کد خبر: ۹۰۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷

رییس دادگستری تهران: از آمار بازداشت‌شدگان اطلاع ندارم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کل دادگستری استان تهران ‌با بیان این‌که تاکنون دو بار از زندان اوین بازدید کرده و در جریان روند رسیدگی به پرونده بازداشت‌شدگان پس از حوادث انتخابات قرار گرفتم، اعلام کرد که بخش عمده‌ای از این بازداشتی‌ها آزاد شدند و تعداد دیگری نیز که در بندهای عمومی هستند در شرف آزادی هستند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ سیدعلیرضا آوایی در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: «تا کنون به جلسه‌ هیات ویژه تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان اخیر که به دستور رییس قوه قضاییه تشکیل شده دعوت نشده‌ام و ارتباطی نیز با من در این خصوص برقرار نشده و از کار آنها اطلاعی ندارم».

وی ادامه داد:‌ «قاعدتا اگر بزرگان قوه قضاییه برنامه‌ای را انجام بدهند و از ما نیز برای هماهنگی درخواستی داشته باشند با کمال اشتیاق استقبال می‌کنیم اما تا الان تماسی برقرار نشده است».

آوایی گفت: «به عنوان رییس دادگستری استان تهران و مسوول حفظ حقوق شهروندی استان تهران بر خود وظیفه دیدم تا موضوع را پیگیری کنم و دوبار از زندان اوین بازدید کردم و مذاکرات و ملاقاتی با بازداشت‌شدگان داشتم و در حد امکان پیگیری انجام دادم و دوستان نیز تلاششان را کردند».

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: «تعداد کثیری از افراد بازداشت شده در نا آرامی‌های اخیر با اتهامات سبک‌تر که موارد مهمی نبوده، آزاد شد‌ه‌اند».

وی درباره‌ اقدامات صورت گرفته برای آزادی بازداشتی‌های کنکوری گفت: «در دیدار اول برخی از بازداشت‌شدگان عنوان کردند که کنکوری هستند به همین لحاظ قبل از برگزاری کنکور با انجام اقداماتی 40 نفر آزاد شدند و در حال حاضر برخی از همکاران وقت زیادی می‌گذارند تا افراد بازداشت شده با موارد اتهامی سبک‌تر را آزاد کنند».

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به این‌که آمار مکتوب و مستند از تعداد بازداشتی‌ها در اختیار ندارم، افزود: «پیگیر وضعیت آنهایی که در بند عمومی زندان اوین بازداشت هستند بودم».

آوایی درباره‌ی اجرای مراحل دادرسی و برخوردار بودن بازداشت شدگان از وکیل گفت: «بخش عمده‌ای از این بازداشتی‌ها آزاد شدند و تعدادی نیز که در بندهای عمومی هستند در شرف آزادی هستند و دادسرا باید حقوق قانونی مابقی بازداشتی‌ها را رعایت کند و من به نوبه‌ی خود پیگیری خواهم کرد».

رییس کل دادگستری استان تهران از تعداد دقیق بازداشت‌شدگان روز 18 تیر ابراز بی‌اطلاعی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین