کد خبر: ۹۱۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۴
هویت یکی از مهاجمین شناسایی شده است

پلیس اندونزی: جماعت اسلامیه مسئول حملات است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات پلیس اندونزی رسماً گروه تروریستی «جماعت اسلامیه» را مسئول بمب‌گذاری‌های اخیر پایتخت این کشور معرفی کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، پلیس اندونزی با اعلام اینکه بمب‌گذاری در دو هتل گران‌قیمت جاکارتا از نوع انتحاری بوده است، رسماً گروه «جماعت اسلامیه» را که گفته می‌شود از گروه‌های وابسته به القاعده است به عنوان مسئول این حملات معرفی کرد.

سخنگوی پلیس اندونزی در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «تایید می‌کنیم که بمب‌گذاران از اعضای جماعت اسلامیه بوده‌اند زیرا شباهت‌هایی در نوع بمب‌های استفاده شده وجود دارد».

وی اظهار داشت یک بمب عمل‌نکرده که در طبقه 18 یکی از هتل‌ها کشف و خنثی شد از همان نوع بمب‌هایی که معمولاً این گروه تروریستی برای حملات خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

وی همچنین گفت کارشناسان پلیس به وسیله بازسازی چهره احتمالی یکی از بمب‌گذاران انتحاری هویت او را شناسایی کرده‌اند. به گفته این سخنگوی پلیس، تلاش‌ها برای شناسایی هویت مهاجم دوم کماکان ادامه دارد.

این در حالی است که تا کنون هیچ گروهی رسماً مسئولیت حملات را بر عهده نگرفته است.

«استیفن اسمیت» وزیر خارجه استرالیا نیز روز یکشنبه با سفر به جاکارتا و حضور در محل حادثه با آسیب‌دیدگان ابراز همدردی کرد.

در جریان بمب‌گذاری روز جمعه در دو هتل گران‌قیمت جاکارتا نه نفر از جمله دو بمب‌گذار انتحاری جان خود را از دست دادند. به گفته مقامات 7 قربانی دیگر خارجی و اهل کشورهای استرالیا و نیوزلند بوده‌اند.

مقامات اندونزی همچنین از مجروح شدن 16 خارجی دیگر از جمله شش آمریکایی، دو هلندی، یک استرالیایی، دو کانادایی، یک هندی، دو کره‌ای، یک نیوزلندی و یک نروژی خبر می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین