کد خبر: ۹۰۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۱:۵۴
در برنامه گفتگوی ویژه خبری شیکه دو سیما اعلام شد

اعتراض صریح موسوی به توقیف دوباره روزنامه «یاس نو»

به هیچ وجه کناره‌گیری نمی‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری نسبت به توقیف روزنامه یاس نو اعتراض و توقیف مطبوعات را محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، میرحسین موسوی، کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از نحوه برخورد با دانشجویان، بر لزوم اعتماد به جوانان و دانشجویان که دلسوز کشور هستند تاکید کرد.

وی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را ایجاد یک فضای امید و شادی در جامعه بیان کرد و گفت که می‌توان یک حوزه عمومی را ترسیم کرد که همه مردم در کنار هم باشند و بهم کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه مونولوگ و تک‌صدایی در هیچ جامعه‌ای پاسخ نمی‌دهد، یادآور شد که به کثرت صداها نیاز داریم.

موسوی همچنین به باز کردن فضای عمومی در چارچوب قانون اساسی اشاره و بیان کرد: «مردم ما دارای شعور و آگاهی‌اند و فضای باز را جلو می‌برند».

وی با اشاره به اینکه باید در تعامل با نخبگان باشیم اظهار کرد که احساس می‌کنم یکی از سرمایه‌های زمان جنگ را گم کرده‌ایم و آن درک درون فهمانه از مشکلات مردم است.

وی همچنین در این برنامه به زنجیره سبز حامیانش که روز دوشنبه در بلندترین خیابان تهران بدون هیچ گونه حاشیه‌ای برگزار شد، اشاره کرد و گفت: «وقتی در جامعه هدفی مطرح می‌شود و با هدف مردم سازگار است، می‌تواند جامعه‌ای نمونه را ایجاد کند».

موسوی گفت: «وقتی نگاه امنیتی از جامعه برداشته می‌شود مردم با کمترین بداخلاقی و بیشترین تظاهر زیبایی‌ها، وحدت را به نمایش می‌گذارند».

وی سرمایه آینده کشور را نه نفت و بودجه بلکه همین وحدت مردم خواند و تاکید کرد که با این سرمایه است که می‌توانیم گام‌های اساسی برداریم.

موسوی اشاره کرد: «اگر مردم را شقه شقه نکنیم مردم با هم خواهند بود و پشتوانه کشور و نظام خواهند بود».

میرحسین در این برنامه همچنین به پخش رایگان روزنامه رسمی دولت (ایران) با عنوان "بانک مرکزی: موسوی دروغ می‌گوید" در اجتماع عظیم هوادارانش در زنجیره سبز خیابان ولیعصر، نسبت به استفاده از اموال دولتی در راستای تبلیغات انتخاباتی به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به شایعه قطع کردن سهم عدالت، مسکن مهر، افزایش حقوق بازنشستگان عنوان کرد: «اگر بنده رای بیاورم که ان‌شاءالله خواهم آورد هیچ کدام را تغییر نخواهم داد بلکه اعتلا می‌بخشم».

موسوی به راهکارهای مقابله و مهار تورم اشاره و بیان کرد: «تصمیم دارم نرخ تورم را تک‌رقمی کنم».

میرحسین با بیان اینکه این آخرین ارتباطش با مردم تا برگزاری انتخابات خواهد بود، عنوان کرد: «در این مدت ممکن است در فضایی خاص جوسازی شده و مسایل مختلفی مطرح شود؛ از همین جا اعلام می‌کنم بنده از راهی که آمده‌ام هیچ انصراف و برگشتی نخواهم داشت. من همان میرحسین سابق هستم».

وی مردم را به هوشیاری در زمان رای دادن دعوت و تاکید کرد: «هر یک رای اهمیت دارد. بسیجیان و ناظران بدانند آرای مردم امانت الهی است و مراجع و علما نیز تخطی را حرام دانسته‌اند».

موسوی با بسیجی خواندن خود، بسیجی واقعی را کسی خواند که از آرای مردم همانند ناموس خود دفاع کند.

مشروح این گفتگو را از اینجا بخوانید [+]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین