کد خبر: ۹۱۰۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

بسته تسلیحاتی ۲۷۵ میلیون دلاری آمریکا برای کمک به اوکراین

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به «رویترز» گفتند که ایالات متحده در حال آماده‌سازی یک بسته کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری برای اوکراین است که شامل گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه، مهمات هوایی دقیق، و وسایل نقلیه زمینی است.
بسته تسلیحاتی ۲۷۵ میلیون دلاری آمریکا برای کمک به اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

 نیرو‌های ارتش روسیه چندین ماه است که شهر خارکیف در شمال شرقی اوکراین را مورد حملات شدید قرار داده‌اند، و در ۱۰ مه نیز یک حمله زمینی به شمال این منطقه آغاز کرده‌اند. کی‌یف می‌گوید حمله روسیه در حال حاضر در دو محور متوقف شده است.

به گزارش رویترز، به گفته مقامات آمریکایی، این بسته کمک‌های تسلیحاتی که احتمالا روز جمعه اعلام می‌شود، از محل «اختیارات بودجه ریاست‌جمهوری» تهیه شده است. این اختیارات به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد تحت شرایط اضطراری، لوازم و خدمات متعلق به دولت ایالات متحده را بدون نیاز به تأیید کنگره تخصیص دهد.

کنگره آمریکا که کنترل آن در دست جمهوری‌خواهان است، چندین ماه با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات درگیر بود تا در نهایت بسته کمکی چندین میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرد.

به عنوان بخشی از لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری، کنگره ۶۰.۸ میلیارد دلار اشکال مختلف کمک به اوکراین، از جمله ۸ میلیارد دلار موارد مربوط به اختیارات ریاست جمهوری را مجاز کرده است.

بسته اخیر عمدتاً از مهمات تشکیل شده است، اما همچنین شامل خودرو‌هایی می‌شود که برای بازیابی تانک‌های از کار افتاده و سایر تجهیزات سنگین از میدان جنگ طراحی شده‌اند، که نشانگر این است که واشینگتن انتظار دارد حملات روسیه علیه اوکراین و تخریب تجهیزات ادامه یابد.

به نوشته العربیه، تحلیلگران نظامی انتظار دارند که پس از تصویب لایحه هزینه‌های تکمیلی، سفارشات معوقه برای کمک به اوکراین از کمپانی «آر. تی. ایکس»، همراه با سایر شرکت‌های بزرگی که قرارداد‌های دولتی دریافت می‌کنند، مانند «لاکهید مارتین»، «جنرال داینمیکس»، و «نورثروپ گرامن» افزایش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین