کد خبر: ۹۱۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷

چین: زنان محجبه آشوب‌ها را رهبری می‌کردند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه‌های حکومتی چین روز دوشنبه مدعی شدند، پلیس این کشور احتمال می‌دهد زنانی که روسری بر سر داشته و رداهای اسلامی مشکی بر تن کرده بودند، ناآرامی‌های اخیر در منطقه «سین کیانگ» را رهبری می‌کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، خبرگزاری دولتی شینهوا همچنین به نقل از برخی مقامات چینی نوشته است، «افراط‌گرایی، جدایی طلبی و تروریسم» سه نیرویی هستند که حوادث اخیر را رقم زدند.

روزنامه دولتی China Daily روز دوشنبه به نقل از پلیس چین مدعی شد، دوربین‌های امنیتی تصاویری از زنان محجبه [مسلمان] را ثبت کرده‌اند که به نظر می‌رسد شورش‌ها را فرماندهی می‌کردند.

روزنامه مورد نظر به نقل از منابع پلیس نوشته است: «این نوع پوشش در ارومچی بسیار نادر است. اما دوربین‌های نظارت، وجود زنانی [با این نوع پوشش] را در دفعات زیاد و در نقاط مختلف ثبت کرده‌اند».

این در حالی است که یک روزنامه دولتی دیگر چین می‌گوید: «شاهدان عینی و دوربین‌های نظارتی حضور زنانی محجبه با رداهایی سفید، مشکی و قهوه‌ای و مردانی جوان با تی‌شرت‌های آبی را تایید کرده‌اند. زنان تحریک به خشونت می‌کردند و مردان آن را عملی می‌ساختند».

گفتنی است خبرگزاری حکومتی چین، پیشتر با اشاره به آن چه که آن را "تدارکات شورشیان برای تهیه سلاح پیش از شروع درگیری‌ها" خواند، مدعی شده بود: «2 و یا 3 روز پیش از آغاز ناآرامی‌ها، چاقو به کالایی پر فروش تبدیل شد». [+]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین