کد خبر: ۹۰۷۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
تبلیغات

مزایای استفاده از تیشرت در محیط‌های کاری

برای بسیاری از افرادی که در صنایعی مانند ساخت‌وساز و کشاورزی کار می‌کنند، تابستان زمانی برای سستی نیست، در واقع ممکن است حتی شلوغ‌تر از فصول دیگر نیز باشد. تایستان و فصل گرما برای ما یادآور آفتاب سوختگی، نیش پشه‌ها و تعریق زیاد است. بنابراین، اگر تابستان امسال به سر کار می‌روید، باید یک تیشرت کاری عالی را انتخاب کنید که شما را در حین کار راحت نگه دارد.
مزایای استفاده از تیشرت در محیط‌های کاری
آفتاب‌‌نیوز :

آیا می‌دانید چگونه یک تیشرت کار عالی را انتخاب نمایید؟ در این مقاله با مزایای استفاده از تیشرت کار و همچنین انواع تیشرت‌های کاری آشنا خواهید شد.

چه چیزی از تیشرت کار تابستانی خود نیاز دارید؟

هر زمان که لباس کار ایمنی می‌خرید، همیشه باید با فکر کردن به نیاز‌های خاص خود شروع کنید. بنابراین، در اینجا چند سوال برای شروع انتخاب و خرید تیشرت کار تابستانی وجود دارد:

  • آیا شما ملزم به پوشیدن نوع خاصی از تی شرت هستید؟
  • هر چند وقت یک بار زیر نور مستقیم خورشید کار خواهید کرد؟
  • میانگین دمای تابستان در فضای باز در منطقه شما چگونه است؟
  • آیا شغل شما مستلزم پوشیدن تیشرت آستین بلند برای ایمنی بیشتر است؟
  • آیا به لباس‌هایی با رتبه دید بالا ANSI ۱۰۷ نیاز دارید؟

برای انتخاب بهترین تیشرت‌های کار برای داشتن عملکرد سخت، انعطاف پذیر و همه کاره در گرم‌ترین روز‌های تابستان، با دقت به سوالات بالا پاسخ دهید. این به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین تیشرت را انتخاب نمایید.

ویژگی‌های تیشرت کار مناسب

تیشرت‌های کاری دارای یک سری ویژگی‌های مهم هستند که برای داشتن حداکثر عملکرد در فضای باز، باید به دنبال برخی یا همه این ویژگی‌ها در تیشرت کار تابستانی خود باشید:

1. رنگ: بسیاری از تیشرت‌های کار با رنگ‌های روشن که دارای دید بهتری است تولید می‌شوند. این نه تنها در دیده شده بهتر کارگر نقش مهمی دارد بلکه موجب عدم جذب بیشتر گرما و نور خورشید می‌شود. بعضی از تیشرت‌های کاری دارای رتبه ANSI ۱۰۷ برای دیده شدن بهتر هستند که شامل رنگ‌های فلورسنت و نوار‌های بازتابنده هستند.

2. حذف رطوبت: یک تیشرت ضد رطوبت، رطوبت را از پوست شما می‌گیرد و آن را به سطح لباس می‌رساند تا راحت‌تر تبخیر شود. این کار باعث می‌شود در طول روز کاری راحت‌تر شوید و از چروکیدگی جلوگیری کنید.

3. راحتی و قابلیت تنفس: در طول ماه‌های گرم تابستان، شما به لباسی نیاز دارید که نفس بکشد و هوا روی پوست شما گردش کند. لباس کار تابستانی خوب از مش پلی استر یا پارچه‌های پلی استر ساخته شده است که به گردش هوا کمک می‌کند و در طول روز‌های کاری طولانی روی پوست شما مالیده نمی‌شود.

4. پوشش ضد میکروبی: لباس‌های عرق‌دار پس از چند ساعت کار می‌توانند بسیار بدبو شوند، به همین دلیل است که پوشش ضد میکروبی برای لباس‌های کار تابستانی عالی است.

راهنمای خرید انواع تیشرت کار

تیشرت کار در اشکال و اندازه‌های مختلفی هستند که معمولاً برای محیط‌های کاری فیزیکی یا صنعتی استفاده می‌شوند. هنگام خرید تیشرت کار باید به چند نکته توجه داشته باشید.

ابتدا مواد را در نظر بگیرید. پنبه همیشه انتخاب خوبی برای تیشرت کار است، زیرا بادوام است و مراقبت از آن نیز آسان است. با این حال، اگر به دنبال چیزی مقاوم در برابر چین و چروک یا از بین بردن رطوبت هستید، ممکن است بخواهید تیشرت‌های ترکیبی پنبه و پلی استر را انتخاب کنید.

دوم، به تناسب تیشرت فکر کنید. تیشرت‌های کار باید راحت باشند و به شما اجازه حرکت آزادانه را بدهند، بنابراین قبل از خرید حتما آن‌ها را امتحان کنید.

مزایای استفاده از تیشرت در محیط‌های کاری

چگونه بهترین جنس تیشرت کار را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب تیشرت برای خود به چه ویژگی‌های خاصی می‌توانید توجه کنید؟ وزن و مواد. همانطور که می‌دانید تیشرت‌های سنگین‌تر که بیش از ۶ اونس هستند، برای آب و هوای سردتر مناسب‌تر هستند. تی‌شرت‌های سبک معمولاً بین ۳ تا ۵ اونس متغیر هستند و برای هوای گرم‌تر راحت‌تر هستند.

چند انتخاب برای جنس تیشرت کار وجود دارد و همه آن‌ها با یکدیگر برابر نیستند. از تیشرت‌های نخی کلاسیک گرفته تا ترکیب‌های بهینه، بهترین تی شرت به نیاز شما بستگی دارد.

  • پنبه

پنبه یکی از محبوب‌ترین مواد برای تیشرت کار است. نرم و قابل تنفس است و تعادل کاملی بین هزینه و راحتی برقرار می‌کند. عیب اصلی پنبه این است که چروک می‌شود و اغلب در لباسشویی جمع می‌شود.

  • پنبه شانه شده

به آن به عنوان ارتقاء تی شرت نخی کلاسیک فکر کنید. پنبه شانه شده از الیاف از پیش فرآوری شده ساخته شده است که پارچه نرم‌تر و بادوام‌تری تولید می‌کند. از جنبه منفی، پردازش اضافی هزینه بیشتری را به همراه دارد.

  • پنبه آلی

اگر تاثیر زیست محیطی و ماندگاری برای شما مهم است، پنبه ارگانیک راه حلی مناسب است. از محبوب‌ترین مواد تی‌شرت استفاده می‌کند، تولید این نوع پنبه کار فشرده‌تری دارد و بنابراین خرید آن گران‌تر است.

  • پنبه پیما/سوپیما

این نوع پنبه با کیفیت‌ترین پنبه موجود است. نرم، بادوام است، در برابر پر شدن، محو شدن و کشش مقاومت می‌کند. اگر برند شما سطح بالایی دارد، این پارچه تی شرت با کیفیت بالا برای شماست.

  • پلی استر

پس از پنبه، پلی استر یک ماده لباس بسیار محبوب است. این تی شرت بیشتر به دلیل مقاومت در برابر چروک شدن، محو شدن یا کشیدگی قابل توجه است، به این معنی که تی شرت‌های پلی استر طول عمر بالایی دارند.

  • ترکیب پنبه / پلی استر

بهترین تیشرت کار ترکیبی از پنبه و پلی استر است. این ترکیب یکسان ایجاد نمی‌شوند، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری برای خرید باید به درصد هر ماده در ترکیب نگاه کنید. با این حال، بیشتر ترکیبات پنبه/پلی استر مانند پنبه نرم و مانند پلی استر در برابر چین و چروک مقاوم هستند.

  • ریون / پنبه / پلی استر

تولید کنندگان تی شرت راه دیگری برای بهبود یک تیشرت کار خوب پیدا کرده اند! آن‌ها با افزودن ریون به ترکیب مواد تیشرت است. این کار یک ترکیب ایده آل تی شرت را ایجاد کرده است؛ که راحتی پنبه و دوام پلی استر را با نرمی بیشتر و وزن سبک‌تر با ریون ترکیب می‌کند.

مزایای استفاده از تیشرت در محیط‌های کاری

وزن تیشرت کار مناسب

علاوه بر نوع پارچه، باید با سایر جنبه‌های تی‌شرت کار آشنا و در انتخاب آن نیز آگاه باشید. وزن و تعداد نخ‌ها اغلب ظاهر و احساس یک تی شرت را تعیین می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا دو تیشرت ۱۰۰ ٪ پنبه متفاوت ممکن است احساس یکسانی نداشته باشند. وزن یک تیشرت بر حسب اونس در هر یارد (گرم بر متر مربع) اندازه گیری می‌شود. در ایالات متحده، تولیدکنندگان از عددی مانند ۶.۰ برای منعکس کردن اونس در یارد مربع استفاده می‌کنند که اندازه گیری به طور ضمنی انجام می‌شود. به طور کلی وزنه‌های بالای ۶ اونس سنگین هستند. وزن‌های حدود ۵ اونس وزن میانی دارند؛ و تیشرت‌های کمتر از ۴.۵ اونس سبک وزن هستند.

پارچه‌های سبک‌تر تناسب طبیعی تری را ایجاد می‌کنند و ممکن است نرم‌تر به نظر برسند. با این حال، این پارچه‌ها نیز با مشکل شفاف شدن بیش از حد روبرو هستند. مانند وزن کلی لباس، تعداد نخ‌ها به شما نشان می‌دهد که نخ استفاده شده برای ساخت پارچه چقدر ضخیم یا نازک است.

پیراهن‌های سفت و سنگین دارای تعداد نخ کمتری هستند که به این معنی است که از نخ‌های ضخیم‌تر ساخته شده اند. این اندازه گیری ممکن است مانند ۱۸/۱ بیان شود. به طور مشابه، یک تیشرت نرم‌تر ممکن است اندازه ۳۰/۱ داشته باشد، که نشان دهنده نخ نازک‌تر است که به معنای سبک‌تر بودن آن است.

ممکن است متوجه شوید که تیشرت‌های با کیفیت بالاتر تقریباً همیشه با نخ نازک‌تر ساخته می‌شوند. تولید پارچه‌های محکم بافته شده از نخ‌های نازک‌تر هزینه بیشتری دارد، بنابراین تعداد نخ‌های بیشتر تقریباً همیشه یک لباس با قیمت بالاتر است. تناسب و احساس تی شرت معمولاً با قیمت بالاتر مطابقت دارد که تولید آن را مطلوب می‌کند.

در پایان

در این مقاله با نحوه انتخاب یک تیشرت کار مناسب و ویژگی‌های برتر آن آشنا شدید. قبل از اقدام به خرید یک تیشرت کار همیشه محیط کاری و نیاز‌های خود را بررسی نمایید و سپس با راهنمایی‌های آمده در این مقاله اقدام به خرید تیشرت کاری مناسب خود نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین