کد خبر: ۹۰۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
ضمن توصیه به وزارت خارجه برای اعتراض به کشتار مسلمانان چین اعلام شد

آیت‌الله صافی: تجاوز به حقوق مسلمانان، چه چینی و چه اروپایی محکوم است

مدعیان حقوق بشر انسان‌ها را به مخالف و موافق غرب تقسیم نکنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله العظمی صافی در دیدار جمعی از طلاب با اشاره به حوادث غمبار کشور چین، که موجب به خاک و خون کشیده شدن جمعی از مردم مظلوم و بی‌دفاع مسلمان این کشور گردید، وضع اسفبار و رعایت نشدن حقوق عادی بشر در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، معظم له همچنین با اشاره به کشته شدن یک زن مسلمان مصری در آلمان به جرم داشتن حجاب اسلامی، این حوادث ضد بشری و اسلامی را محکوم کرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی به اتحاد و همکاری جوامع اسلامی در صحنه بین‌الملل اشاره کرد و افزود: «از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که در این تجاوزات که در گوشه و کنار دنیا به حقوق مسلمانان می‌شود عکس العمل نشان داده و هیچ تبعیض و تفاوتی قایل نشوند».

وی ادامه داد: «باید به طور مناسب و مؤثر اعتراض نموده و تجاوز به حقوق مسلمانان در هر کجا و هر کشوری که باشد محکوم نمایند و با مسلمانان چه چینی باشد یا اروپایی یا از هر جای دیگر همدردی نمایند». 

این مرجع عالی‌قدر تقلید با اشاره به کشتار و استضعاف شدید مسمانان چینی اظهار داشت: «از مجامع بین‌المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر می‌خواهیم که این دوگانگی‌ها و سیاست‌بازی‌ها را در مسأله حقوق بشر کنار بگذارند و انسان‌ها را به دو بخش مخالف و موافق غرب تقسیم نکنند و وضع حقوق بشر در چین را نادیده نگیرند».

آیت‌الله صافی گفت: «انسان‌ها در همه جا باید از حقوق انسانی خود برخوردار باشند و مورد ظلم و ستم و سلب حقوق خود قرار نگیرند».

مرجع تقلید شیعیان در پایان سخنان خود از وزارت امور خارجه نیز خواست که در مقابل کشتار‌ مسلمانان بی‌دفاع چین موضع گرفته و اعتراض نماید و وظیفه‌ اسلامی و انسانی خود را به بهترین وجه انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین