کد خبر: ۹۱۱۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳

حمله اخیر به رفح، عبور از خط قرمز‌های بایدن نبود

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که حمله هوایی روز یکشنبه که منجر به جان باختن ده‌ها نفر در اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح غزه شد، از خط قرمز رئیس‌جمهوری آمریکا عبور نکرد.
حمله اخیر به رفح، عبور از خط قرمز‌های بایدن نبود
آفتاب‌‌نیوز :

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که حمله هوایی روز یکشنبه که منجر به جان باختن ده‌ها نفر در اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح غزه شد، از خط قرمز «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا عبور نکرد.

کربی در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که چگونه این حمله از خط قرمز رئیس‌جمهوری آمریکا عبور نمی‌کند، گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد یک عملیات زمینی بزرگ باشیم. در این مرحله چنین چیزی را ندیده‌ایم».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این این حمله، تغییر سیاست آمریکا را به دنبال خواهد داشت، گفت که «هیچ تغییری در سیاست ما رخ نمی‌دهد». 

این مقام آمریکایی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس‌جمهوری آمریکا تصاویر حمله اخیر به رفح را دیده است یا خیر، گفت که نمی‌تواند در این مورد صحبت کند، اما بایدن «طی آخر هفته در جریان مسائل بوده است».

بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه و پزشکان فلسطینی، پس از وقوع آتش‌سوزی در اردوگاه رفح در پی حمله روز یکشنبه، دست کم ۴۵ نفر شهید و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین