کد خبر: ۹۰۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۱

4 ایراد کمیته صیانت از آرای موسوی به فرمانداری تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته صیانت از آرا ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی بیانیه شماره هشت خود را صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن این بیانیه به شرح زیر است:

نظر به اهمیت آراء حوزه انتخابیه تهران و مرکزیت کشور همانگونه که قبلا طی بیانیه‌ها و نیز مصاحبه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای به استحضار ملت شریف ایران رسید بر اثر اقدامات غیرقانونی و ناصواب فرمانداری تهران امکان حضور نمایندگان مهندس میرحسین موسوی در شعبات اخذ رای با بدترین وضع ممکن روبه‌رو شده است به طوری که گویی با هدف حذف نمایندگان نامزد و عدم اجرای قانون انتخابات، این اعمال توسط فرماندار تهران اجرا می‌شود.

کمیته صیانت از آرای مهندس میرحسین موسوی با عنایت به تجارب انتخابات در دوره‌های قبل مبادرت به آماده نمودن مدارک کامل تمامی نیروهای مورد نیاز شعب ثابت و سیار تهران نمود و پس از پیگیری‌های مکرر نهایتا با ارسال مدارک 3152 نفر به فرمانداری تهران منتظر صدور کارت جهت افراد مذکور توسط آن فرمانداری برای شهر تهران شد.

فرمانداری تهران بدون رعایت مقررات مربوطه و در اقدامی ناصواب که متعرض سلامت انتخابات می‌گردد در ساعت 3 بامداد 88.3.21 تعداد 2900 کارت صادر شده جهت نمایندگان مهندس موسوی را به نماینده کمیته صیانت از آرا تحویل داد که بلافاصله کار تطبیق مشخصات مربوطه با کارت های صادر شده آغاز شد و با توجه به ضیق وقت مشخص شد که:

اولاً- برای 252 شعبه اخذ رای هیچ کارتی جهت نماینده نامزد صادر نشده است که معلوم نیست این حذف با چه هدفی صورت گرفته و آیا مقاصدی جهت مخدوش شدن آرایی که در این شعبات به صندوق‌ها ریخته می‌شود در میان است یا خیر؟

لازم به ذکر است این 252 شعبه جزو شعبات سیار می‌باشند و معلوم نیست با عدم صدور کارت شناسایی نمایندگان نامزدها در این صندوق‌ها چه هدفی را دنبال می‌کنند.

ثانیاً- لیست اسامی ارسالی از سو ی این کمیته به فرمانداری تهران با عنایت به تناسب محل زندگی این نمایندگان و منطقه‌بندی منطقی آنان انجام شده بود و وفق قانون انتخابات تعیین محل حضور نمایندگان نامزد بر عهده ی ستاد نامزد می‌باشد، اما فرمانداری تهران بدون توجه به این اختیار قانونی و بدور از منطق مبادرت به تعیین محل حضور نمایندگان مهندس میرحسین موسوی بر اساس حروف الفبا کرده که به این ترتیب افرادی که ابتدای حروف فامیلی ایشان با "الف، ب، پ و ..." شروع می‌شود به ترتیب در مناطق شمالی تهران! و سایر افرادی که مثلاً حروف ابتدایی فامیلشان "ل،م، ن، و، ه و ی" است در مناطق جنوبی تهران تعیین حوزه شده‌اند.

ثالثا- در میان اسامی و کارت‌های ارسالی کارت‌هایی دیده می‌شود که در لیست ارسالی کمیته صیانت از آراء مهندس موسوی به فرمانداری نبوده‌اند و بعضاً در تماسی که با این افراد گرفته شده آنها از چنین ارتباطی اظهار بی‌اطلاعی کردند که این امر نیز وضعی بی‌سابقه را فراروی اعضای ستاد قرار داده است.

رابعاً- تعداد قابل‌توجهی از کارت‌های ارسالی به دلیل اشتباه در الصاق عکس و یا اسامی مندرج در آن‌ها ناقص و غیرقابل استفاده است و معلوم است که در صورت اصلاح مجدد هم اطلاع‌رسانی به این افراد و حاضر شدنشان در موقع مقرر در شعبه اخذ رای مربوطه عملا امکان‌پذیر نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین