کد خبر: ۹۰۹۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

تصویری از حضور مقامات حماس و لبنان در مراسم تشییع رئیسی / اسماعیل هنیه چه گفت؟

تصاویری از رئیس دفتر حماس و قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم وداع با پیکر‌های شهدای سقوط بالگرد رئیس جمهور را مشاهه می‌کنید.
تصویری از حضور مقامات حماس و لبنان در مراسم تشییع رئیسی / اسماعیل هنیه چه گفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم وداع با پیکر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید و هیات همراه از ساعت ۷ صبح امروز آغاز شده است است.

«اسماعیل هنیه» صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید و همراهان در دانشگاه تهران، گفت: ای برادران عزیز و گرامی؛ ضمن درود به شما اعلام می‌کنم که من از طرف ملت مقاوم فلسطین آمده‌ام تا در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه ایران شرکت کنم و شهادت مردانی که همراه ایشان بودند و این قدر الهی اتفاق افتاد، تسلیت بگویم. از خدوند متعال خواستارم آنها را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و در بهشت برین جای دهد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان و در سفر به تهران دیداری با آقای رئیس جمهور داشتیم و باردیگر به مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین تاکید کرد و ما هم گوش دادیم. در این دیدار به چند محور اشاره کردند که من به ۳ محور اشاره می‌کنم.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه مساله فلسطین، مساله اول امت اسلامی است، گفت: امت اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای آزادی فلسطین استفاده می‌کند. مساله فلسطین تنها سیاسی نیست و در عمق عقیده امت اسلامی قرار دارد. در این سرزمین قبله اول مسلمانان و معراج پیامکبر اکرم وجود دارد.

هنیه با بیان اینکه ایشان(آقای رئیسی) در مساله دوم گفتند که مقاومت یک انتخاب استراتژیک است تا ما آزادی فلسطین را محقق کنیم، اظهار کرد: مقاومت در فلسطین، سنگر اول مقاومت امت اسلامی است. ما در جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از مقاومت ادامه می‌دهیم که خواسته مقاومت محقق شود.

وی با بیان اینکه نبرد طوفان الاقصی مورد سومی بود که رئیسی متذکر شدند، گفت: ایشان گفتند و همانگونه که ما هم میبینیم «طوفان‌الاقصی» نبردی بود که قلب رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد و یک تحول تاریخی در سطح جهانی ایجاد کرد. ملت فلسطین و مردم قهرمان غزه این نبرد را تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف ادامه خواهند داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: در پایان بار دیگر و در حضور مردم و رهبران محور مقاومت و گروه‌های مقاومت فلسطین می‌گویم که مطمئن هستیم جمهوری اسلامی ایران به راه خود در حمایت از ملت فلسطین با سیاست‌، استراتژیک و ارزش‌هایی که توسط رهبر انقلاب و مسئولانش دارد، ادامه خواهد داد تا آن روزی که سرافرازانه بالای گنبدهای مسجدالاقصی و قدس شریف پرچم پیروزی و پرچم توحید را برافرازیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین