کد خبر: ۹۱۰۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

جزییات دادگاه پرونده کثیرالشاکی شرکت خودرویی

شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برای رسیدگی به کیفرخواست متهمان پرونده شرکت خودرویی آذویکو به صورت علنی تشکیل جلسه داد.
جزییات دادگاه پرونده کثیرالشاکی شرکت خودرویی
آفتاب‌‌نیوز :

شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برای رسیدگی به پرونده شرکت خودرویی آذویکو یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی مطرح در مجتمع قضایی رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل جلسه داد.

قاضی سلمان جور ابراهیمیان رئیس شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران پس از اعلام رسمیت دادگاه و تاکید بر مفاد قانونی مطابق با آئین دادرسی کیفری، متهمان این پرونده را در مجموع ۶ شخص از جمله پنج فرد حقیقی و یک شخص حقوقی اعلام کرد.

در این جلسه، مومنی به عنوان نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت.

نماینده دادستان اظهار داشت: اتهام متهمان این پرونده مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق پیش فروش خودرو به مبلغ ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۳۹۷ هزار ریال است.

وی در رابطه با پرونده متهمان شرکت خودروسازی آذربایجان خودرو مشهور به آذویکو گفت: این کیفرخواست براساس شکایت ۸۷ نفر از شکات صادر شده است.

پس از قرائت متن کیفر خواست، تفهیم اتهام در خصوص برخی از متهمین صورت گرفت و برای یکی از متهمان پرونده که متواری است به دلیل عدم حضور وکیل، وکیل تسخیری تعیین شد.

براساس تصمیم رئیس شعبه ۱۵ کیفری یک استان تهران، این دادگاه علنی در جلسه بعدی نیز ادامه خواهد داشت که طی آن متهمان به طرح دفاعیات خود می‌پردازند.

پنجم آبان ۱۴۰۰ ذبیح الله خداییان سخنگوی وقت قوه قضاییه در نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده آذویکو گفت: این پرونده خودرویی مفتوح است و این شرکت با ۶۵۰۰ نفر قرارداد بسته بود که خودرو تحویل دهد و بعد از تشکیل پرونده تعدادی از شکات رضایت دادند، اما هنوز پرونده در جریان است و برخی از شکات از شکایت خود رضایت نداده‌اند.

۲۹ آذر ۱۴۰۰ نیز نمایندگان شکات این پرونده در حاشیه بازدید دادستان وقت از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه از حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری درخواست کردند تا به این پرونده که از سال ٩٧ در جریان رسیدگی قرار دارد، به طور ویژه رسیدگی شود.

نخستین جلسه دادگاه این پرونده هفتم اسفند ۱۴۰۰ برگزار شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین