کد خبر: ۹۰۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۸

کمیسیون آمریکا: چین را به دلیل سرکوب مسلمانان تحریم کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسیون دولت آمریکا در زمینه آزادی‌های مذهبی، خواهان اعمال تحریم‌های هدف‌مند علیه دولت چین، به دلیل سرکوب آزادی‌های قومی و مذهبی شد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، کمیسیون آمریکایی آزادی بین المللی ادیان اعلام کرد به شدت از «سرکوب» سنت‌‌های فرهنگی و مذهبی «اویغورها» توسط دولت چین نگران است.

کمیسیون مورد نظر همچنین از پرزیدنت «باراک اوباما» خواسته است تحریم‌هایی علیه صادرات منطقه «سین کیانگ» وضع کند و یا محدودیت‌هایی بر سفر‌های مقامات دولتی چین که مسئولیت‌هایی در این استان بر عهده دارند، اعمال کند.

«لئونارد لئو»، رییس کمیسیون مورد نظر بر این عقیده است: «در پس اعتراضاتی مانند آن چه که هفته پیش رخ داد، دلیلی وجود دارد».

وی اضافه می‌کند: «پکن، اقلیت‌های قومی و مذهبی، وکلای فعال در زمینه حقوق بشر و فعالان کارگری را به شدت تحت فشار قرار داده است. صدای جامعه بین المللی در این زمینه باید شنیده شود».

کمیسیون آزادی مذهبی همچنین خواهان انجام تحقیقات مستقل در زمینه خشونت‌های «سین کیانگ» شده است.

این در حالی است که «ربيعه قدیر» - رهبر تبعیدی مسلمانان اویغور که در واشنگتن به سر می‌برد – در نشست کمیسیون آزادی‌های مذهبی‌ گفت: «می‌توان [حوادث اخیر] را به قتل عام میدان " تیان آن من" تشبیه کرد».

وی همچنین از باراک اوباما و هیلاری کلینتون خواست تا این موضوع را در بالاترین سطح، با مقامات چینی در میان بگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین