کد خبر: ۹۱۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۷

تصمیم کره جنوبی برای بازرسی کشتی‌های کره شمالی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گارد ساحلی کره جنوبی اعلام کرد در حال تهیه دستورالعملی برای بازرسی از کشتی‌های مشکوک کره شمالی است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی که نامش فاش نشد با اعلام این خبر تصریح کرد این بازرسی‌ها شامل کشتی‌هایی می‌شود که مشکوک به انتقال اشیای ممنوعه به همسایه شمالی هستند.

این در حالی است که پیش از این مقامات کره شمالی بارها تاکید کرده‌ بودند هرگونه اقدام از سوی کره جنوبی برای بازرسی کشتی‌های این کشور را نوعی «اعلان جنگ» تلقی خواهند کرد.

اقدام کره جنوبی برای بازرسی از کشتی‌های کره شمالی در راستای قطعنامه‌های جدید شورای امنیت خواهد بود که بر اساس آن‌ها ورود و خروج هر نوع اسلحه و مواد مرتبط با ساخت جنگ‌افزار از کره شمالی ممنوع شده است.

همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از نخستین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال 2006 قطعنامه‌ای علیه این کشور به تصویب رساند که بر اساس آن فروش و انتقال هر نوع کالای لوکس به کره شمالی ممنوع شده بود. این تحریم مستقیماً طبقه حاکم کره شمالی را هدف گرفته است.

پس از تصویب این قطعنامه دولت ایتالیا خبر داد نیروهای پلیس این کشور دو قایق تفریحی لوکس را که «کیم جونگ ایل» رهبر کره شمالی سفارش ساخت آن‌ها را به یک کارخانه کشتی‌سازی ایتالیایی داده بود، توقیف کرده‌اند.

چندی پیش نیز نیروی دریایی آمریکا یک کشتی کره ‌شمالی را که مظنون به قاچاق سلاح به میانمار بود مجبور ساخت به کشورش بازگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین