کد خبر: ۹۰۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
در همایش انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه مطرح شد؛

هشدار زهرا رهنورد به وزارت کشور درباره احتمال هرگونه تقلب در انتخابات

زهرا رهنورد: چرا دولت نهم دل 70 میلیون را شکست؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همایش بزرگ انتخاباتی «شکوه اراده مردم» از سوی حزب اعتدال و توسعه با حضور جمعی از شخصیت‌های کشور از جمله دکتر محمد‌باقر نوبخت، دکتر زهرا رهنورد، دکتر محمود واعظی؛ معاون اسبق وزارت امورخارجه، دکتر فاطمه هاشمی، دکتر فاطمه راکعی؛ ، و آقایان دکتر زیباکلام، محمد عباس‌پور؛ نماینده مردم ماکو، آزاده خلبان لشکری،‌ و جمعی از هنرمندان و فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب،‌ در این همایش که با حضور جمع چشمگیری از اعضای حزب اعتدال و توسعه و هواداران مهندس میرحسین موسوی برگزار شد، دکتر زهرا رهنورد همسر آخرین نخست‌وزیر ایران و رئیس سابق دانشگاه الزهرا (س) طی سخنانی و در پاسخ به تشویق‌های مکرر و شعار رهنورد، رهنورد حمایت می‌کنیم خطاب به حاضرین گفت: «سلامی چو بوی خوش آشنایی در این بهار انتخابات. شما من را خوشحال کردید و گفتید حمایتم می‌کنیم. این حرف دل شکسته من را درمان کرد. تا توانی دلی به دست آور دل شکستن هنر نمی‌باشد».

وی گفته‌های خود را با طرح این پرسش که چرا دولت نهم دل 70 میلیون ایرانی را شکسته است؟ ادامه داد: «چرا دولت نهم محیط پلیسی و امنیتی ایجاد کرده و برای مردم پرونده‌سازی می‌کند این دولت برای جوانان گشت امنیتی گذاشته، برای آنکه به زنان و جوانان ما اعتماد ندارد و نمی‌خواهد بفهمد که مردم ما خوب، پاک، درستکار و مومن هستند و فکر می‌کنند فقط امنیت خود و دولتشان باید تامین شود».

وی افزود: «از پرونده‌سازی‌ها که بگذریم به ماجراجویی‌های دولت نهم می‌رسیم که از نقاط تاریک آن است چرا نمی‌خواهند مردم ما با صلح و صفا با کشورهای جهان ارتباط داشته باشند البته با حفظ منافع ملی. چرا اقتصاد کشور را با وارداتشان نابود کردند، چرا کشتزارهای ما باید خشک باشند، میوه‌های ما روی درختان بپوسند و میوه‌های وارداتی داشته باشیم. چرا تولیدات ما باید در کارخانه بمانند و کارگران ما بیکار باشند اما تولیدات کشورهای خارجی وارد شوند و کارگران آنها مرفه».

رهنورد با بیان این پرسش که چرا آقایان قدر زنان خوب و ایثارگر ما را نمی‌دانند و می‌خواهند آنان را خانه‌نشین کنند اظهار کرد: «چرا از زنان ما که حمایت نمی‌کنند که هیچ، لایحه تعدد زوجات را به نام حمایت از خانواده ارائه می‌دهند. چرا محرومین و مستضعفین روز به روز محروم‌تر و مستضعف‌تر می‌شوند. چرا جوانان ما باید بیکار باشند و فارغ‌التحصیلان ما روی دست پدران و مادرانشان بمانند. آیا اشتغال باید برای هزار فامیل باشد. لیست بزرگی از افرادی که امروز سر کار هستند و شما بیکار هستید در دست است».

وی ادامه داد: «چرا حمایت از زنان شعاری کفرآمیز است. چرا، چرا، چرا و چرا. و همین چراها باعث شده تا نود درصد مردم ما در خیابان‌ها با نوار سبز در دست بخواهند که این دولت روی کار نباشد ما با شعارهایی که می‌دهیم و رنگ سبزی که انتخاب کردیم می‌گوییم که این دولت را نمی‌خواهیم. همانطور که موسوی گفت هر فرد یک ستاد، می‌گوییم هر فرد یک کمیته صیانت از آراء. ما حضور مردم را می‌بینیم اما از صیانت از آرا نگرانیم».

به گزارش خبرنگار آفتاب، حاضران در جمع در این هنگام شعار دادند« اگر تقلب بشه ایران قیامت می‌شه».

رهنورد نیز در پاسخ به این شعار آنها گفت: «من همین‌جا به وزارت کشور می‌گویم به این شعار مردم توجه کنید یعنی اگر در ایران قیامت شود وزارت کشور مسئول آن است».

همسر نخست‌وزیر سالهای دفاع مقدس در ادامه با انتقاد از پرونده‌سازی‌های دولت نهم خاطرنشان کرد: «آیا خوب است دولتی به پرونده‌سازی مشهور شود. دیدید که دو سه شب پیش چه پرونده‌هایی را برای بندگان خوب خدا آقایان خاتمی، هاشمی و ناطق نوری و فرزندانش، صفایی فراهانی و نیز کسی که جانش را فدای 70 میلیون ایرانی می‌کند یعنی زهرا رهنورد درست کرده بودند». 

وی افزود: «رهنورد کسی نیست جز یک نمونه از زنان ایرانی و در واقع او با این کار برای 34 میلیون زن ایرانی پرونده‌سازی کرد نه برای یک نفر و امروز ما می‌خواهیم که نه تنها بحث پرونده‌سازی از بین برود بلکه آزادی زندانیان سیاسی، آزادی زنان، قلم و بیان باید محقق شود».
 
رهنورد گفت: «آنچه که امروز شعار می‌دهیم در واقع همان شعارهای انقلاب است که فراموش شد و امروز ما با زبان مدرن می‌خواهیم آنها را دوباره زنده کنیم و از گفتمان سرکوب جلوگیری به عمل آوریم انقلاب اسلامی سرشار از پاکی‌ها، زیبایی و دفاع از محرومین بوده و هست و ما با نگاه امروزی می‌خواهیم آن را دوباره بیان کنیم». 

همسر  مهندس موسوی در ادامه با انتقاد از ضرب‌وشتم‌ها و سرکوب‌ها علیه سبزپوشان موسوی گفت: «اگر این کار کار نیروهای حکومتی است و ما به آنها می‌گوییم شما هم به جمع سبزپوشان بپیوندید و اگر از طرفدارن دولت فعلی هستند نیز به آنها می‌گوییم اگر آزادی بیان، قلم و حزب‌گرایی وجود دارد باید با زبان ادب و فرهنگ صحبت کنیم وی همچنین از حمله به برخی سبزپوشان با چاقو ابراز تاسف کرد و گفت هر دولتی شعارش باید خدمتگزاری صادقانه به این مردم بافرهنگ، فرهیخته و شاعرپیشه باشد».

به گزارش خبرنگار آفتاب، حاضران یکصدا فریاد می‌زدند "حضرت زهرا را صدا می‌کنیم دوم خرداد به پا می‌کنیم". رهنورد نیز خطاب به حاضران گفت: «حالا که حضرت زهرا را صدا کردید می‌خواهیم که از آرای ما صیانت کند. و با دعوت وی حاضران یکصدا سوره کوثر را قرائت کردند سپس همه یکصدا فریاد زندند رهنورد رهنورد تساوی زن و مرد». 

رهنورد نیز در ادامه گفته‌های خود بر تساوی و رفع تبعیض علیه زنان و مردان ایرانی تاکید کرد و گفت: «تبعیضهای طبقاتی زیاد،‌ افزایش قیمت‌های خانه‌ها،‌ تضییع حق زنان،‌ و مواد مخدر که آسان و ارزان در خدمت مردم ماست و افزایش نجومی اجاره‌خانه‌ها باید از بین برود».
 
وی افزود: «سوال این است که چه سیاستی باعث به وجود ‌آمدن چنین مشکلاتی شده آیا حق مردم ما فقر است حق مردم ما برداشتن تبعیضها و باز شدن در زندانهاست حق مردم ما برداشتن ستاره‌ها از دامن دانشجویان و سرافرازی در جهان است نه ماجراجویی و حق مردم ما صلح، دوستی،‌ آزادی، رفاه، دولت امید و فراوانی است». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
1
این خانوم همونیه که احمدی نژاد با کردان اشتباه گرفتتش!
لطفا به این آفا بگین کم کم سعی کنه البته سعی کنه فرق زن و مرد و یاد بگیره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
0
معنی بندگان خوب خدارا هم فهمیدیم!!!!!......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۹
0
1
احمدی
حیا کن مملکتو رها کن
ناشناس
|
Cambodia
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۰
2
0
زهرا جون برو مدرکت را درست کن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین