کد خبر: ۹۰۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۹

نامه جمعی از اساتید حوزه قم در حمایت از آیت الله استادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم با امضا نامه‌ای از سخنان روشنگرانه آیت الله استادی در خطبه‌های نماز جمعه گذشته قم حمایت نموده و این اظهارات را در مقام پاسداری از سنگر دینی و مردمی نماز جمعه ارزشمند خواندند. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن نامه بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین
محضر مکرم آیت الله استادی (دامت برکاته)
با عرض سلام و تحیت
روحانیت معظم شیعه با پیشینه ای بیش از هزار سال و با برخورداری از سرمایه‌های ارزشمند و استوانه‌های علمی و فقهی خود در طول قرون گذشته در پی بیداری مردم متدین ایران و رویداد بزرگ انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجع عظیم الشان امام خمینی (قدس سره ) تجدید حیات دورباره اسلامی و عزت و عظمت مسلمانان به ویژه مردم شریف ایران را ارمغان آورده است. نیک می‌دانیم ارتباط وثیق و پرسابقه مراجع بزرگوار تقلید و علمای اعلام و آمیختگی روحانیت اصیل با ملت ایران با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) دستاوردهای بس ارزشمندی داشته است. 

روحانیت بزرگوار و در راس آنان مراجع معظم تقلید در عصر غیبت امام زمان (عج) همواره در جایگاه مرزبانی فکری و عملی مردم نگاهبان اسلام و جامعه اسلامی از انحرافات فکری و خطرات عملی و آفات اخلاقی به شمار می‌روند که در این دوران با حاکمیت نظام اسلامی این نقش پررنگ تر و گسترده تر گشته است. 

حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم پرچمدار بیداری و جنبش فکری و تحولات عظیم به ویژه در دو سده گذشته بوده‌اند؛ اما اگر دیروز دشمنان آگاه با هجوم به فیضیه و حبس و تبعید شخصیت‌های حوزوی با این پایگاه مبارزه می‌کردند امروز برخی دوستان ناآگاه و هم لباسان بی خبر بر خلاف شرع و برخلاف نظر و خواست مقام معظم رهبری (دامت برکاته) با هتک حرمت و شکستن عظمت و تضعیف نفوذ شخصیت‌های روحانی و سیاسی انقلاب به این سنگر عظیم و تاریخی اسلامی ضربه می‌زنند. پیداست صیانت از این پایگاه علمی و فکری فرهنگی حوزه‌ها که پایگاه اصلی اسلام ناب می‌باشند از هر نوع تحریف و انحراف امری کاملا ضروری است. 

جناب عالی که از عالمان وارسته و از اساتید فرهیخته این حوزه هستید به درستی فریاد برآوردید و در مقام پاسداری از این سنگر دینی و مردمی آن هم در پایگاه مهم نماز جمعه سخنان ارزشمندی ایراد کردید. بسیاری می‌دانند که اعتراض شما سخن و خواست بسیاری از بزرگان و اساتید محترم حوزه است که از این حرکت خودسرانه و خارج از چارچوب شئون شرعی و حوزوی ناراحت و ناراضی‌اند؛ حرکاتی که گاه حتی به نام حوزه یا بخشی از آن صورت می‌گیرد و یا به پای آن تمام می‌شود.
 
ما موضع عالمانه جناب عالی در تاکید بر لزوم حفظ جایگاه مراجع عظام و بزرگان حوزه (دامت برکاتهم ) و توجه به محوریت آنان در امور حوزه‌ها و روحانیت را می‌ستاییم و حمایت خود را از اعتراض شدید شما به اقدامات خودسرانه و هتاکانه و شکستن حریم حوزه حضرت امام صادق (علیه السلام ) توسط گروهی معدود ابراز می‌داریم و از این عناصر فریب خورده می‌خواهیم توبه کرده و خطای بزرگ خود را جبران کنند. 
نیز خواهان برخورد شرعی و قانونی مراجع صالحه با عوامل اصلی این جریان و گروه هستیم. از خدای تبارک و تعالی حفظ و سربلندی مستمر حوزه‌های علمیه را خواستاریم والسلام علیکم. 

مرتضی جوادی آملی ـ محمد سروش محلاتی ـ سید محمد موسوی زنجانی ـ علی رضا امینی ـ محمد تقی سبحانی ـ سیدضیا مرتضوی ـ مهدی مهریزی ـ سید جواد ورعی ـ محمدجواد صاحبی ـ کاظم قاضی زاده ـ حسین شهامت ـ محمدرضا غفوریان ـ محمد ذبیحی ـ سید محمد کاظم شمس ـ محسن آخوندی ـ جلال الدین قیاسی ـ محمد حسین شریفی نیا ـ محمد کاظم رحمان ستایش ـ داود فیرحی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۵
0
0
به جز آقای مرتضی جوادی آملی بقیه افراد سرشناسی نیستند . خود این بیان گر این مطلب است که طیف عمده طلاب با این مواضع موافق نیستند .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۹
0
0
در جواب اين دوستمون که میگه طیف عمده طلاب با این موضوع موافق نیستند باید بگم :
اولاً نه آقای جوادی آملی طلبه هستند و نه این نامه نامه طلاب ! شاید شما نامه دیگری را خوانده اید !
دوماً شما احتمالاً اولین بار هستش که اسم مدرسین و آیت ا... های معروف قم را می بینید وگرنه با یک نگاه اجمالی متوجه میشدید که نام اکثر فضلا در این نامه آمده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین