کد خبر: ۹۰۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۵

مرعشی: بهتر است موسوی یک جبهه سیاسی تاسیس کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی به میرحسین موسوی پیشنهاد داد به جای حزب سیاسی به فكر تشكیل جبهه سیاسی باشد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب،‌حسین مرعشی در گفت‌وگویی با ایلنا، با اشاره به احتمال تشكیل حزب سیاسی توسط موسوی گفت: «موسوی بهتر است هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ سیاسی یک جبهه سیاسی تشكیل دهد». 

وی در خصوص ویژگی‌های جبهه سیاسی گفت: «جبهه سیاسی نیاز به مصوبه جدید ندارد و احزاب، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی و مردم علاقه‌مند می‌توانند در این جبهه عضو شوند». 

عضو شورای مركزی حزب كارگزان سازندگی، فراگیری جبهه را بیشتر از حزب دانست و گفت: «جبهه سیاسی از آن جا كه فراگیرتر از حزب سیاسی است و احزاب، مردم و شخصیت‌های فكری مستقل را پوشش می‌دهد با واقعیات موجود هماهنگ‌تر است». 

وی با اشاره به همراهی افرادی كه با موسوی هستند، گفت: «جمعی كه پشت سر موسوی هستند عملا قدرت تشكیل یک جبهه سیاسی را دارند تا یک حزب سیاسی». 

مرعشی همچنین احتمال احیای حزب جمهوری اسلامی توسط میر حسین موسوی را دور از ذهن دانست و گفت: «احیای حزب جمهوری اسلامی توسط میر حسین موسوی با واقعیات موجود هماهنگ نیست، و بخش مهمی از نیروهای سیاسی همراه موسوی از جمله افراد حزبی و جمعیت‌هایی هستند كه از قبل با او بودند و اكنون هم فعال هستند».
 
وی تاكید كرد: «موسوی عملا رهبری یک جبهه سیاسی متشكل از افراد عادی علاقه مند به كشور و حفظ دستاوردهای نظام از جمله آزادی را برعهده دارد و به نظر من همین واقعیات را باید رسمیت داد». 

مرعشی همچنین با انتقاد از برخوردهایی كه با فعالان سیاسی بعد از تحولات انتخابات صورت پذیرفت،خاطر نشان كرد: «برخی در تلاش هستند كه در كشور تک صدایی را حاكم كنند و به هیچ عنوان حركت‌های اعتراضی مردم را بر نمی‌تابند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۰
0
0
و سخن گوی این جبهه در اروپا جناب محسن مخملباف باشد تا آبروی ملی عملآ بریزد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین