کد خبر: ۹۱۰۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲

حماس: نیازی به مذاکره مجدد با اسرائیل نیست

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به اینکه نیازی به مذاکره جدید با تل‌آویو نیست، تأکید کرد که بحث اصلاح پیشنهاد میانجی‌ها، در راستای کمک به اسرائیل و مهلت دادن به آن است تا از حکم دادگاه لاهه فرار کند.
حماس: نیازی به مذاکره مجدد با اسرائیل نیست
آفتاب‌‌نیوز :

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز شنبه در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌های اسرائیلی درباره آغاز مجدد مذاکرات آتش‌بس در غزه، تأکید کرد که سخن گفتن از مذاکره مجدد، جدی نیست.

وی با بیان اینکه هدف از مذاکرات توقف تجاوز، پایان دادن به محاصره و توافق عادلانه برای تبادل اسرا بوده است، به شبکه خبری الجزیره گفت: «به واسطه‌ها درباره از سرگیری مذاکرات چیزی نگفته‌ایم».

سران اسرائیل به ویژه نتانیاهو بار‌ها مانع از حصول توافق آتش‌بس و تبادل اسرا شده‌اند؛ زیرا بر این باور بودند که با جنگ زمینی خواهند توانست اسرای صهیونیست را آزاد کنند و به زعم خود، به حضور مقاومت فلسطین پایان دهند.

در حال حاضر که هشت ماه از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه می‌گذرد، صهیونیست‌ها به هیچ یک از اهداف مد نظر خود دست نیافته‌اند و به همین دلیل در حال حاضر، خواستار از سرگیری مذاکرات آتش‌بس شده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اموز به نقل از منابعی که آنان را آگاه می‌نامد، گزارش داد: مذاکرات توافق تبادل [اسرا]قرار است هفته آینده بر مبنای پیشنهاد‌های میانجی‌ها از سر گرفته شود.

«جیلی کوهن» خبرنگار تلویزیون اسرائیل (کان) اذعان کرد که «همه نهاد‌های امنیتی [اسرائیل]حامی پیشرفت در مذاکرات هستند؛ هر چند این مسئله مستلزم توقف جنگ باشد».

حمدان با اشاره به اینکه نیازی به مذاکره جدید نیست و حماس به پیشنهاد‌های میانجی‌ها پاسخ داد، تصریح کرد: بحث اصلاح پیشنهاد میانجی‌ها، در راستای کمک به اسرائیل و مهلت دادن به آن است تا از حکم دادگاه لاهه فرار کند.

وی ضمن طرح پرسش درباره ضمانت‌هایی که می‌توان برای پذیرش ایده‌های جدید اسرائیل ارائه کرد، خاطر نشان کرد: «اگر ضمانت‌های جدی وجود نداشته باشد، به معنای دادن زمان بیشتری به اسرائیل است تا به تجاوزات خود ادامه دهد».

حمدان با تأکید بر اینکه حماس پیش از این، با پیشنهاد قبلی موافقت کرد، ولی اسرائیل آن را نپذیرفت، تصریح کرد: «هیچ تضمینی وجود ندارد [که اسرائیل پیشنهاد جدید را بپذیرد]تا مذاکرات آغاز شود».

این مقام حماس با اشاره به اینکه آنچه اسرائیل درباره آتش‌بس مداوم می‌گوید، کافی نیست، در پایان خاطر نشان کرد: اسرائیل باید فورا از نوار غزه خارج شود و تمامی حملاتش نیز متوقف گردد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین