرا و روسازی مانده بود».

وی گفت: «این پروژه را طبق زمان‌بندی دو سال و نیم قبل باید افتتاح می‌کردند که امروز پس از دو سال و نیم با این مشکلات مواجه است و حتی یک کیلومتر آن علائم و ارتباطات راه‌آهن ندارد».

خرم خاطرنشان کرد: «جالب‌تر از همه اینکه امروز قطاری را آماده کردند که از بم به فهرج و از فهرج به زاهدان روانه کنند. این قطار در این محور با سرعت 20 کیلومتر در ساعت روی محوری که سرعت آن 160 کیلومتر در حال حرکت بود که از ریل خارج شد و هنوز حرکت را آغاز نکرده، این افتتاح نمایشی شو دیگر دولت عقیم ماند».

وی تاکید کرد: «بارها تذکر دادم و اکنون هم متذکر می‌شوم اما گوش شنوا نیست مثل اینکه هیچ چاره‌ای جز شکایت به مرجع بین‌المللی در کشور نمانده است. حساسیتی بر روی نقدهای مشفقانه و از روی دلسوزی برای اصلاح امور وجود ندارد و گوش شنوایی نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
ترو به خدا به مراجع بين المللي شكايت كنيد اينجا فقط به فكر منافع شخصي هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
تخريب تا به كي؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین