کد خبر: ۹۰۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵
در بیانیه‌ای به‌مناسبت دهمین انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد؛

حزب مردمسالاری: میرحسین را تنها نمی‌گذاریم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حزب مردم‌سالاری با صدور بیانیه‌ای در زمینه دهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: «همگان باید در فکر گسترش اعتماد عمومی و اتحاد 40 میلیون حماسه‌آفرین 22 خرداد باشند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این بیانیه آمده‌است: «پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر(ره) در 30 سال پیش به گسست رابطه میان دولت و مردم پایان داد و بحران مشارکت سیاسی عمیق در نظام سیاسی را با تدوین و تصویب قانون اساسی حل کرد و مکانیزم مشارکت سیاسی به عنوان عالی‌ترین جلوه و هدف توسعه سیاسی و عالی‌ترین چشم‌انداز اداره و توسعه کشور را به یادگار گذاشت و هر نوع تغییر عمده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را در قانون اساسی به رای و نظر ملت مبتنی کرد. آن بزرگ‌مرد فقاهت و سیاست آن‌قدر به این مهم پایبند بود که در جایی می‌فرماید:

آن مسیری که ملت دارد، روی آن مسیر راه بروید، ولو عقیده‌تان این است که این مسیری که ملت رفته خلاف صلاحش است، خوب باشد، ملت می‌خواهد این طور بکند، به من و شما چه کاری دارد؟...»

این بیانیه افزوده است: «سازوکار محوری مشارکت سیاسی مردم در قانون اساسی عبارتند از؛ احزاب، نهادهای مدنی و برگزاری انتخابات، برهمین اساس انتخابات ریاست جمهوری دهم در روز 22 خرداد با مشارکت نزدیک به 40 میلیون رای دهنده معادل85 درصد واجدین شرایط رای برگزار شد و یک حماسه ملی، استثنایی و غرورآفرین و تحسین برانگیز را خلق کرد».

این بیانیه با اشاره به حواشی پس از انتخابات خاطرنشان کرده است که این انتخابات قطعا می‌توانست به فرصتی کم‌نظیر برای رسیدن به قله‌های توسعه فراروی کشور قرار گیرد.

حزب مردم‌سالاری دلیل اصلی این مشارکت وسیع و استثنایی را نتیجه اعتقاد عمیق مردم به نظام و همه افکار، سلایق و نهادهای مدنی و قانونی می‌داند که انتخابات دهم را از سطح معمولی و رمانتیک سیاسی فراتر برد و تکیه بر همین نگرش را لازمه رسیدن به یک جامعه سالم، پیشرفته، پرتحرک و زمینه‌ساز حرکت‌های مثبت و پیشرفت‌های مادی و معنوی آتی جهت تحقق اصول مردم‌سالارانه قانون اساسی و تداوم بخش راه امام خمینی(ره) در راستای جمهوریت نظام و ایجاد و حفظ روحیه امید و نشاط جامعه می‌داند.

حزب مردم‌سالاری مشروعیت مردمی نظام را یک اصل و یک ضرورت برای دستیابی به اهداف مقدس جمهوری اسلامی قلمداد نموده و کارآمدی نظام را صرفا در سایه مشروعیت مردمی برخاسته از مشروعیت دینی را قابل تحقق می‌داند کما این‌که تفکراتی که مشروعیت را یک دغدغه روشنفکری تلقی کرده و تنها کارآمدی را چالش اصلی می داند، مردود شمرده و معتقد است بدون مشروعیت، کارآمدی پایدار نخواهد ماند. بر همین اساس اقدامات مشروعیت‌سوز را نمی‌تواند برتابد و جلوگیری از آن‌ها را برای حفاظت و حراست از حضور بی نظیر مردم در انتخابات 22 خرداد وظیفه‌ای دینی، ملی و انسانی تلقی کرده و نهایت تلاش قانونی و مدنی خود را در این راستا معمول خواهد داشت.

حزب مردم سالاری هم‌چنین از حضور 40 میلیونی آحاد مردم در این حماسه تاریخی و رهبری معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و علمای اعلام و احزاب و گروه‌های سیاسی و مدنی، به ویژه نامزدهایی که حضور باانگیزه آنان مشارکت گسترده مردم را میسر کرد، تقدیر و صمیمانه تشکر کرده است.

صادرکنندگان این بیانیه هم‌چنین انتظارات خود را از همه ارکان تصمیم‌گیرنده نظام به این شرح اعلام کرده‌اند:

«در راستای تحقق اصل 25 قانون اساسی و تامین عدالت ارتباطی و اطلاع‌رسانی صحیح و قانونی از مراجع ذی‌ربط می‌خواهیم امکان استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی برای همه تفکرات و نهادهای مدنی را از طریق سایت‌های اطلاع‌رسانی و خبری وابسته به عناصر درون نظام و هم‌چنین مطبوعات فراهم کنند.

ـ صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه ملی و رسانه‌ها و مطبوعات دولتی به حکم قانون اساسی و قوانین عمومی از انتشار برنامه‌ها و تحلیل‌ها و اخبار یک‌سویه که نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی عمومی و سوق دادن مردم به رسانه‌های بیگانه و معاند نخواهد داشت، جلوگیری کنند و امکان تبادل آرا و تضارب افکار درون نظام را براساس اصل 175 فراهم سازند و از تجربه سال‌های اول انقلاب اسلامی درس گرفته و تلاش کنند با جذب اعتماد عمومی همانند دانشگاه برای همه ملت مفید باشند.

ـ در راستای افزایش اعتماد عمومی و برقراری آرامش کامل در خیابان‌ها از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم امکان تجمعات مسالمت‌آمیز مطابق اصل 27 قانون اساسی را فراهم کنند.

ـ با رعایت اصول 32 و 37 قانون اساسی از قوه قضاییه می‌خواهیم زمینه آزادی هرچه سریع‌تر بازداشتی‌های حوادث اخیر را فراهم ساخته و متخلفان از اصول قانون اساسی را به مردم معرفی نماید. قانون‌شکناند را از میان برده و آنان را محاکمه و مجازات کنند.

ـ اگر کسی براساس قوانین مصرح جرمی مرتکب شده است، حتماً باید به دادگاه صالحه معرفی و البته براساس قانون محاکمه و مجازات شود.

امیدواریم با تدبیر و درایت هرچه بیشتر تصمیم‌گیرندگان امکان هرگونه سوءاستفاده وابستگان به قدرت‌های سلطه‌گر جهانی در این زمینه سلب شود.

در خاتمه حزب مردم‌سالاری با مجروحان و آسیب دیدگان وقایع اخیر اظهار همدردی نموده و به روح بلند شهدای این وقایع درود فرستاده و به خانواده آنان تسلیت می‌گوید.

در همین جا حزب مردم‌سالاری به عنوان نخستین تشکل مدنی که از تابستان سال 1387، مهندس میرحسین موسوی را به عنوان نامزد اصلی خود معرفی و در کنگره هفتم حزب در بهمن ماه 1387 رسما از نامبرده اعلام حمایت نمود، هم‌چنان به این تشخیص خود مفتخر و بدان معتقد است؛ لذا بدین وسیله ضمن تشکر و تقدیر از سایر نامزدها، به خصوص حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی که با حضور مصمم خود زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات دهم را فراهم نمودند، اعلام می‌دارد از دیدگاه‌ها و برنامه‌های مهندس میرحسین موسوی حمایت کرده و تا آخرین لحظه ایشان را فرزند انقلاب، معتقد به نظام و اصول قانون اساسی و تداوم‌بخش راه امام(ره) و همراه و یاور صدیق مردم می‌داند و هیچ‌گاه او را تنها نخواهد گذاشت».

صادرکنندگان این بیانیه خطاب به منتقدان خود و با بیان این‌که به خاطر دنیای دیگران دین خود را به تاراج ندهید، همگان را به فکر گسترش اعتماد عمومی و اتحاد 40 میلیون حماسه‌آفرین 22 خرداد دعوت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
0
0
الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین