کد خبر: ۹۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵

ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما

به نظر می‌رسد که این فیلم‌ها هرگز از عرصه سینمای وحشت حذف نمی‌شوند، مهم نیست که چقدر می‌توانند آزاردهنده و حال بهم زن باشند. به نظر می‌رسد که فیلم‌های ترسناک برتر مملو از خونریزی، هرگز از ذهن طرفداران این ژانر در سراسر جهان پاک نمی‌شوند.
ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما
آفتاب‌‌نیوز :

به نظر می‌رسد که این فیلم‌ها هرگز از عرصه سینمای وحشت حذف نمی‌شوند، مهم نیست که چقدر می‌توانند آزاردهنده و حال بهم زن باشند. به نظر می‌رسد که فیلم‌های ترسناک برتر مملو از خونریزی، هرگز از ذهن طرفداران این ژانر در سراسر جهان پاک نمی‌شوند. در واقع، در طول سالیان متمادی، فیلم‌های ترسناک پر از خشونت تمایل داشته اند که مرز‌ها را در مورد مرگ‌های خونین، مثله کردن، و هر نوع دیگر از صحنه‌های خونینی که فیلمسازان این عرصه می‌توانند به آن‌ها فکر کنند، را جابجا نمایند.

باور کنید یا نه، فیلم‌های ترسناک بیش از ۱۲۵ سال است که مخاطبان را هیجان زده و وحشت زده کرده اند. خانه شیطان (House of the Devil) که بسیاری آن را اولین فیلم ترسناکتاریخ سینما می‌دانند، در سال ۱۸۹۶ ساخته شد و در مورد مفیستوفلس است، سرباز شرور شیطان در روی زمین که برای ترساندن دو مرد که وارد قلمرو او می‌شوند، چند شیطان را احضار می‌کند، قلمرویی که در واقع یک قلعه بسیار عجیب و غریب است.

این فیلم آغازگر یکی از محبوب‌ترین ژانر‌های سینما بود، ژانری که تا به امروز همچنان مخاطبان را در سراسر جهان شیفته خود می‌کند. فیلم‌های ترسناک به اصطلاح پر از خونریزی و کشتار (یا فیلم‌های پاشش خون) همیشه مورد علاقه طرفداران این ژانر خاص بوده اند. به نظر می‌رسد که این فیلم‌ها هرگز از عرصه سینمای وحشت حذف نمی‌شوند، مهم نیست که چقدر می‌توانند آزاردهنده و حال بهم زن باشند. به نظر می‌رسد که فیلم‌های ترسناک برتر مملو از خونریزی، هرگز از ذهن طرفداران این ژانر در سراسر جهان پاک نمی‌شوند. در واقع، در طول سالیان متمادی، فیلم‌های ترسناک پر از خشونت تمایل داشته اند که مرز‌ها را در مورد مرگ‌های خونین، مثله کردن، و هر نوع دیگر از صحنه‌های خونینی که فیلمسازان این عرصه می‌توانند به آن‌ها فکر کنند، را جابجا نمایند.

بسیاری از فیلم‌های ترسناک وقتی با بهترین روایت ها، سناریوها، موسیقی‌ها و بازیگران همراه می‌شوند، از خشونت و خونریزی با تاثیر فوق العاده‌ای برای خلق لحظاتی واقعاً تکان دهنده و به شدت ترسناک در فیلم استفاده کرده اند. لحظاتی که بینندگان فیلم را در طول شب بیدار نگه می‌دارد. لحظاتی که باعث می‌شوند طرفداران وقتی به تنهایی راه می‌روند، برگردند و پشت سرشان را نگاه کنند. لحظاتی که باعث می‌شود افراد وقتی به روی صندلی‌های راحت سینما نشسته اند، احساس ناخوایندی داشته باشند. با این حال، چه فیلم‌های خوبی باشند و چه نباشند، این فهرست تنها بر میزان کشتار و خونریزی تمرکز دارد. پاشیدن خون. مرگ‌های خونین. درد شدید. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به خونین‌ترین و خشن‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما.

Day of the Dead

این فیلم زامبی محور محصول سال ۱۹۸۵ سومین فیلم از سری فیلم‌های شب مردگان زنده (Night of the Living Dead) بود. با خشونت و پرتنش بودنی در حد و اندازه‌های دو فیلم اول، Day of the Dead یا روز مردگان، این عناصر را به سطحی کاملاً جدید می‌رساند. از آن جایی که فیلم همانند پیشینیان خود حول یک آخرالزمان زامبی محور می‌چرخد، روز مردگان فرصت‌های زیادی برای به تصویر کشیدن صحنه‌های خشن و در کل لحظات خونین دارد. در حالی که این فیلم در مقایسه با دو فیلم اول چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت، روز مردگان به اندازه کافی جذابیت دارد تا حتی سختگیرترین طرفداران این ژانر را راضی کند.

برخی از پرتنش‌ترین صحنه‌های این فیلم حاوی تصاویر از هم دریده شدن بدن افراد، تیراندازی، سر‌های بریده، بیرون زدن مغز و صورت‌های پاره شده است. در یکی از ناراحت کننده‌ترین صحنه‌های فیلم، یک شخصیت قبل از اینکه مورد هدف گلوله قرار بگیرد، شکمش پاره شده و اندام هایش یک به یک از هم دریده می‌شود. تمام این خونریزی‌های شدید به صحنه نبرد طولانی، خونین و پرتنش پایانی ختم می‌شود.

بازسازی‌های بعدی فیلم بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ نتوانستند تحسین فیلم‌های اصلی را جلب کنند. در سال ۲۰۲۱، یک مجموعه تلویزیونی براساس روز مردگان منتشر شد و از فصل اول نسبتاً موفقی برخوردار بود. با این حال، در زمان نوشتن این مقاله، ساخت فصل دوم هنوز تایید نشده است.

Saw

این اثر کالت کلاسیک که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد، یک فیلم موفق و پرفروش برای جیمز وان بود که اکنون فیلمساز شناخته شده‌ای است. به عنوان اولین تجربه کارگردانی وان، محبوبیت فیلم اره (Saw) باعث شد تا این فرانچایز تا به امروز ۸ فیلم دیگر را نیز شامل شود. در حالی که این فیلم مسلماً به اندازه دیگر آثار ترسناک کلاسیک مملو از خشونت و کشتار، تکان دهنده نبود، اما داستان منحصر به فرد و کارگردانی درخشان، آن را به اثری فوق العاده ناخوشایند و پر تعلیق تبدیل کرد. این بدان معنا نیست که اصلا خشونت و کشتاری در فیلم اره وجود ندارد. در مشهورترین صحنه فیلم، یکی از شخصیت‌های اصلی که پس از ربوده شدن و به زنجیر کشیده شدن، در یک سرویس بهداشتی کوچک و تنگ قرار می‌گیرد، باید در نهایت مجبور می‌شود برای فرار، پای خود را با اره قطع کند. این لحظه تکان دهنده زیر پوست بینندگان می‌خزد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا خود را در چنین موقعیتی فرض کنند.

در بسیاری از دنباله‌های اره، سطح خشونت و خونریزی بسیار بالاتر می‌رود. با این حال، قسمت اورجینال اره، به خاطر روایت هوشمندانه و ترسناکی محضش که لایه‌های استادانه‌ای از تعلیق را به خشونت اضافه می‌کند در این فهرست قرار می‌گیرد، موضوعی که آن را به یکی از تکان دهنده‌ترین و غیرقابل تحمل‌ترین فیلم‌های ترسناک زمان خود تبدیل می‌کند. محبوبیت این فرنچایز به معنای ساخت دهمین قسمت از این مجموعه است که در سال جاری منتشر خواهد شد.

Zombie ۲

فیلم‌های ترسناکی که در آن‌ها هیولا‌های نامیرایِ محبوب همگان به تصویر کشیده می‌شوند، اغلب بهترین فرصت‌ها را برای اضافه کردن مقداری خونریزی و کشتار فراهم می‌کنند. این اثر کلاسیک خاص از لوچیو فولچی، عنوانی نسبتاً گیج کننده‌ای دارد، زیرا در واقع دنباله‌ای بر فیلم دیگری نیست. به دلیل بازاریابی گمراه کننده، این فیلم ایتالیایی به عنوان دنباله‌ای برای طلوع مردگان یا Dawn of the Dead (که در ایتالیا با نام Zombie شناخته می‌شد) تبلیغ شد. فارغ از این ها، فیلم تحسین شده Zombie ۲ (یا Zombi ۲) منتشر شده در سال ۱۹۷۹، سینمای وحشت ایتالیا در دهه ۱۹۸۰ را از طریق محبوبیتش بازتعریف کرد.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین