کد خبر: ۹۱۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

پرسپولیس و خطر بازی ایران - قطر در قزوین

پرسپولیس با پیروزی مقابل شمس آذر در قزوین می‌تواند گام بزرگی به سوی قهرمانی بردارد، اما یک نکته مهم و نگران کننده پیرامون این تیم وجود دارد که می‌تواند شرایط خوب‌شان را تهدید کند.
پرسپولیس و خطر بازی ایران - قطر در قزوین
آفتاب‌‌نیوز :

 پرسپولیس با بازگشت خیره کننده و یک برد دراماتیک به صدر جدول رسید؛ اتفاقی که در تمام بیست و شش هفته قبل از آن رخ نداده بود. برد بزرگ مقابل استقلال خوزستان و بازگشت بزرگ وقتی اهمیت و جلوه بیشتری پیدا کرد که پرسپولیس در کورس قهرمانی با استقلال هفته‌ها در تعقیب رقیب بود و با این پیروزی در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل از رقیب سنتی پیش افتاد.

واقعیت اینکه بعد از برد و کامبک تاریخی مقابل استقلال خوزستان شور و شعف خاصی بین هواداران و جامعه پرسپولیسی ایجاد شد که این مهم به درون تیم و باشگاه هم رسید تا حال و هوای تیم کاملا بهاری شود و همه درباره قهرمانی حرف بزنند. متعاقب این اتفاق رسانه رسمی باشگاه همان شب پیروزی با انتشار مطلبی تحت عنوان «جشن تمام شد» سعی داشت به هواداران و البته مهمتر از آن اعضای تیم بفهماند هنوز چیزی به دست نیامده و رسیدن به صدر و گرفتن سرنوشت قهرمانی در دست خود تازه بخش مقدماتی اتفاق بزرگی است که باید رقم زده شود.

در این میان برخی بازیکنان پرسپولیس و البته مربیان و پیشکسوتان این باشگاه نیز در صحبت‌های خود به این مهم اشاره کردند که فاصله ایجاد شده با تیم رقیب همان‌گونه که طی یک هفته جادویی از بین رفت و همه چیز به سود پرسپولیس اتفاق افتاد، می‌تواند از دست رفته و مثل یخ در این گرمای سوزان هفته‌های آخر آب شود. با این وجود با وایرال شدن تصاویر و ویدئو‌های مربوط به بازگشت بزرگ و ابراز احساسات هواداران در پی صدرنشینی استثنایی و دقیقه آخری پرسپولیس در فاصله کوتاه تا دیدار با شمس آذر همچنان همه درباره این بازگشت حرف می‌زنند و انگار بخش عمده‌ای از هواداران از حال و هوای آن کامبک تاریخی بیرون نیامده‌اند و این نگرانی وجود دارد که تیم پرسپولیس نیز منتاثر از این اتمسفر در قزوین شرایط سختی پیدا کند.

هنوز از بازی‌های حساس و سرنوشت‌ساز تیم ملی در جام ملت‌های آسیای اخیر زمان زیادی نگذشته و همه یادمان هست که بعد از برد بزرگ مقابل ژاپن چه فضایی در رسانه‌ها و جو هواداری پیرامون تیم ملی به وجود آمد. واقعیت اینکه قبل از آن تورنمنت هیچ کس تصور نمی‌کرد تیم ملی ایران موفق به شکست ژاپن با آن بک‌گراند استثنایی و نتایج شگفت‌انگیزش شود، اما این مهم در یک بازی دراماتیک و به شکلی استثنایی رقم خورد تا تیم ما با رسیدن به نیمه نهایی بعد از حدود ۵ دهه دوری از جام سودای قهرمانی در سر داشته باشد و بیشتر از هر زمان دیگری به جام قهرمانی نزدیک باشد.

با این وجود اتمسفر ناشی از پیروزی بزرگ و فوق‌العاده شیرین مقابل ژاپن تاثیر منفی خود را در بازی حساس و حیاتی نیمه نهایی مقابل تیم ملی قطر میزبان تورنمنت گذاشت. در آن مسابقه تیم ما با وجود شروعی جذاب و فوق‌العاده در نهایت به شکلی باورنکردنی اسیر حریف خود شد تا رویای رسیدن به جام دوباره تبدیل به سرابی دست نیافتنی شود.

حالا و در شرایطی که همه از اوسمار تمجید می‌کنند و نقش ستاره‌های پرسپولیس در آن بازگشت رویایی پررنگ‌تر از همیشه جلوه پیدا کرده همه پرسپولیسی‌ها می‌ترسند که سرنوشت تیم ملی بعد از بازی با ژاپن نصیب سرخ‌ها شود و در شرایطی که بسیاری به قهرمانی خوشبین شده‌اند دوباره همه چیز را از دست بدهند و سرنوشت جام را به دست رقیب بسپارند.

در این میان مدیران و مربیان پرسپولیس تمهیداتی را در نظر گرفته‌اند تا از این تهدید دوری کنند. آن‌ها هرگونه مصاحبه و اظهار نظر که می‌تواند فضا را به سمت حاشیه‌‎ها و تقابل‌های اخیر بکشاند منع کرده‌اند و طبق توصیه بزرگان پرسپولیس و آنچه هر مربی دیگری در این لحظه به تیمش می‌دهد دنبال آرامش و تمرکز صد درصدی روی فوتبال و مسابقه در قزوین کرده‌اند.

در عین حال در اسکواد پرسپولیس آنقدر بازیکن باتجربه هست که شرایط تیم خودشان را مدیریت کنند و به نظر می‌رسد آن‌ها مهمترین ابزار برای مقابله با تهدیدی هستند که در قزوین پرسپولیس را تهدید می‌کند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین