کد خبر: ۹۰۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۷

تظاهرات صدها نفر در ژاپن در حمایت از مسلمانان چین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که دولت چین تجمعات عمومی در شهر «ارومچی» را ممنوع اعلام کرده است، بیش از 500 نفر از حامیان اقلیت قومی «اویغور»، روز یکشنبه در پایتخت ژاپن تجمع کردند و حمایت خود را از آن‌ها اعلام داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، حدود 50 نفر از تبعیدی‌های «اویغور» و صدها نفر از حامیان ژاپنی آن‌ها روز یکشنبه در توکیو راهپیمایی کردند. آن‌ها شعار می‌دادند: «چین، نسل‌کشی را متوقف کن! اویغور را آزاد کن»!

تظاهرکنندگان همچنین تکه کاغذهایی میان عابرانی که در حال عبور بودند پخش می‌نمودند؛ هدف این کار جمع‌آوری امضا برای نوشتن نامه‌ای سر گشاده به رییس‌جمهور چین عنوان شده است.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «ما از مقامات چینی می‌خواهیم فوراً جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را که در آن اویغورها به تنهایی مقصر خشونت‌ها قلمداد شده‌اند، متوقف کنند».

رهبران تبعیدی اویغور همچنان بر این نکته تاکید دارند که اعتراضات یکشنبه گذشته مردم، صلح‌آمیز بوده است اما واکنش شدید نیروهای امنیتی، منجر به بروز خشونت‌ها و ناآرامی‌ها شده است.

این در حالی است که دولت چین، برگزاری مراسم سوگواری برای قربانیان حوادث اخیر را ممنوع اعلام کرده و تاکید کرده است هر نوع تجمعی سرکوب خواهد شد. [+]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین