کد خبر: ۹۰۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱
با صدور بیانیه‌ای مهم اعلام شد:

آیت‌الله مکارم: روابط دوستانه با چین، مجوز سکوت در برابر فجایع نیست

این سرکوب‌ها را شدیداً ‌محکوم می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید، با صدور بیانیه‌ای، کشتار وسیع مسلمانان در چین را محکوم کرد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اخبار وحشتناکى که از ایالت سین کیانگ چین درباره کشتار وسیع و سرکوب مسلمانان این منطقه منتشر شده است موجب تأسف شدید هر مسلمان و انسان آزاده‏اى است. 

این منطقه که در غرب چین واقع شده و تقریباً یک ششم مساحت چین را تشکیل مى‏دهد، اکثریت قاطع اهالى آن مسلمانند تنها گروه کوچکى از نژاد «هان» از کمونیست‌ها در آنجا زندگى مى‏کنند. 

این منطقه صنعتى و حاصلخیز اخیراً محل شدیدترین درگیری‌ها بین مسلمانان و گروه نژادپرست هان واقع شده است، گرچه دولت چین آن را یک نزاع قومى قلمداد مى‏کند ولى حمایت دولت از گروه مخالف و سرکوب شدید مسلمانان و تعطیلى مساجد آنها همه حکایت از این دارد که توطئه‏اى بر ضد مسلمین منطقه در جریان است. 

درست است که دولت و ملت چین روابط دوستانه و نزدیکى در امور اقتصادى و سیاسى با ما و سایر کشورهاى اسلامى دارند ولى این دلیل بر آن نمى‏شود که برادران و خواهران مسلمان ما را در آن منطقه به وضع فجیعى سرکوب کنند و ما خاموش بنشینیم. 

ما ضمن محکوم کردن شدید این سرکوب‏ها از همه مسلمانان و تمام آزادگان جهان دعوت مى‏کنیم که اعتراض شدید خود را نسبت به این حرکت غیر دوستانه اظهار دارند و یک صدا از دولت چین بخواهند که به این وضع خاتمه داده و مجرمان را مجازات کنند. 

مردم از مسوولان دولت جمهورى اسلامى نیز انتظار دارند در این مورد سکوت نکنند و موضع قوى مناسبى بگیرند و برادران و خواهران مسلمان خود را تنها نگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۱
0
0
Haj Agha
Chin baraton nono ab nadasht ke rajebesh elamieh dadin.
Ma mahram naboddem ke az ma ham poshtibani konid.
javabe khoda ro farda chi migin??
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین