کد خبر: ۹۱۱۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

احسان علیخانی به اجرا بازمی‌گردد؟ / انتقاداتی به یک انتقاد جنجالی

گمانه زنی‌ها برای اجرای احسان علیخانی در «جوکر»، شایعات درباره حذف سریال «بدل»، بازگشت گروه رسانه‌ای صداوسیما از عربستان و نقد‌ها به یک انتقاد اخبار مهم هفته بودند.
احسان علیخانی به اجرا بازمی‌گردد؟ / انتقاداتی به یک انتقاد جنجالی
آفتاب‌‌نیوز :

«هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه می‌توانید با شماره ۱۵۱ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ احسان علیخانی

این هفته خبر‌های مختلفی از رئالیتی شو «جوکر» در رسانه‌ها مطرح شد و اینکه پخش فصل دوم این مجموعه نزدیک است. نکته مهم این خبر‌ها هم این بود که تقریباً رسانه‌ها از جدیت حضور احسان علیخانی در مقام مجری این برنامه نوشتند.

احسان علیخانی فصل اول این مجموعه را کارگردانی کرد و سیامک انصاری به عنوان مجری برنامه حضور داشت او حتی برای کارگردانی هم ابتدا یک قسمت صبر کرد تا بازخورد‌ها را ببیند و بعد عنوان کارگردانی به صورت رسمی در تیتراژ برنامه بیاید.

علیخانی سال‌ها اجرای برنامه‌های مختلفی را بر عهده داشته است از جمله «ماه عسل» که با اجرای او بیشتر مطرح شد. «عصر جدید» آخرین حضور او در مقام مجری در تلویزیون محسوب می‌شود که بعد از آن دیگر در اجرای برنامه‌های نوروزی هم حضور نداشت.

علیخانی حالا قرار است با اجرای «جوکر» در شبکه نمایش خانگی ظاهر شود که پیش از این گفته می‌شد محدودیتی برای اجرای او در پلتفرم وجود داشته است.

شایعه هفته؛ حذف بدل

سریال کمدی «بدل» ساخته علیرضا مسعودی است که با پایان سریال «هفت سر اژدها» قرار بود به آنتن برسد و چند قسمت هم پخش شد. این سریال در ادامه پخش با شهادت رئیس جمهور و تیم همراه ایشان مواجه شد و طبیعتاً از کنداکتور پخش کنار رفت. بعد از مدتی دوباره قسمتی از سریال روی آنتن رفت، اما در ادامه سیمافیلم اعلام کرد که این سریال همچنان به دلیل ایام سوگواری شهدای خدمت پخش نمی‌شود.

به شکل تقویمی هم سریال در روز‌های پیش رو با ایام رحلت حضرت امام (ره) و همچنین مسابقات یورو ۲۰۲۴ تلاقی داشت و سیمافیلم اعلام کرد که به دلیل این رویداد‌ها و در پیش بودن محرم و صفر این سریال پخش نخواهد شد. با این حال برخی از رسانه‌ها تفسیر دیگری از ماجرا داشتند و این پخش نشدن را به دلیل کیفیت پایین «بدل» دانستند که حالا موجب حذفش شده است و خیلی جدی به این شایعه رسمیت بخشیدند.

طبق زمان بندی اعلام شده این سریال قرار است در ماه‌های آینده روی آنتن برود و بعید به نظر می‌رسد شایعه مذکور درست باشد و سازمان صداوسیما در فضای این روز‌های تلویزیون سریال «بدل» را جزو آثار توقیفی خود قرار دهد و با چنین سخت گیری‌هایی آثار خود را پشت در آنتن نگه دارد.

اتفاق عجیب هفته؛ بازگرداندن صداوسیمایی‌ها از حج

روز گذشته گروه رسانه‌ای صداوسیما که گفته شده بود عربستان آن‌ها را اخراج کرده است با استقبال پیمان جبلی رئیس صداوسیما در فرودگاه مواجه شدند. سید سلیم غفوری قائم‌مقام معاون سیما، شفیع شعله کار، سید مهدی مویدی مدیرکل تولید صداوسیما، مهدی امیری، پوریا سلیمان زاده و علیرضا تابان اعضای این گروه رسانه‌ای بودند که شامل ۶ خبرنگار و مستندساز می‌شدند. آن‌ها سه‌شنبه هفته گذشته اول خرداد در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر شده و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما روز گذشته در گفت و گویی که با خبرگزاری صداوسیما داشت، بیان کرد که هنوز از علت بازداشت این عزیزان و بازگرداندن آن‌ها بی‌اطلاع است و درباره جزئیات ماجرا گفته بود: این همکاران عزیز در قالب گروه رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران اعزام شده بودند و در حال انجام وظیفه معمولی و عادی و ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجد النبی بودند که بازداشت شدند.

وی که در فرودگاه امام خمینی (ره) درباره این ماجرا توضیح می‌داد، بیان کرد: طبیعتاً مراحل قانونی این موضوع انجام خواهد شد و من به همکارانمان عرض کردم ما به خاطر وظیفه شناسی شما و انجام تکالیف حرفه‌ای که به عهده شما بود و به خاطر بصیرتی که دارید و توفیقی که خداوند به شما برای زیارت قبر پیامبر (ص) داده است، افتخار و از شما قدردانی می‌کنیم.

نقد هفته؛ انتقادی به یک انتقاد

با حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای خدمت خیلی از رسانه‌های داخلی و حتی خارجی به این رویداد پرداختند. جمعیت به گونه‌ای بود که حتی رسانه‌های خارجی هم نتوانستند این حجم از حضور مردم را منکر شوند. همین هم باعث شد در داخل برخی بخواهند ابعاد دیگری از این جمعیت را ببینند. مثلاً یکی از برنامه‌های صبحگاهی با اشاره به این جمعیت، تصویری از چند چهره فعال در حوزه جامعه شناسی را در بک گراند صحنه نمایش داد (که البته برخی بیشتر در حوزه کلام و اخلاق قلم زده‌اند) و مجری با خطاب دادن آن‌ها پرسید که چطور این جمعیت را ندیده و به آن واکنش نشان نداده‌اند.

مجری می‌توانست اصل مطلب را بدون بی احترامی به این چهره‌ها بیان کند به ویژه که مشخص است در تریبون‌های رسانه‌ای تلویزیون و روی آنتن زنده، آن هم در شبکه‌های سراسری هر سخن و کلامی به گونه‌ای دیگر می‌تواند ضریب بگیرد.

مجری این برنامه هم می‌توانست همین نکته را به عنوان اتفاقی که از دید این چهره‌ها پنهان مانده است، بیان کند و توهین و بی احترامی هم نکرده باشد. اما با لحن تند مجری ویدئوی وایرالی برنامه صرفاً بازتابی انتقادی داشت.

همین واکنش را چندی پیش هم یکی از اهالی رسانه در یادداشتی مطرح کرده بود و در همان فضای کوچک‌تر که خواستار تحلیل این جمعیت توسط جامعه شناسان شده بود حتی با واکنش‌های مثبت هم مواجه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین