کد خبر: ۹۰۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۱

دو سناریو برای انتخابات جمعه

دكتر میلاد اكبری
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو سناریو برای انتخابات جمعه؛

سناریوی اول

نتایج اولیه آراء حکایت از برتری میرحسین موسوی -کاندیدای مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری دهم- دارد. مردم در مقابل وزارت کشور تجمع کرده و خواستار اعلام نهایی و قطعی رأی هستند. مخالفان اصلاحات نیز سوار بر موتور، چراغ روشن اعلام می‌کنند که تا آخرین قطره خون حتی اگر آراء نیز به ضرر احمدی‌نژاد باشد به پای او خواهند ایستاد. 

آنها حاضر به پذیرش شکست نیستند  چرا که معتقدند: چه پیروز شوند چه شکست بخورند باید به وظیفه شرعی خود که «نگه داشتن احمدی‌نژاد به هر قیمتی است» عمل کنند. 

طرفداران احمدی‌نژاد اعلام می‌دارند که نتیجه را حتی اگر از صادق محصولی وزیر کشور و رفیق جان در یک قالب احمدی‌نژاد هم بیرون بیاید نمی‌پذیرند. به اعتقاد این گروه اصلاً دموکراسی به همین دلیل غلط بود و از همان ابتدا با آن مخالف بوده و هستیم. این پدیده غربی هیچ‌گاه به مذاق ما خوش نیامده است. 

بعد از ظهر ساعت 14 پس از اعلام نتایج نهایی همه سیاه‌پوش شده غرق در ماتم واحسینا سر می‌دهند که این است نتیجه مبارزه با رانت‌خواری و فساد و با شهید وانمود جلوه دادن طرفداران احمدی‌نژاد خواستار برگزاری انتخاباتی دیگر می‌شوند.
طرفداران میرحسین نیز چراغ روشن، پرچم سبز به دست، شیرینی پخش می‌کنند.
 
سناریو دوم 

نتایج اولیه آراء حکایت از برتری قاطع و کامل احمدی‌نژاد در دور اول را دارد. طرفداران وی با بوق موتور سیکلت و ماشین‌های خود گوش عرش را کر می‌کنند. طرفداران میرحسین نیز که خیلی‌ها از قبل به آنها این وضعیت را اعلام می‌کردند مدعی هستند که این بار نیز دموکراسی شکست خورد ولی باز هم این بار آخر نیست و تا دنیا دنیاست باید برای این عزیزتر از جان (دموکراسی) جنگید. 

اما به فرض محال اگر سناریوی دوم شکل بگیرد کار برای احمد‌نژاد به چه میزان راحت‌تر می‌شود. 

- او که توانسته هم شرق و غرب عالم را نابود کند و همه مخالفین خود اعم از چپ و راست اصلاح‌طلب و اصولگرا و غیره را نابود کند به این حجم وسیع میلیونی که آراء آنها نادیده گرفته شده و در صندوق‌های رأی صادق محصولی هنوز قرائت نشده چه خواهد گفت؟ 

- آیا او همانند همان مناظره‌ها دوباره با جسارت خواهد گفت که این تازه شروع افشاگری‌هاست و بگم.... بگم که چه چه اتفاقاتی در آینده برای همه کسانی که در خیابان‌ها علیه دروغ و آمارسازی قیام کرده بودند خواهد افتاد؟ 

- راستی آیا ریاست بر این حجم دشمن که از رهبران و نخبگان فکری و ابزاری نظام و مردم ساخته شده کار ساده‌ای است؟ 

- آیا ریاست بر فوج میلیونی مخالفان جدی که همه چیز را فدای صداقت کرده ‌بودند کار ساده‌ای است؟ جمعیتی که بیش از نیمی از آنان به قطع و یقین من را قبول ندارند چگونه ملت محسوب می‌شوند. 

اکنون به نظر می‌رسد که روند این انتخابات به جایی رسیده که برگشت‌پذیر نیست. این مردم مسیر را انتخاب کرده‌اند. مسئولین باید خود را آماده مخالفت‌های فزاینده آینده درون نظام و مردم کنند. 

درست است که آقای احمدی‌نژاد و طرفداران او آدم‌های جسور و نترسی هستند و لیکن آیا مثل دوره قبل باز هم شانس نفت 147 دلاری، حمایت مردم، مسئولان از آنها به دلیل حفظ منافع ملی را خواهند داشت یا اینکه این بار باید بدانند که هیچ کس حتی مردم نیز با آنها نخواهند بود. قطعاً خداوند نیز به دلیل همین قدرنشناسی‌ها از نعمات ما را به جزای اعمال خود خواهند رسانید. 

قدر مردم را دانستن، به حرف آنها جواب دادن، صادق بودن با آنها، به خواست آنها تن دادن، قدرشناسی از نعمات خداوندی است. 

صدای مردم صدای خداست. اگر به آنها گوش نکنیم قهر خداوندی شامل ما خواهد شد.
والسلام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۰
0
0
شنبه بیست و سوم است اصلاح بفرمائد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۲
0
0
يكي به داد ملت برسه
اينا دارند با ما چي كار ميكنند
مخابرات هم عين صدا وسيما داره تخلف ميكنه
دادمون رو به كي برسونيم
اس ام اس رو هم قطع كردند
در كدام كشور كه ادعاي مدني بودن داره اين اتفاق ميافته
به دادمون برسيد
صاحبدلان خدا را
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین