کد خبر: ۹۱۰۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

امام جمعه کرج: امام رضا برای رئیسی جبران کرد

 امام جمعه کرج گفت: شهید جمهور توقع مردم از رئیس جمهور را بالا برد و آن را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.
امام جمعه کرج: امام رضا برای رئیسی جبران کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج درباره حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور مطرح کرد: ملت بی نظیر ایران با حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر این شهدا و تکریم رئیس جمهور و همراهان شهیدش در سراسر کشور بار دیگر حماسه آفرینی کردند. آفرین بر شما و گام‌هایی که در این مسیر برداشتید. اینکه بیگانگان علیرغم میل باطنی خود از ایران و ایرانی تعریف می‌کنند، یک فضیلت است. آن‌ها می‌گویند هر اتفاق سخت و زمین گیر کننده‌ای که برای ایران می‌افتد، موجب قدرتمندتر و عزتمندتر شدن این کشور می‌شود. اساساً تمدن ایران اسلامی قهرمان سازی یا مقاوم سازی است. دیگران ایران را در این موضوعات به خوبی شناخته‌اند، اما عده‌ای در داخل با نفهمی به دنبال ناامیدسازی مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه شاید کار آن‌ها در انتخابات پیش رو بیشتر نیز شود که با توکل به خدا بار دیگر دشمنان داخلی و خارجی روسیاه خواهند شد، عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائل این روز‌ها در مقابل اولین شگرد دشمنان که ایجاد اختلاف و تنش و دوقطبی و چندقطبی سازی است، تقویت همدلی اجتماعی است. ما گوش به فرمان رهبری هستیم که با تکیه بر خدا آرام است.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری این آرامش را به جامعه نیز منتقل می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه باید مراقب باشید در دام شیطان و دشمنانی که شبهه افکنی و ایجاد تردد می‌کنند گرفتار نشوید. همه شما به خوبی درک کرده‌اید که حضور مردم و شگفتی که در بدرقه رئیس جمهور شهید به وجود آوردند چشم دشمنان را کور کرده است. رئیس جمهور شهید در عرصه‌های مختلف مدیریتی با وجود موانع بسیار و کارشکنی‌ها و زیرساخت‌های خراب به خوبی امتحان داد. هشتمین رئیس جمهور که خادم امام هشتم بود عهد کرده بود که برای ملت خادم باشد، چه در کسوت تولیت آستان قدس رضوی، چه در کسوت ریاست قوه قضائیه و چه در کسوت ریاست جمهوری خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرد که بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه کرج با تاکید بر ضرورت بازگو کردن و تبیین خدمات ارزنده آیت الله رئیسی در جامعه عنوان کرد: شهید جمهور توقع مردم از رئیس جمهور را بالا برد و آن را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. او نشان داد که رئیس دولت در نظام اسلامی باید بدون منت، با قدرت و بدون پرداختن به حواشی خدمت کند. او خود را شخص دوم یا شخص اول اجرایی کشور نمی‌دید، بلکه خود را کارگزار نظام و یاور رهبری می‌دانست.

وی با بیان اینکه او امور را پشت میز یا از طریق ویدئوکنفرانس و … دنبال نمی‌کرد، بلکه وسط میدان و در همه حال در کنار مردم بود، اظهار کرد: از اوایل کاندیداتوری تا همین اواخر به او تعنه می‌زدند و وی را تخریب می‌کردند، اما امام رضا (ع) برای او جبران کرد، مواظب نفاق و چرب زبانی این طیف باشید. آیت الله رئیسی در مدت کوتاه ریاست جمهوری خود دستاورد‌های فراوانی داشت که باید مکرر بیان شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رئیسی در طول ۳۳ ماه ریاست جمهوری خود ۲۸ سفر به ۲۳ کشور جهان و ۴۷ سفر استانی داشت. او با «ما می‌توانیم» وارد صحنه شد و نتیجه را به «ما توانستیم» تبدیل کرد. تمام وجود این مرد امید همراه با عقلانیت و آینده بینی بود و به بیانیه گام دوم انقلاب که عنصر اصلی آن امید است، کاملاً باور داشت. شهید جمهور نساب مدیر نظام اسلامی را تراز کرد، باید مراقب باشید و گول کسانی که هیچ تناسبی با آن ندارند را نخورید، ولو اینکه بگویند راه رئیسی را ادامه می‌دهیم و مانند او عمل می‌کنیم. آیت الله آل هاشم نیز یک روحانی باصفا، مردمی و خاکی در کسوت نماینده مقام معظم رهبری در طول هفته در خدمت مردم بود و شخصیت خاصی داشت. امیرعبداللهیان مدیری توانمند، متدین، جهادی و انقلابی بود که وزارت امور خارجه را از نو معماری کرد، دیپلماسی کشور را در طول ۳۳ ماه از التماسی بودن به جایگاه اصلی خود بازگرداند، دیپلماسی اقتصادی را فعال و علاوه بر شرکت در مشارکت‌های پرسود منطقه، به صورت همزمان استراتژی بی تأثیر کردن تحریم‌ها و مذاکره برای رفع آن‌ها را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه او با برقراری تقاضا در سیاست خارجی هم از محور مقاومت دفاع و هم با همسایه‌ها و کشور‌های اسلامی تعامل برقرار کرد، اظهار کرد: در انتخابات پیش رو باید مراقب باشیم همین مسیر ادامه پیدا کند و تراز به دست آمده را از دست ندهیم و گول حرف‌های قشنگ و فریبنده افرادی که بعضاً از وجاهتی نیز برخوردار نیستند را نخوریم. انتخابات آینده باید با مشارکت حداکثری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه انتخابات پیش رو باید وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و امنیت و اقتدار ملی را افزایش دهد، عنوان کرد: از شورای نگهبان انتظار می‌رود مانند همیشه بدون مصلحت اندیشی، ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه برخی افراد، هوشمندانه و با رعایت مر قانون عمل کنند. جایگاه ریاست جمهوری به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید صیانت شود.انقلاب اسلامی در این زمان روش جدیدی از حکمرانی را به شیوه مردم سالاری دینی به دنیا عرضه کرد که مردم در آن نقش واقعی دارند. در طول این سال‌ها از ابتدای شکل گیری نظام تا به امروز با وجود همه افت و خیزها، همراهی مردم و اعتماد به آن‌ها یکی از مهمترین ارکان و انتخابات در این نظام جلوه‌ای واقعی از دخالت مردم در سرنوشت کشور است. آمریکا و اذنابش تلاش می‌کنند به هر سبک و سیاقی وحدت ملی ما را به هم بزنند و به انسجام عمومی و ارتباط بین مردم و مسؤولان خدشه وارد کنند، اما به فضل الهی مسائلی پیش می‌آید که اتحاد مردم و نفرت عمومی از شیاطین به خصوص آمریکا را افزایش می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین