کد خبر: ۹۱۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۸

200 هزار زندانی سیاسی در زندان‌های کره شمالی به سر می‌برند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ حدود 200,000 زندانی سیاسی در زندان‌های کره شمالی نگهداری می‌شوند؛ این در حالی است که دنیای خارج اطلاع کمی از وضعیت اسفناک آن‌ها دارد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، یک انجمن وکلای کره‌ای اعلام کرد اطلاعات به دست آمده از نجات‌یافتگان و گاردهای سابق این زندان‌ها حاکی از آن است که غذایی که در طول روز به زندانیان داده می‌شود اکثراً شامل غلات و نمک است که همین امر سبب از دست رفتن دندان‌های آن‌ها می‌شود.

اکثر این زندانیان مجبورند روزانه بین 12 تا 15 ساعت کار کنند تا این که در اثر بیماری‌های مربوط به سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

آن‌ها با یک دست لباس زندگی خود را سر می‌کنند، صابون ندارند، از جوراب و لباس زیر محروم هستند و اغلب تا سن 50 سالگی جان خود را از دست می‌دهند.

این در حالی است که بنا بر گفته روزنامه واشنگتن پست، عکس‌های ماهواره‌ای با کیفیتی که در اینترنت وجود دارند، وجود اردوگاه‌های کار گسترده در کوه‌های کره شمالی را تایید می‌کند.

یک مامور امنیتی این کمپ‌ها که به کره جنوبی گریخته است در این باره می‌گوید: «این سیستم برده داری، دقیقاً کنار دست ما قرار دارد. گروه‌های حقوق بشری قادر به توقف آن نیستند. کره جنوبی نمی‌تواند آن را متوقف کند. ایالات متحده باید این موضوع را به میز مذاکره بکشاند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین