کد خبر: ۹۰۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
در اجتماع حماسی مردم لرستان بیان شد:

موسوی: ملت، تورم و بی‌عرضگی دولت را با گوشت و پوست خود لمس می‌کند

آیا کمکی که دولت به مردم می‌کند ارث پدری آنهاست؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در میان استقبال پرشور و کم‌سابقه خرم‌آبادی‌ها وارد دانشگاه لرستان شدند؛ راهبران تغییر سبز اعلام کردند: «در کنار هم جمع شده‌ایم؛ چرا که ایران ویران نمی‌خواهیم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، صبح امروز و قبل از ورود مهندس موسوی و هیات همراه به دانشگاه لرستان، بیش از 40 هزار نفر جمعیت در داخل محدوده دانشگاه لرستان و محوطه اطراف آن حاضر بودند که با محاسبه جمعیت حاضر در خیابان‌های اطراف از جمله خیابان امام خمینی، چهارراه بانک و میدان شهدا این جمعیت تا حدود 60 هزار نفر نیز تخمین زده می‌شد.

همچنین اطراف دانشگاه لرستان با زنجیره‌ای از خودروهای سبز و شخصی که به شکلی زیبا و قابل توجه نمادهای سبز به روی آنها نصب شده، احاطه شده بود.

حاضران در دانشگاه یک‌صدا شعارهایی مانند «لرستان بی‌کس، یا موسوی یا هیچ‌کس»، «صلی علی محمد، یاور ملت آمد»، «صلی‌علی محمد، بوی خمینی آمد» سر می‌دادند. با ورود دکتر رهنورد و مهندس موسوی به جمع مردم و دانشگاهیان لرستان، جمعیت حاضر زهرا رهنورد را به عنوان «دختر لرستان» و کسی که به زادگاه خود بازگشته است مورد تشویق‌های مکرر قرار دادند.

دکتر رهنورد در آغاز سخنرانی خود با گویش لری، جملاتی بیان کرد و گفت: «خوشحالم که اینجا هستم. دلم نمی‌خواهم از این جا بروم، چرا که دلم برای شما تنگ شده است. من نه به عنوان همسر یک کاندیدای ریاست جمهوری، بلکه به عنوان یک مظلومه به اینجا و شهرم آمده‌ام؛ چرا که اهانت، توطئه و پرونده‌سازی دولت نهم اهانت به زنان و مردان لرستان بوده است».

او عنوان کرد که «دلم می‌خواهد در همین جا بمانم و بمیرم».

دکتر رهنورد در پایان صحبت‌های خود، بیانیه احزاب اصلاح‌طلب استان لرستان را خواند که در یکی از بندهای آن تاکید شده بود؛ حمایت مردم لرستان از میرحسین موسوی به دلیل سید و پیرو سیره عملی علی (ع) بودن، داماد سرزمین لرستان بودن و نیز نخست‌وزیر جنگ و مورد تایید امام خمینی (ره) بودن است.

قرائت بندهای این بیانیه که با کمبود وقت نیز همراه بود مورد تشویق و ابراز احساسات مردم لرستان و دانشگاهیان همراه شد.

همچنین مهندس موسوی در دانشگاه لرستان نیز طی سخنانی، علت شکل‌گیری گردهمایی حاضر در این استان و در سراسر ایران را «تغییر شرایط» برشمرد و اظهار کرد: «در کنار هم جمع شده‌ایم؛ چرا که ایران ویران نمی‌خواهیم». (این جمله موسوی مورد تشویق مکرر جمعیت حاضر قرار گرفت).

نخست‌وزیر محبوب امام و ملت با بیان خاطره‌ یکی از متخصصان اقتصادی کشور تصریح کرد: «این استاد فقید، جمله طلایی داشت و همواره تاکید می‌کرد که سرنوشت ایران فقر نیست. ما معتقدیم که فقر جامعه، ناشی از فقدان مدیریت بوده است. ارزش ملت ما با یک کیسه سیب‌زمینی عوض نمی‌شود».

میرحسین همچنین متذکر شد: «آیا کمکی که دولت به مردم می‌کند ارث پدری آنهاست یا حق مردم»؟ این جملات موسوی از سوی جمعیت حاضر مورد استقبال قرار گرفت و شعار «دولت سیب‌زمینی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» ادامه پیدا کرد.

او همچنین به توان تولید داخلی کشور در انواع میوه و کالاهای کشاورزی اشاره کرد و افزود: «در حالی سیل عظیم میوه‌های وارداتی به کشور سرازیر می‌شود که محصولات باغی در انبارها باقی می‌ماند و کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند».

مهندس موسوی مسئله رقم‌سازی‌ها و ارائه نمودارهای ساختگی و فرضی برای گمراه کردن مردم را نیز مورد انتقاد قرار داد؛ «مردم تورم و بی‌عرضگی شما را با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند. در حالی که شما نمی‌توانید ایران را اداره کنید دم از اداره جهان می‌زنید».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع ناامنی دانشگاه‌ها اشاره و تاکید کرد: ««دانشجوها را ستاره‌دار و استادها را اخراج می‌کنند. آیا این امنیت دانشگاه‌ست؟» جمعیت حاضر در میان این اظهارات موسوی تکرار می‌کرد «آزادی اندیشه، بی‌موسوی نمی‌شه».

در جریان سخنرانی میرحسین موسوی در دانشگاه لرستان، جمعیت حاضر که در بین آنها مردم خرم‌آباد، پیر و جوان دیده می‌شدند به صورت فشرده در کنار هم قرار داشتند و در هنگام خروج موسوی و رهنورد از پشت تریبون، شعار «درود بر موسوی و رهنورد» به طور مکرر فریاد می‌شد.

در پشت تریبون مهندس موسوی بیش از هزار نفر از جمعیت مشتاق جمع شده بودند که مانع حرکت وی و همراهانش به سمت خودرو شدند. همچنین جمعیت حاضر در دانشگاه پس از خروج مهندس موسوی با حضور تعدادی از نخبگان استانی در جای خود ایستادند.

جمعیت مشتاق و علاقه‌مند به نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس که از فرودگاه به شکل یک کاروان وی را همراهی می‌کردند پس از خروج دانشگاه کماکان موسوی را استقبال کردند. خیابان‌های اصلی شهر خرم‌آباد ترافیک قابل توجهی را به دلیل ازدحام جمعیت حامیان موسوی شاهد است.

میر حسین موسوی سپس از خرم‌آباد به بروجرد رفت و در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد.

وی گفت: «پیشرفت در کشور ما در گام اول توسط دولتی می‌تواند تحقق پیدا کند که مقابل قانون نباشد و دوم اینکه دولت رازی بین خود و مردم نداشته باشد».

وی در جمع چند هزار نفری مردم بروجرد در ورزشگاه ولایت این شهر گفت: «این حق مردم است که از امکانات و بیت‌المال به طور مساوی استفاده کنند و حق دارند که از اطلاعات به طور شفاف باخبر باشند. در چنین شرایطی قراردادهای پنهان نمی‌تواند انجام شود».

میرحسین افزود: «ما نگران روندی هستیم که امروز در کشور در حال اتفاق افتادن است، ما می‌گوییم این روند ما را به قهقرا می‌برد و این شایسته‌ی ملت بزرگ ما نیست. ملت ما پاسدار یک اقتصاد ملی پرافتخار است ولی متاسفانه امروز با دولتی روبه‌روست که از برنامه، مشورت و همکاری با نخبگان خوشش نمی‌آید».

وی با اشاره به سه میلیون دانشجوی کشور در حال حاضر گفت: «باید از این ظرفیت عظیم و ایجاد دورنمای روشن برای آینده‌ی آنها خوب استفاده کنیم. این جوان‌ها مانند همان جوان‌هایی هستند که اول انقلاب نظام به آنها اعتماد کرد و معجزه آفریدند. امروز هم نباید فاصله‌ای بین دولت و این جوانان وجود داشته باشد و باید به آنها اعتماد کنیم و آن وقت می‌بینیم که این نیروی عظیم می‌تواند باز هم معجزه بیافریند. ما باید حس دوستداری ایران عزیزمان را زنده کنیم و این را یک ملاک در بین مسوولان قرار دهیم و ببینیم کسانی که آمده‌اند از این حس برخوردار هستند یا خیر».

موسوی سپس به مشکلات مختلف کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: «در داخل، از این همه اطلاعات غلط، دروغ و این همه نابسامانی و تعطیلی کارخانه‌هایمان خسته شده‌ایم. در رابطه با مسائل خارجی نیز هر روز با ایجاد تنش جلو می‌رویم و نتوانسته‌ایم علی‌رغم فرهنگ کهن و جایگاه تمدنی عظیم خود، چند دوست در منطقه داشته باشیم و با همه دشمن هستیم و بعد از اینجا به آمریکای لاتین دست دراز می‌کنیم و پول می‌دهیم ولی همسایگان خود را از یاد برده‌ایم. ترکیه امروز بیش از 11 میلیارد دلار گردش مالی در عراق دارد ولی سهم ما تنها دو میلیارد دلار است و این نشانه‌ ضعف مدیریت ماست».

وی با ابراز تاسف از تنزل رتبه‌ ایران در بین کشورهای جهان در زمینه‌ میزان فساد اداری و دولتی تصریح کرد: «ردیف کشور ما در میان کشورهای جهان از نظر وجود فساد اداری و دولتی طی چهار سال گذشته 50 رتبه تنزل پیدا کرده است. چگونه می‌شود یک معامله‌ چندین میلیارد دلاری نفتی توسط وزیر کشوری که با یک مدرک قلابی رای آورده و با معاونت پارلمانی رییس دولت در پشت درهای بسته مورد مذاکره قرار بگیرد؟ چگونه می‌شود قراردادهای نفتی خارج از این وزارتخانه صورت بگیرد؟ تمام کارهای دولت و تصمیماتی که می‌گیرد باید در جلوی چشم ملت انجام شود».

موسوی همچنین لرستان را همواره مرکز فضیلت‌ها خواند و گفت: «افتخار من این است که داماد لرستان هستم. من هنوز عکس‌های مدرسه‌ شهید بروجردی را در کیف خود دارم و هر روز به آنها به عنوان شاهد مظلومیت ملت نگاه می‌کنم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
من ۳ سال از ۴ سال ریاست احمدی نژاد را ایران بودم و کاملا با این سخن مهندس موسوی موافقم ،که :ملت، تورم و بی‌عرضگی دولت را با گوشت و پوست خود لمس می‌کندsima _from canada
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین