کد خبر: ۹۰۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷

حاشیه‌های حضور موسوی و رهنورد در پای صندوق رأی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از آنکه میرحسین موسوی رای خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری و خبرگان به صندوق انداخت، در جمع خبرنگاران حاضر شد اما میکروفن وی را قطع کردند.

صبح روز جمعه ساعتی پیش از حضور میرحسین موسوی در مسجد جامع شهر ری تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان و تصویربرداران در این مسجد حضور یافته بودند و در انتظار بودند تا مهندس موسوی در جمع آنها حاضر شود اما زمانی که مهندس موسوی پس از انداختن رای خود در صندوق، در جمع آنها حاضر شد، مسوولان شعبه اخذ رای مسجد ارشاد شهر ری، میکروفن وی را قطع کردند که مهندس موسوی با اعتراض شدید نسبت به این مساله، سخنان خود را بدون بلندگو در جمع خبرنگاران بیان کرد.

به‌دلیل قطع میکروفن مهندس موسوی و ازدحام جمعیت، تیم خبری و نمایندگان رسانه‌ها برای شنیدن صدای مهندس موسوی به سمت وی هجوم بردند و از محدوده طناب‌های تعیین شده رد شدند.

از ابتدای صبح که همراهان مهندس برای هماهنگی امور خبری در مسجد حاضر شده بودند، اعضا و نمایندگان هیات‌های نظارت و اجرایی با آنها همکاری نمی‌کردند و با پافشاری اعضای ستاد میرحسین موسوی و نمایندگان رسانه‌ها، ناچار شدند تریبونی برای سخنان میرحسین موسوی در نظر بگیرند؛ آنها در ابتدا با گذاشتن لوگوهای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری موافقت نکردند و در نهایت با پافشاری نمایندگان رسانه‌ها و تلاش اعضای ستاد، راضی به گذاشتن لوگوها شدند اما لحظه‌ای بعد میکروفن میرحسین را قطع کردند.

پیش از آمدن مهندس موسوی به مسجد ارشاد شهرری، خبرنگاران مشاهده کردند که حجت‌الاسلام گلزاری قائم مقام اوقاف شهر ری و نماینده شورای نگهبان در این منطقه به مردمی که از وی راهنمایی می‌خواستند، توصیه می‌کرد که به یک کاندیدای خاص رای دهند.

وی همچنین زمانی که مهندس در حال خروج از مسجد بود و تصویربرداران و عکاسان و خبرنگاران در حال ثبت این لحظات بودند، با آنها به شکل نامناسبی برخورد کرد و یکی از عکاسان را مورد ضرب و شتم قرار داد و به دوربین یکی دیگر از عکاسان آسیب وارد کرد که این مساله با اعتراض بسیار شدید خبرنگاران و عکاسان همراه شد و آنها نحوه برخورد نامناسب و اقدامات این فرد را به بازرسان حاضر بر سر صندوق گزارش دادند.

زمانی که مردم حاضر در مسجد ارشاد شهرری متوجه دلیل اعتراض و عصبانیت خبرنگاران و عکاسان شدند، آنها نیز به بازرسان حاضر در مسجد اعتراض کردند و برخورد با خاطیان را خواستار شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین