کد خبر: ۹۱۱۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

حملات آمریکا و بریتانیا به یمن / ۱۴ نفر کشته شدند

رسانه‌های وابسته به گروه انصارالله یمن، جمعه ۱۱ خرداد، از شهادت ۱۴ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر دیگر در حملات شب گذشته آمریکا و بریتانیا به مناطق حدیده و صلیف خبر دادند.
حملات آمریکا و بریتانیا به یمن / ۱۴ نفر کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

 منابع «العربیه» اعلام کردند که نیرو‌های آمریکایی و بریتانیایی ده‌ها حمله به مواضع انصالله در صنعا و حدیده انجام دادند.

از سوی دیگر فرماندهی مرکزی آمریکا، پنج‌شنبه ۱۰ خرداد اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی و بریتانیایی ۱۳ موضع متعلق به شبه‌نظامیان حوثی در شهر‌های صنعا، حدیده و تعز را هدف قرار دادند.

در بیانیه سنتکام آمده است: «نیرو‌های سنتکام در کنار نیرو‌های مسلح بریتانیا برای دفاع از خود، حملاتی را علیه ۱۳ هدف در مناطق تحت کنترل حوثی‌های در یمن انجام دادند.»

بپیشتر رسانه‌های انصارالله از شهادت یک نفر و مجروح‌شدن تعدادی دیگر در نتیجه حملات آمریکایی-بریتانیایی به حدیده یمن خبر داده بودند.

خبرگزاری یمنی «سبا» نزدیک به انصارالله نیز نوشت که این حملات «شبکه ارتباطی منطقه الاعبوس در منطقه حیفان در استان تعز» را هدف قرار دادند.

این خبرگزاری گفت که «هواپیما‌های آمریکایی-بریتانیایی تعدادی حملات را به استان حدیده نیز انجام دادند، از جمله ۴ حمله به منطقه الحوک که یکی از آن‌ها ساختمان رادیو در این منطقه را هدف قرار داد.»

به گفته سبا، حملات غربی همچنین ساختمانی در بندر صلیف و منطقه «غلیفقه» را هدف قرار دادند.

هواپیما‌های بریتانیا و آمریکا، ۶ حمله به صنعا نیز انجام دادند. طی این حملات مجاورت فرودگاه بین‌المللی صنعا و منطقه «النهدین» در منطقه «السبعین» نیز بمباران شد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که هواپیما‌های غرب دو حمله به منطقه جربان در منطقه «سنحان» در استان صنعا نیز انجام دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین