کد خبر: ۹۱۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳
ضمن تجلیل از سخنان راهگشا، منصفانه و دلسوزانه هاشمی مطرح شد

انصاری: یزدی به جایگاه شورای نگهبان و حوزه علمیه لطمه زد

اظهارات آیت الله یزدی مصداق تیشه به ریشه انقلاب و یاران امام زدن است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه این هفته تهران را بسیار راهگشا، منصفانه و دلسوزانه توصیف کرد و گفت: «اگر حقیقتا افرادی گوش شنوا داشته باشند و بدون غرض و مرض بخواهند به تحلیل مسائل بپردازند و عمل کنند متوجه هستند که صحبت‌های آقای هاشمی می‌تواند مبنای یک رفتار وحدت‌بخشی در جهت حفظ منافع کشور، نظام و مردم باشد».

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، در ارزیابی از سخنان اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: «آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره فراتر از جریانات محدود سیاسی در صحنه‌های مختلف ظاهر شده‌اند و بحث منافع مردم، انقلاب اسلامی، خط امام (ره) و نظام همیشه برای ایشان در اولویت بوده است».

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با اعتقاد به اینکه آیت الله هالشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، سخنانی بسیار راهگشا، منصفانه و دلسوزانه ارایه کرد افزود: «اگر حقیقتا افرادی گوش شنوا داشته باشند و بدون غرض و مرض بخواهند به تحلیل مسائل بپردازند و عمل کنند صحبت‌های ایشان می‌تواند مبنای رفتار وحدت‌بخشی در جهت حفظ منافع کشور، نظام و مردم باشد».

انصاری با اشاره به این بخش از سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که نحوه حکومت پیامبر اسلام (ص) و اقدامات ایشان را ترسیم کرد گفت: «آقای هاشمی تاکید کردند که بدون رضایتمندی مردم، نظام اسلامی دوامی نخواهد داشت».

وی با اشاره به تاکید هاشمی رفسنجانی بر آزادی زندانیان، دلجویی از آسیب‌دیدگان، حرکت در مدار قانون و ایجاد فضای گفت‌وگوی دوستانه در صدا و سیما برای رفع تردیدها گفت: «اگر به مجموعه این پیشنهادات عمل شود قطعا به تحکیم وحدت در جامعه خواهد انجامید».

این فعال سیاسی با ابراز تاسف از سخنان روز گذشته آیت الله یزدی در مورد سخنان رییس خبرگان رهبری، صبحت‌های وی را منصفانه ندانست و گفت: «البته آقای یزدی در گذشته هم نسبت به آقای هاشمی بی‌مهری‌ها و تند‌روی‌هایی داشته است. جای تعجب است فردی مثل آقای یزدی در جایگاه عضو شورای نگهبان که اقتضا و جایگاه این شورا بی‌طرفی در حوادث سیاسی به ویژه انتخابات است و هم به عنوان رییس شورای مدیریت حوزه علمیه قم که جایگاه معنوی فراتر از جریانات سیاسی دارد و باید همه جامعه و کشور و علاقمندان به دین و روحانیت را پوشش داشته باشد چرا نوعا اظهار نظرهای تند یک سویه جناحی انجام می‌دهد»!؟

انصاری با اعتقاد به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، آقای یزدی بر خلاف اقتضای جایگاهشان به عنوان عضو شورای نگهبان و بر خلاف قانون از احمدی نژاد اعلام حمایت کرد اظهار داشت: «ایشان با فشار زیاد جامعه مدرسین را هم پشت سرآقای احمدی نژاد قرار داد و از این رهگذر هم به جایگاه شورای نگهبان و هم به شورای مدیریت حوزه، لطمه وارد کرد».

این یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات یزدی در خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی را تیشه به ریشه انقلاب و به یاران امام زدن دانست و گفت: «سخنان ایشان در حقیقت مصداق بر سر شاخ نشستن و بن بریدن است. آیت الله یزدی حتی بر فضای عمومی حوزه و دیدگاه علما و برخی مراجع هم توجه نکردند چرا که بسیاری از علما و مراجع از آنچه در جریان انتخابات گذشت و تخریب‌هایی که نسبت به آیت الله هاشمی در جریان انتخابات انجام شد و باز هم انجام می‌شود نگران و ناراحتنند و بر این اساس خوب بود که آقای یزدی به دیدگاه مراجع، علما توجه بیشتری داشتند».

انصاری در پایان این گفت‌و گو با انتقاد نسبت به برخی مطالب منتشرشده در روزنامه کیهان و برخی جریانات حامی احمدی نژاد گفت: «اینان نیز طبق معمول بی‌ادبانه و غیر منصفانه نسبت به سخنان آیت الله هاشمی و هر کس دیگری که برخلاف اعتقادات آنها صحبت کند واکنش نشان دادند و ظاهران هم بنا ندارند هیچگونه تغییری در رفتارشان ایجاد کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۸
0
0
بابا این یزدی از همون اول نسبت به هاشمی [...] بود
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۸
0
0
اگر به قول آقای یزدی مشروعیت از طرف خداوند است پس ابوبکر عمر و عثمان هم می توانند ادعا کنند که حکومتشات مشروع بوده !
یادمان نرود تا زمانی که مردم نخواستند حضرت علی علیه السلام خلافت را قبول نکرد. پس مشروعیت را مردم تعریف می کنند نه خدا.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۸
0
0
مرگ بر هاشمی و حامیانش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین