کد خبر: ۹۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶

تهدید کلینتون؛ گسترش چتر دفاعی آمریکا به خاورمیانه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام داشت، در صورتی که ایران از برنامه هسته‌ای خود دست بر ندارد، ایالات متحده آمریکا آمادگی دارد «چتر دفاعی» را روی هم‌پيمانان خود در خليج‌فارس گسترش دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، کلینتون گفت، دولت پرزیدنت اوباما همچنان درهای تعامل را در رابطه با مسئله هسته‌ای به روی ایران باز گذاشته است.

وزیر امور خارجه آمریکا که قصد دارد برای شرکت در یک کنفرانس امنیتی به تایلند سفر کند، همچنین مدعی شد: «در صورتی که تهران به بمب اتمی دست پیدا کند، امنیت این کشور بهتر نخواهد شد».

وی افزود: «ما همچنان درها را باز خواهیم گذاشت. اما همانطور که پیشتر این نکته را روشن ساخته‌ایم دست به عمل خواهیم زد، عمل فلج کننده، و تلاش می‌کنیم نیروی دفاعی متحدان خود را در منطقه افزایش دهیم».

هیلاری کلینتون همچنین گفت: «در صورتی که آمریکا چتر دفاعی خود را به منطقه گسترش دهد، در صورتی که ما حتی اقدام بیشتری جهت تقویت ظرفیت نظامی در کشورهای خلیج فارس انجام دهیم، قوی‌تر و یا امن‌تر شدن ایران بسیار نا محتمل است».

وی ادامه داد: «آن‌ها [ایرانی‌ها] ظاهراً بر این عقیده‌اند که در صورت دستیابی به یک سلاح هسته‌ای، می‌توانند به حکمرانی و ارعاب بپردازند اما چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین