کد خبر: ۹۱۰۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

هشدار زرد هواشناسی در زنجان تا هفته آینده

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده برای استان تا اواخر وقت روز شنبه هفته آینده معتبر است.
هشدار زرد هواشناسی در زنجان تا هفته آینده
آفتاب‌‌نیوز :

حسین سلطانی روز پنجشنبه افزود: آسمان مناطق مختلف استان امروز قسمتی ابری است که از بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه می شود.

وی یادآور شد: احتمال بارشهای پراکنده و محلی در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات وجود دارد و فردا/جمعه/ و شنبه بارش‌های پراکنده در سطح استان روی خواهد داد.

سلطانی با بیان اینکه بارش‌ها فراگیر نیست بلکه به صورت محلی و نقطه ای است که توام با رگبارهای باران و رعد و برق خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به این شرایط جوی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست به همین سبب به هم استانی ها توصیه می شود از حضور در ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا نیز طی روزهای آینده افزایشی خواهد بود و روزهای گرمتری را هم استانی ها پیش رو خواهند داشت.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با دمای پنج درجه سانتیگراد و شهر حلب با ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان ثبت شدند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش داشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۰ و ۱۹ درجه، ابهر هشت و ۲۰ درجه، خرمدره ۹ و ۱۹ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۱۹ درجه، قیدار ۶ و ۱۹ درجه، سلطانیه پنج و ۲۰ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین