کد خبر: ۹۰۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۱
داریوش قنبری خبر داد؛

احتمال عدم شرکت نمایندگان اصلاح‌طلب در جلسه رای اعتماد دولت دهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس با تاکید بر اینکه «دولتی که وزیر آن به نمایندگان پاسخگو نیست، نباید انتظار رای اعتماد از مجلس داشته باشد»، گفت: «تا زمانیکه به سئوالات و ابهامات جمعی از نمایندگان در مورد انتخابات ریاست جمهوری پاسخ شفاف و روشنی داده نشود، احتمالا اعضای فراکسیون اقلیت-خط امام(ره)- در جلسات رای اعتماد به وزرا شرکت نمی‌کنند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، داریوش قنبری در گفتگویی با پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس،با تاکید براینکه بسیاری از نمایندگان با توجه به شگردهایی که احمدی‌نژاد در این انتخابات به کار گرفت دولت او را مشروع نمی‌دانند، اظهار داشت: «بنده کاری به اینکه چه کسی چه میزان رای آورد ندارم، اما بی‌تقوایی‌ها، تخریب شخصیت‌ها، هزینه از بیت المال و...مسایلی نیست که مجلس به سادگی از آن بگذرد».

وی تاکید کرد: «این دولت با اتفاقاتی که در جریان انتخابات رخ داد مشروعیت کامل ندارد و زیر سئوال است».

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه مسئولان نظام باید این حوادث و اتفاقات را در نظر داشته باشند، تصریح کرد: «شورای نگهبان مرجع تایید انتخابات بود و انتخابات را تایید کرد، اما مردم اتفاقاتی که رخ داد را به عینه دیدند و قضاوت خودشان را دارند».

قنبری خاطر نشان کرد: «برخی از نمایندگان با توجه به اینکه در این انتخابات از ابزار نامشروع برای کسب رای استفاده شد دولت را مشروع نمی‌دانند».

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس هر گونه تصمیم‌گیری جمعی در مورد نحوه برخورد با دولت دهم، شرکت یا عدم شرکت در مراسم تحلیف و جلسات رای اعتماد به وزرا را موکول به روزهای آینده و پس از تعطیلات مجلس کرد و گفت: «باید منتظر باشیم و ببینیم چه تصمیم جمعی گرفته خواهد شد».

وی ادامه داد: «بسیاری از نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود شاهد بوده‌اند که برای رای گرفتن چقدر پول هزینه کردند، بودجه‌ای که مجلس برای خشکسالی تصویب کرده بود را یکسال با تاخیر هفته قبل از انتخابات توزیع کردند. درمورد سود سهام عدالت نیز همین اتفاق رخ داد که اصلا مشخص نیست مبنای توزیع این سود و نحوه محاسبه چگونه بوده است؟ یا قانون خدمات مدیریت کشوری را گروگان گرفتند. قانونی که باید سال 86 یا در نهایت سال 87 اجرا می‌شد را یک ماه مانده به انتخابات اجرایی کردند».

قنبری گفت: «نمایندگان به چه امیدی باید به وزرای این دولت رای اعتماد بدهند؟ آیا دولت در چهار سال گذشته توانسته است اعتماد نمایندگان را جلب کند که ما دوباره رای بدهیم»؟

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس با اشاره به سئوال مشترک اعضای این فراکسیون در مورد حوادث پس از انتخابات از وزیر کشور و عدم حضور محصولی در مجلس برای پاسخگویی به این سئوال گفت: «تعدادی از نمایندگان در مورد روند انتخابات و حوادث پس از آن سئوالاتی داشتند که در نهایت از سلامت انتخابات قانع نشدند، یعنی اصلا کسی به این سئوالات پاسخ نداد که ما را قانع کند».

وی تصریح کرد: «چگونه نمایندگان باید مجددا به وزرای دولتی رای بدهند که وزیر همین دولت به خود اجازه می‌دهد پاسخگوی نمایندگان نباشد و کوچکترین حق نظارتی مجلس که سئوال است را نادیده می‌گیرد»؟

نماینده ایلام در ادامه با تاکید براینکه نیامدن وزیر کشور به مجلس برای پاسخگویی به سئوال جمعی از نمایندگان مصداق سوء استفاده از قدرت است، گفت: «باتوجه به فرمایشات رهبری که توصیه کردند همه مسایل را از طریق قانون پیگیری کنند، اعضای فراکسیون خط امام چند سئوال در مورد انتخابات و حوادث پس از آن طراحی کردند، اما دولت به آنها پاسخ نداد».

وی گفت: «دولتی که وزیر آن به نمایندگان پاسخگو نیست، نباید انتظار رای اعتماد از مجلس داشته باشد».

نماینده ایلام با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی بین بخشی از مجلس با دولت ایجاد شده است، تاکید کرد: «در این شرایط تا زمانی‌که سئوالات و ابهامات درمورد انتخابات مشخص نشود به نظر من اعضای فراکسیون در جلسات رای اعتماد به وزرا شرکت نکنند».

قنبری با بیان اینکه باید در این موارد رفع ابهام صورت بگیرد، اظهار داشت: «هرگونه تصمیم‌گیری در مورد کابینه منوط به روشن شدن ابهاماتی است که در مورد انتخابات و دولت وجود دارد».

سخنگوی فراکسیون خط امام خاطر نشان کرد: «زمان زیادی تا مراسم تحلیف باقی نمانده است و من فکر می‌کنم در این مدت باید اعتماد نمایندگان جلب شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین