کد خبر: ۹۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸

آپارتاید خبری به نفع احمدی‌نژاد با توطئه یک محفل مشکوک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با سناریوی پیچیده یک محفل خاص تقریباً تمام رسانه‌های الکترونیکی منتقد دولت و حامی میرحسین موسوی قفل شده‌اند و فضای رسانه‌ای کشور (به غیر از روزنامه‌ها) به صورت یک جاده یکطرفه به نفع محمود احمدی‌نژاد درآمده است.

در حالی که تمام امکانات اطلاع‌رسانی کشور و رسانه‌های دولتی و عمومی در اختیار طیف حامی احمدی‌نژاد است و حامیان میرحسین موسوی صرفنظر از چند روزنامه، تنها از یک خبرگزاری فقیر(ایلنا) و چند سایت اینترنتی برخوردارند؛ سناریوی پیچیده یک محفل خاص باعث شده است که همین امکانات محدود نیز از قفل شود و فضای اطلاع‌رسانی کشور به صورت یک جاده یکطرفه به نفع رئیس دولت نهم درآید.

از چند روز قبل؛ تقریباً تمام سایت‌های حامی میرحسین موسوی (قلم‌نیوز، کلمه، موسوی، یاری، امروز، نوروز، آفتاب نیوز، شهاب‌نیوز، نواندیش و...) با ترافیک غیرقابل تصور و مجازی مواجه شده و عملاً از کار افتاده‌اند.

تمام بررسی‌های انجام شده از جمله بررسی‌های مستقل این سایت‌ها و تلاش‌های بخش تخصصی فناوری اطلاعات ستاد میرحسن موسوی نشان می‌دهد که این حجم عظیم ترافیک غیر متعارف اینترنتی از یک مرکز علمی ـ پژوهشی وابسته به دولت در داخل کشور ایجاد می‌شود و تمام سرورهای میرحسین موسوی و سایر سرورهای حامی جنبش سبز را هدف گرفته است.

این ترافیک عظیم و تهاجمی به همراه موج ناشی از عطش خبری جامعه باعث شده است که تقریباً تمامی سایت‌های حامی میرحسین روزی چند ساعت غیرقابل دسترس شوند و در فعالیت‌های حرفه‌ای خود از جمله انتشار اخبار نیز ناتوان بمانند.

همزمان با این مساله، خبرگزاری‌های ثروتمند حامی دولت نظیر فارس، ایرنا، ایسنا و برنا که از بودجه‌های میلیاردی استفاده می‌کنند و بایستی طبق قانون فراجناحی! باشند نیز هرگونه تولید و انتشار اخبار به نفع سه نامزد منتقد احمدی‌نژاد را تحریم کرده‌اند. این مساله باعث شده که سایت‌های خبری منتقد که به دلیل مشکلات شدید مالی همواره برای تامین بخشی از اخبار خود متکی به خبرگزاری‌های رسمی بوده‌اند نیز عملاً تحت تاثیر قرار گرفته و مشکلات مضاعفی را تحمل کنند.

این وضعیت متاسفانه باعث ایجاد یک آپارتاید خبری کاملاً فاحش به نفع محمود احمدی‌نژاد و علیه نامزدهای رقیب مخصوصاً میرحسین موسوی شده است که عیار صداقت دولت نهم در زمینه شعار «عدالت» را نشان می‌دهد.

در این شرایط که فرآیند اطلاع‌رسانی به نفع میرحسین موسوی عملاً مختل شده، جنبش خودجوش سایبری که با وبلاگ نویسی جوانان آغاز شده بود تا حدی توانسته است خلاءهای موجود را پوشش دهد. همچنان که موج سبز و نمادهای سبز به عنوان بزرگترین رسانه در حال انتقال پیام خود به چهارگوشه کشور و آحاد ملت ایران است. با این حال بایستی پرسید کسانی که ادعا می‌کنند برای «نوکری» مردم و اجرای «عدالت» آمده‌اند، تا چه حد شیفته قدرت هستند که از انواع روش‌های غیراخلاقی و غیرقانونی برای غلبه بر موج «نه به فریب و دروغ» استفاده می‌کنند و تمام امکانات عمومی کشور را به نفع خود بسیج کرده‌اند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین