کد خبر: ۹۰۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۴

بازی عجیب توقیف «یاس نو» دوباره تکرار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منابع مطلع از توقیف دوباره «یاس نو»، ارگان مطبوعاتی حزب مشارکت ایران اسلامی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، براساس اخبار رسیده قاضی سعید مرتضوی حکم توقیف روزنامه را صادر کرده است و دلیلی که برای صدور این حکم ذکر نموده عدم طی شدن مراحل تجدیدنظر خواهی در پرونده این روزنامه است.

این پنجمین بار است که روزنامه یاس نو از انتشار باز می‌ماند و این بار دومی است که در سال گذشته پس از رفع توقیف و برگزاری دادگاه از انتشار آن ممانعت می‌شود.

آخرین بار روزنامه «یاس نو» به مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی «محمد نعیمی‌پور» عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ایران اسلامی از روز شنبه 26 اردیبهشت‌ماه پس از پنج سال توقیف مجدداً منتشر شد [+]، اما تنها پس از انتشار یک شماره، ملکیان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر هیات نظارت با ارسال نامه‌ای به محمد نعیمی پور مدیرمسئول روزنامه یاس نو خواستار توقف انتشار روزنامه شد. [+]

علیرضا ملکیان پس از اعلام این خبر، درباره تعطیل شدن دوباره روزنامه یاس نو اظهار کرد: «بنا بر آنچه مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران به ما اعلام کردند روزنامه یاس نو رفع توقیف نشده بوده است که بخواهد منتشر شود و دوباره توقیف شود». [+]

وی افزود: «مرتضوی دیروز طی نامه‌ای به ما اعلام کرده است چون یکی از شاکیان اصلی این روزنامه دادستان به عنوان مدعی العلوم بوده و حکمی که قاضی در اواخر سال گذشته برای این نشریه صادر کرده بوده است به هیچ وجه به او ابلاغ نشده تا از حق اعتراض خود استفاده کند در نتیجه دیروز اعتراض خود را به شعبه مربوطه اعلام کرده و رونوشتی از این اعتراض را برای ما فرستاده است که ما نیز اقدام کنیم».

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: «ما هم این نامه را به انضمام نامه دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات به نعیمی پور مدیرمسوول روزنامه یاس نو ارسال کرده و ایشان را به معاونت مطبوعاتی ارشاد دعوت کردیم که وی از گرفتن نامه سرباز زد و در نتیجه دوباره آن را با پیک فرستادیم».

بنا به این گزارش، شماره دوم روزنامه یاس نو توسط تیم تحریریه این روزنامه آماده گردیده بود و تمامی صفحات جهت انتشار به چاپخانه ارسال شده بود که دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات با ارسال نامه‌ای به محل چاپ روزنامه یاس نو به همراه چند مامور جلوی انتشار شماره دوم این روزنامه را گرفت.

با این حال و پس از گذشت حدود 20 روز از توقیف دوباره «یاس نو»، وکیل مدافع این روزنامه خبر از رفع توقیف آن داد و گفت: «طبق دستور دادگاه مطبوعات و هیات نظارت، روزنامه یاس نو رفع توقیف شده است و هیچ منع قانونی برای انتشار این روزنامه وجود ندارد». [+]

صالح نیکبخت با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای ادامه توقیف روزنامه یاس نو وجود ندارد، اظهار کرد: «‌روز چهارشنبه دادگاه کیفری استان تهران طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که ‌در حکم صادره از این دادگاه دستور توقیف روزنامه یا لغو امتیاز آن وجود ندارد و نظر دادگاه در همان حکم صادره قبلی مبنی بر رفع توقیف روزنامه آمده است».

نیکبخت در ادامه با توجه به اینکه تجدید نظر خواهی دادسرای تهران از حکم صادره در خارج از فرجه قانونی بود و متضمن درخواست منع انتشار بعدی آن هم نبود، گفت: «با درایت‌ هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق دستور دادگاه و هیات نظارت از دستور منع انتشار قبلی این روزنامه عدول کرده و آن حکم کان لم یکن خواهد بود».

گفتنی است روزنامه «یاس نو» در دوره اول خود در سوم اسفندماه سال 1381 و در آستانه انتخابات شوراهای دوم منتشر شد و پس از آن به مدت قریب به یکسال ادامه انتشار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین